• 0

inkomstenaanvulling naast BBZ krediet?

Wie weet er een antwoord op het volgende:

 

In 2009 heb ik een BBZ krediet ontvangen voor saneren schulden, opnieuw opbouwen van bedrijf en deel voor inkomsten.

Door tal van omstandigheden is de nieuwe opstart nooit echt van de grond gekomen.

Heb vanaf 2011 bij de gemeente gevraagd of ik een inkomsten ondersteuning aanvulling tot bijstandsniveau kon ontvangen omdat nieuwe opstart veel langer duurde als gepland was.

Mijn contactpersoon van BBZ weigerde me dat te laten aanvragen want ik had al bedrijfskrediet ontvangen en dan mocht ik geen inkomsten ondersteuning meer krijgen.

 

Ben ook bij overige gemeente instanties geweest of er regelingen waren voor mensen met laag inkomen en die waren er wel maar kwam ik niet voor in aanmerking omdat ik ondernemer was/ben en werd ik weer doorgestuurd naar bureau zelfstandigen waar me weer verdere hulp geweigerd werd.

 

Gevolg is dat we hier met gezin met kinderen al jaren leven van een inkomen van heel ver onder bijstandsniveau en dus weer hoop nieuwe schulden ontstaan zijn.

 

Uiteindelijk is er nu tweiffel of ik wel of niet aanvulling tot bijstandsniveau had kunnen krijgen maar huidige contactpersoon bij gemeente komt maar niet met een reactie daarop.

 

Daarnaast bleek ik ondanks dat ik ondernemer was wel voor diverse gemeentelijke subsidies en ondersteuningen in aanmerking gekomen te zijn waardoor ik ook nog eens 4 tot mogelijk 8 duizend euro misgelopen ben (en wat dus niet meer met terugwerkende kracht aan te vragen is).

 

Mijn vraag is nu voornamelijk even of het wel of niet mogelijk is/was om naast het bedrijfskapitaal via BBZ nog inkomstenondersteuning te ontvangen tot aan bijstandsniveau.

 

 

 

[spatie in kopregel verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Heb ik eerder naar geïnformeerd maar moet je voor aangemeld worden door een hulpverleningsinstantie.

En aangezien de hulpverleningsinstanties me hier steeds weggestuurd hebben omdat ik ondernemer ben kan ik daarvoor niet aangemeld worden en hebben we er dus geen recht op.

 

Dat klinkt nogal vreemd. Ik ken meerdere ondernemers die bij de voedselbank lopen, en ik ben er zelf een paar jaar geleden ook geweest. En anders moet je vrouw dat regelen.

Link naar reactie
  • 0

Ferry... is lastig om geschikte hulp te vinden die alles uit handen kan nemen maar waaraan ik zelf ook de boel uit handen durf te geven.

 

Ferry en Sabra... waarschijnlijk heb ik ook wel recht op voedselbank, probleem is echter om te krijgen waarop je blijkbaar allemaal recht heb. Zodra je ondernemer blijkt te zijn wordt spontaan overal de deur in je gezicht dichtgeslagen en krijg je te horen dat zolang je ondernemer bent je nergens recht op hebt en je maar moet terugkomen als je je bij KvK hebt uitgeschreven.. Of je komt in eindeloze spiraal van afdelingen die naar elkaar verwijzen waardoor je nergens komt.

 

Hebben ook al geprobeerd om mijn partner dit te laten regelen, maar komt op hetzelfde neer zodra ze met gegevens noteren beginnen: wat is uw baan.... wat is baan van uw partner.... einde....

 

Blijkbaar is de categorie ondernemer voor de gemeente een heel lastige categorie en weet niemand wat ze daarmee aanmoeten en sturen je daarom maar gewoon weg.

 

Overigens ondertussen hulp ingeschakeld van een formulieren brigade hier in de stad die ons kan helpen met uitzoeken waar we nu allemaal precies recht op hebben en met het direct aanvragen daarvan.. helaas zijn er zoveel mensen die hier in de problemen zitten dat die pas 7 november tijd hebben om langs te komen.

 

Raoul... bedankt voor je aanbod! ik heb beetje hoop dat ik vandaag of morgen (rest) partij van voorraad welke ik nog heb staan verkocht krijg waarmee ik weer wat lucht krijg. Hou je aanbod in elkgeval in gedachten!

