• 0

beleggen in crowdfunding?

Via deze site is, door een HL-er mijn interesse gewekt in http://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten.aspx

Misschien hoort mijn vraag meer thuis op een forum voor beleggers, maar kan iemand iets zeggen over de betrouwbaarheid van dit soort organisaties? Ik wil mijn pensioen graag 'creatief' regelen zou dit goede investeringen kunnen zijn? wel spreiden natuurlijk, de beloofde rendementen zijn iig prima. En natuurlijk zou dit een onderdeel zijn van verdere spreiding.

Wat te doen ???

 

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
Ik wil mijn pensioen graag 'creatief' regelen zou dit goede investeringen kunnen zijn?

 

Voor het doel pensioen zou ik (en "moet" ik als professional ) dit soort investeringen afraden, of binnen de asset allocatie (risico spreiding van een portefeuille over soorten beleggingen of sparen, branches en geografische sector) beperken tot - bijvoorbeeld - max 10% van het belegbare vermogen.

 

Pensioen is een doel waarvoor het op een vast bekend moment wenselijk noodzakelijk is dat minimaal de inleg + een bepaald rendement (minstens datgene dat op een spaarrekening of deposito verkregen had kunnen worden) aanwezig is. Dit betekent: een niet al te hoog en in de tijd dalend risicoprofiel waarbij de opgebouwde waarde in toenemende mate word gezekerd door vastrentende beleggingen (bijv deposito's of staatsobligaties).

 

Dit soort crowdfunding projecten hebben een hoog risico, weinig spreiding over sectoren, geheel geen geografische spreiding en dus hoort het slechts in mindere mate - en aflopend - thuis in een beleggingsmix voor een pensioenvoorziening.

 

Leuk voor "erbij" dus, maar zeker niet nooit de hoofdmoot voor een portefeuille voor een pensioenvoorziening

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

In ieder geval zou ik -indien je in objecten via crowdfunding wilt deelnemen- mij goed informeren over de betrouwbaarheid en de rendementen. Een start-up in deze heeft nog geen track-record. En brengt daarom een hoog risico met zich mee.

 

Als je dat OK vindt .... dan is dat dus OK.

 

Groet en succes

 

Peter Schuitmaker

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.