• 0

Eenmanszaak en bv

Mijn vraag is simpel...ik heb op dit moment een Eenmanszaak al ruim 20 jaar en loop al een tijdje met het idee om er een bv naast te zetten ,maar ik vraag me toch iets af..

 

als ik mijn eenmanszaak overzet naar een bv dan krijg ik natuurlijk te maken met allerlei belastingen die verbonden zijn aan het DGA salaris, maar nu heb ik me laten vertellen dat als ik een compleet nieuw bedrijf zou opstarten in BV form en de activiteiten verdeel over de 2 ondernemingen dat ik dan ook ieder geval de fiscale voordelen blijf behouden in de eenmanszaak.en om zodoende de belastingdruk in de bv te verminderen ( premies over het DGA salaris ) klopt dat ??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom loop je al een tijdje met het idee om een BV te beginnen dan? Welk doel beoog je daarmee?

 

En waarom denk je de belastingdruk in de BV te verminderen door er een EMZ naast te houden? Dat DGA loon blijft. En over inkomsten uit je EMZ betaal je ook gewoon belasting. Het is niet duidelijk wel voordeel je daar ziet.

 

Als je tussen de EMZ en BV heen en weer wilt factureren mag dat in elk geval niet, maar ik lees ook niet in je mail of je dat van plan bent.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je niet demotiveren, maar je begrijpt toch zelf ook wel dat je niet zomaar een eenmanszaak en een BV naast elkaar kan hebben en vrij schuiven met allerlei zaken zodat het allemaal voor jou gunstig uitpakt.

Er wordt wel veel geklaagd over het verstandelijk vermogen van Den Haag, maar zo naïef zijn zij natuurlijk ook weer niet.

 

Het is allemaal dichtgetimmerd in de wet. Misschien zijn er voor de echte slimmeriken, samen met hun dure consultants, op een bepaald gebied een gat te ontdekken.

Maar dat zal je met zo’n los verhaal echt niet lukken op een forum (zelfs op HL niet).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.