Link naar reactie
  • 0

waanzinnig frustrerende dag vandaag...

al 17 telefoontjes naar de gemeente vandaag

 

contactpersoon bij bureau zelfstandigen is of in bespreking, of telefonisch in gesprek of met pauze of neemt gewoon niet op. Liggen ook al 3 terugbel verzoeken op zijn bureau maar nog zonder resultaat.

 

Brief die ik op 2 oktober naar hem gestuurd heb ligt nog steeds op zijn bureau om naar te gaan kijken...

 

Diezelfde brief was dus afgeleverd ter attentie van sociale zaken op 2 oktober.

Op 9 oktober was die brief dus kwijt of wist in elkgeval niemand waar die gebleven was dus nieuwe brief afgegeven voor afdeling beroep en bezwaar.

16 oktober waren ze die eerst kwijt maar later bleek die naar afdeling inkomen doorgestuurd te zijn.

Maar probeer al dagen afdeling inkomen telefonisch te bereiken maar heb ondertussen elke andere mogelijke afdeling aan de telefoon gehad waaronder vandaag dus ook 2 keer bureau zelfstandigen en afdeling beroep en bezwaar.

Pas bij 3de poging na complete lijst gegeven te hebben van welke afdelingen ik allemaal niet wil hebben eindelijk afdeling inkomen aan de telefoon.

maar die hebben enkel een brief ontvangen over langdurigheidstoeslag en die ligt sinds 16 oktober op het bureau van iemand om in behandeling te nemen...

Het gebeuren over aanvulling tot bijstandsniveau daar gaan ze niet over, daarvoor moet ik bij WWB of iets dergelijks zijn, maar daar hebben ze helemaal nooit een brief van me ontvangen dus daar gebeurd zo en zo nog niks.

 

afdeling schuldhulpverlening al paar keer gebeld vandaag maar daar wordt telefoon helemaal niet opgenomen.

 

Heb het idee dat ik met een tentje naar de gemeente moet gaan en die daar moet gaan opzetten ofzo en me moet laten oppakken om zo duidelijk te maken dat de situatie zeer urgent is.

Link naar reactie
  • 0

Waarom denken ondernemers die het dus al tijden, hier hebben we het over een behoorlijk lange tijd, niet redden constant dat ,"zij' , de maatschappij, ze altijd maar moeten helpen met veel geld?

De bedragen vliegen me om de oren, recht op 30 000 over de afgelopen twee jaar, recht op ...., hoezo. iedereen wil wel enkele tienduizenden van de gemeente krijgen om te overleven met het bedrijf, maar ik vind dat niet echt realistisch. Misschien is je plan minder goed dan je denkt, kan t dat ook zijn? of je bent minder ondernemer dan je hoopte? Je hebt het wel over belastinggeld, opgehoest door andere mensen. Ik snap je situatie wel, maar als we iedereen gaan bijspijkeren, wie betaalt dat dan? En wat voor reden is er dat je denkt dat het nu, na 2 jaar, wel lukt? De hele economie ligt nog steeds op z'n gat.........

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nu net dat je al vanaf 2009 !!! je schulden aan t saneren bent, wat verwacht je dan hemelsnaam nog van je bedrijf? Sorry, ik vind positief denken een heel goede eigenschap, maar je moet wel realistisch blijven. Een klein of middelgroot bedrijf moet binnen 2 jaar of zo toch wel redelijk lopen. Zo niet, helaas, dan vrees ik dat het ook niet meer gebeurt. Gebrek aan doorzettingsvermogen kan je niet verweten worden, maar concentreer je op de toekomst, niet op een stervend bedrijf. Zonde om 10 jaar van jer leven in niets te steken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nu net dat je al vanaf 2009 !!! je schulden aan t saneren bent, wat verwacht je dan hemelsnaam nog van je bedrijf? Sorry, ik vind positief denken een heel goede eigenschap, maar je moet wel realistisch blijven. Een klein of middelgroot bedrijf moet binnen 2 jaar of zo toch wel redelijk lopen. Zo niet, helaas, dan vrees ik dat het ook niet meer gebeurt. Gebrek aan doorzettingsvermogen kan je niet verweten worden, maar concentreer je op de toekomst, niet op een stervend bedrijf. Zonde om 10 jaar van jer leven in niets te steken.

dat het lang duurt mag duidelijk zijn ja.

Hoe dat komt heb ik al paar keer geprobeerd uit te leggen. Maar laten we even jou "stervend bedrijf" gebruiken om op door te gaan.

 

Op moment dat ik BBZ aanvroeg voor bedrijf was mijn bedrijf doodziek en was het in levensgevaar.

Maar op dat moment was er een medicijn bedacht wat de patiënt weer beter zou moeten kunnen maken.

Helaas bleek dat medicijn dus vele malen moeilijker te ontwikkelen als vooraf was ingeschat en bleek voor die ontwikkeling veel te weinig budget ingepland en beschikbaar te zijn. ontwikkeling van medicijn mislukt vervolgens de eerste keren dan ook maar wordt doorgewerkt aan ontwikkeling van medicijn.

 

Nu is dat medicijn ondertussen dus gereed maar kan door alle omstandigheden dus niet toegediend worden aan de patiënt.

Net nu de patiënt dus eindelijk zicht op genezing heeft zal er toch nog euthanasie op de patiënt uitgevoerd moeten worden.

 

* disclaimer: het betreft een nieuw medicijn en is dus nog niet grondig getest, of het aanslaat bij deze patiënt kan dus niet met 100% zekerheid gegarandeerd worden.

 

Helaas geen enkele reactie van bureau zelfstandigen ontvangen vandaag.

Heb eind van de middag de formulieren voor schuldhulpverlening dus maar gedownload en ben die nu aan het invullen

Link naar reactie
  • 0

Ik lees je reactie, maar ik zie je bedrijf toch als een patient in het terminale stadium. Stervend dus.

Wat verwacht je in hemelsnaam van anderen, dat die jou eeuwig blijven ondersteunen met geld? Dat is niet normaal toch?

Terminale patienten gaan dood, vanzelf of door euthanasie. Je kunt toch niet verwachten dat de overheid, de belastingbetaler dus, constant geld in jouw handeltje gaat pompen? Omdat jij, waarschijnlijk als enige, er nog in gelooft? Wees eerlijk tegen over jezelf en je gezin, het is niks en het wordt ook niks, dat doet pijn, maar het is de keiharde waarheid. De waarheid is niet altijd leuk en vriendelijk, maar wel nodig om door te kunnen gaan met je leven. Ondernemen is niet makkelijk, dat zal nooit iemand beweren.

Soms win je, soms verlies je. daar veranderen al die jammerverhalen van je ook niets aan. Je kunt wel steeds weer wat bedenken waardoor het niet loopt, maar misschien ben je zelf de reden? Niet iedereen is geschapen voor het ondernemerschap. En dan is hnet wel het handigst om alles en iedereen de schuld te geven, maar zo werkt t volgens mij toch niet.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien heb je mijn verhaal niet geheel gelezen met wat de problemen waren, waarom zo lang geduurd heeft en wat de oplossing is die er nu is en waarom die nog niet tot resultaat kan komen.

Nu is dat natuurlijk deels ook nog lastig omdat moeilijk is complete verhaal hier neer te zetten aangezien dat nogal lang is.

 

Ik ben er van overtuigd als ik afgelopen maanden vol met nieuwe oplossing aan het werk had kunnen gaan ik nu helemaal niet in deze situatie had gezeten.

 

Overigens had het zo en zo heel anders kunnen zijn aangezien ik vorig jaar 2 zeer grote orders (150K omzet) ben misgelopen doordat ik ze niet kon voorfinancieren (gedurende 20 dagen) (misschien nog wel meer maar heb aangezien ik het toch niet kon voorfinancieren niet meer aangeboden bij die bedrijven). Maar dat is ander verhaal (hoewel wel allemaal mee te maken heeft natuurlijk)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ondertussen nu met 3 dingen tegelijk bezig naastelkaar:

 

1. proberen contact te krijgen met bureau zelfstandigen om te kijken of nog oplossing mogelijk is voor bedrijf (tot nu toe dus al bijna een maand zonder succes)

 

2. heb net contact gehad met juridische loket over aanvulling naar bijstand wat (zoals lijkt) ten onrechte geweigerd is maar ook nu nog steeds vertraagd wordt. hiervoor heb ik zojuist een diagnose document ontvangen met verwijzing naar advocaat. hopelijk kan die zorgen dat de gemeente hiermee nu wel in actie komt en als even kan dus met terugwerkende kracht de aanvulling maar ook alle andere geweigerde tegemoet komingen voor gezinnen met laag inkomen.

 

3. aanvraag schuldhulpverlening waarbij ik eerst een introductie/kennismakingsgesprek krijg en daarna kan besluiten om me definitief bij KvK uit te schrijven en aanvraag door te zetten. Dit voor het geval dat de eerste opties niks opleveren is dit in elkgeval vast in gang gezet en zit daar geen verdere vertraging meer in. (en hopelijk maakt dit de gemeente ook duidelijk dat er nu echt haast mee is als ze oplossing willen en me niet langer aan het lijntje moeten/kunnen houden)

Link naar reactie
  • 0

zojuist eindelijk de persoon bij bureau zelfstandigen gevraagd.

Behoorlijke discussie geweest.

 

komt er op neer dat hij aangeeft dat ik onzin verkondig als ik zeg dat mij destijds verteld is dat het aanvragen van aanvulling tot bijstandsniveau niet mogelijk zou zijn.

Hij is er zelf nooit bijgeweest maar ik zou het gewoon verkeerd begrepen hebben en had die aanvraag gewoon kunnen doen en dan had er onderzoek naar levensvatbaarheid moeten plaatsvinden.

 

Dat mijn contactpersoon dus geweigerd heeft om die aanvraag destijds in gang te zetten zou de grootst mogelijke onzin zijn en ik had het gewoon moeten aanvragen als ik dat had gewild.

 

Dat volgens contactpersoon dus helemaal niet mogelijk was is dus onzin en ik had gewoon via een brief die aanvraag moeten doen.

Dat ik dus geen brief gestuurd heb is mijn grote fout, ik ben er vanuit gegaan dat mijn contactpersoon wist waarover hij het had en dat hij het niet in werking kon zetten het eind was.

 

Hij zou het nu alsnog in behandeling nemen maar de conclusie was in elkgeval al duidelijk als ik hem hoorde want hij gaf al aan dat hij dan zelf onderzoek naar levensvatbaarheid zou doen op basis van die cijfers.

 

Ook als ik nieuwe aanvraag voor BBZ zou doen zou hij zelf dat onderzoek naar levensvatbaarheid doen en dus zou een dergelijk onderzoek niet door een extern bureau gedaan gaan worden die er neutraal naar zou kijken.

 

Mijn vraag is nu even als volgt:

Kan de gemeente zelf dus het onderzoek uitvoeren naar levensvatbaarheid van bedrijf of moet dat altijd door onafhankelijk extern bedrijf uitgevoerd worden?

 

Vanmiddag om 15:45 verder ook een afspraak met een advocaat over die aanvraag aanvulling tot bijstand.

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag om 15:45 verder ook een afspraak met een advocaat over die aanvraag aanvulling tot bijstand.

Vertel je die advocaat dan ook meteen dat je geen geld hebt om hem mee te betalen of heb je een no-cure/no-pay advocaat gevonden?

Ik heb verwijzing van juridisch loket en krijg op basis van mijn inkomen gewoon een toevoeging daarvoor. Blijft dus enkel de eigen bijdrage nog over waarvoor ik weer bijzondere bijstand bij gemeente kan aanvragen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga geen uitspraak doen of je verder moet met je bedrijf, anderen hier op het forum hebben daar veel meer inzicht voor. Weet wel uit eigen recente ervaring dat het doorhakken van die knoop veel minder stress oplevert en daardoor meer mogelijkheden biedt dan door te gaan op de manier waarop je het nu doet.

 

Ik kan je wel een tip geven voor wat betreft je dochter, zodat je meer tijd kunt gaan besteden aan je bedrijf (zoals je zelf aangeeft).

Is zij al gediagnostiseerd met taal/spraakproblemen? Als zij naar een normaal kinderdagverblijf ging is dat geen garantie voor een goede taal-spraakontwikkelng, dat niveau haal je ook bij peuterspeelzaal/gastouderopvang/buren of familie die opvangen!

Zorg dat je via de huisarts bij een audiologisch centrum komt waar ze gescreend kan worden, en dan via een indicatie bij de "vroeghulp-opvang" terecht komt. Voor deze vorm van opvang hoef je geen eigen bijdrage te leveren, omdat ze een indicatie heeft. Zelfs vervoer erheen kan dan via de gemeente geregeld worden (leerlingenvervoer)

 

Mijn tip is misschien niet direct gerelateerd aan het ondernemerschap, maar het kan je wel kansen bieden om fulltime ondernemer (weer) te worden.

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag om 15:45 verder ook een afspraak met een advocaat over die aanvraag aanvulling tot bijstand.

Vertel je die advocaat dan ook meteen dat je geen geld hebt om hem mee te betalen of heb je een no-cure/no-pay advocaat gevonden?

Ik heb verwijzing van juridisch loket en krijg op basis van mijn inkomen gewoon een toevoeging daarvoor. Blijft dus enkel de eigen bijdrage nog over waarvoor ik weer bijzondere bijstand bij gemeente kan aanvragen.

 

Helaas heb je geen zekerheid dat je die bijzondere bijstand ook krijgt, dus melding maken dat je mogelijk de eigen bijdrage niet kan betalen is niet onverstandig.

Link naar reactie
  • 0

zojuist ook contact gehad met het IMK.

 

De gemeente mag inderdaad een zelfstandig besluit nemen over het al dan niet verstrekken van een nieuwe BBZ of aanvulling tot bijstand.

Dit moeten ze echter wel ter dege onderbouwen en naar mijn verhaal luisteren en naar de toekomstperspectieven kijken.

 

Zoals ik mijn contactpersoon hoorde stond zijn besluit echter voor wat voor aanvraag dan ook bij voorbaat al vast en wordt zijn besluit helemaal gebaseerd op basis van de cijfers van afgelopen jaren en niet meer op de toekomstmogelijkheden.

 

Als dat zo is zou ik dus gelijk weer bezwaar tegen dat besluit moeten/kunnen maken en daarbij om een onafhankelijk onderzoek vragen. officieel kan ik dat dan dus nog steeds niet eisen maar zal de gemeente wel met een heel goede onderbouwing moeten komen waarom afgewezen wordt en dus niet enkel dat de cijfers over afgelopen jaren slecht waren.

 

Ik zou vrijdag nog even verder contact met deze persoon van IMK hebben aangezien hij nu weinig tijd beschikbaar had.

Daarna dus een besluit nemen of ik nog 1 keer alle registers open gooi om nogmaals BBZ te verkrijgen en aan te kunnen tonen dat bedrijf wel degelijk toekomst heeft of dat ik de handdoek in de ring gooi. En ook besluiten of ik dit allemaal zelf ga doen of door andere (meer neutrale) partij laat behandelen.

Link naar reactie
  • 0
Mijn vraag is nu even als volgt:

Kan de gemeente zelf dus het onderzoek uitvoeren naar levensvatbaarheid van bedrijf of moet dat altijd door onafhankelijk extern bedrijf uitgevoerd worden?

 

Ja, dat kan de gemeente zelf doen. Meestal wordt het uitbesteed in verband met gebrek aan kennis omtrend het beoordelen van de levensvatbaarheid, maar dat hoeft niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga geen uitspraak doen of je verder moet met je bedrijf, anderen hier op het forum hebben daar veel meer inzicht voor. Weet wel uit eigen recente ervaring dat het doorhakken van die knoop veel minder stress oplevert en daardoor meer mogelijkheden biedt dan door te gaan op de manier waarop je het nu doet.

waarschijnlijk heb je daar gelijk in dat het minder stres zou opleveren.

Maar na zoveel jaren werken aan een oplossing die nu eindelijk klaar is om in gebruik genomen te worden en het dan opgeven vind ik ook redelijk onverteerbaar. wil daar ook echt alles aan gedaan hebben om dat in gebruik te kunnen nemen en te laten zien dat de oplossing die ik verzonnen had ook echt daadwerkelijk werkt.

Wil achteraf geen spijt kunnen krijgen dat ik niet alles gedaan heb wat mogelijk was.

Ik kan je wel een tip geven voor wat betreft je dochter, zodat je meer tijd kunt gaan besteden aan je bedrijf (zoals je zelf aangeeft).

Is zij al gediagnostiseerd met taal/spraakproblemen? Als zij naar een normaal kinderdagverblijf ging is dat geen garantie voor een goede taal-spraakontwikkelng, dat niveau haal je ook bij peuterspeelzaal/gastouderopvang/buren of familie die opvangen!

Zorg dat je via de huisarts bij een audiologisch centrum komt waar ze gescreend kan worden, en dan via een indicatie bij de "vroeghulp-opvang" terecht komt. Voor deze vorm van opvang hoef je geen eigen bijdrage te leveren, omdat ze een indicatie heeft. Zelfs vervoer erheen kan dan via de gemeente geregeld worden (leerlingenvervoer)

Ze heeft die diagnose vanaf de logopediste en toevallig hebben we daar gister ook verklaring van aangevraagd bij het consultatiebureau (dat was weer voorwaarde voor gemeente voor bepaalde extra tijden en vergoedingen).

Vroeghulp opvang heb ik nog nooit van gehoord maar ga dat eens googelen.

Mijn tip is misschien niet direct gerelateerd aan het ondernemerschap, maar het kan je wel kansen bieden om fulltime ondernemer (weer) te worden.

 

Succes.

 

evengoed ook zeer welkom dit soort zaken :-)

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag om 15:45 verder ook een afspraak met een advocaat over die aanvraag aanvulling tot bijstand.

Vertel je die advocaat dan ook meteen dat je geen geld hebt om hem mee te betalen of heb je een no-cure/no-pay advocaat gevonden?

Ik heb verwijzing van juridisch loket en krijg op basis van mijn inkomen gewoon een toevoeging daarvoor. Blijft dus enkel de eigen bijdrage nog over waarvoor ik weer bijzondere bijstand bij gemeente kan aanvragen.

 

Helaas heb je geen zekerheid dat je die bijzondere bijstand ook krijgt, dus melding maken dat je mogelijk de eigen bijdrage niet kan betalen is niet onverstandig.

eigen bijdrage voor juridische hulp is hier vast onderdeel van aanvraagformulier voor bijzondere bijstand en zou dus geen probleem mogen zijn. Anders is wel weer bij elkaar te krijgen met verkoop van wat prive goederen op marktplaats.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is nu even als volgt:

Kan de gemeente zelf dus het onderzoek uitvoeren naar levensvatbaarheid van bedrijf of moet dat altijd door onafhankelijk extern bedrijf uitgevoerd worden?

 

Ja, dat kan de gemeente zelf doen. Meestal wordt het uitbesteed in verband met gebrek aan kennis omtrend het beoordelen van de levensvatbaarheid, maar dat hoeft niet.

Dat kreeg ik inderdaad ook bevestigd van het IMK.

Maar gemeente kan zich er ook niet zo makkelijk vanaf maken als het nu van plan lijkt te zijn.

 

Daarbij is het oude IMK rapport eigenlijk nog steeds van toepassing, plannen zoals die er toen waren en positief beoordeeld zijn gelden nog steeds.

Paar punten waar IMK destijds nog kritiek op had zijn ondertussen zelfs verdwenen en destijds moest de software nog ontwikkeld worden en die is nu reeds ontwikkeld.

Dus als er niet enkel naar de huidige cijfers gekeken wordt maar ook naar de toekomst perspectieven sta ik er op dat vlak nu zelfs beter voor dan met het plan wat destijds als positief en haalbaar beoordeeld is. (uiteraard zijn aantal andere dingen zoals huidige omzet en en prive situatie nu iets slechter als destijds maar dat is relatief makkelijk (met geld) te verhelpen.

 

Dus gemeente zal echt goede motivatie moeten hebben waarom het plan dat destijds haalbaar bevonden is en nu veel verder ontwikkeld is nu plots geen toekomst meer zou hebben (let op toekomst, dus niet het problematische verleden).

Link naar reactie
  • 0

Maar gemeente kan zich er ook niet zo makkelijk vanaf maken als het nu van plan lijkt te zijn.

 

Als de gemeente het zelf doet zal er nog steeds een degelijk en onderbouwd rapport moeten komen. Waarom wil de gemeente dat IMK rapport niet overnemen? Alleen omdat het oud is?

het is niet met zoveel woorden gezegd dat ze oude rapport niet opnieuw willen overnemen.

 

Maar wat mijn contactpersoon (hoofd van de afdeling zelfstandigen) daar wel met zoveel woorden zij was: als er destijds een aanvraag was geweest voor aanvulling.... en als je nu een aanvraag zou doen voor aanvulling of BBZ... dan zou ik daarvoor een rapportje schrijven en zou ik dat waarschijnlijk (uit alles eromheen bleek dat dat meer als waarschijnlijk is) op basis van huidige cijfers en cijfers over afgelopen jaren afwijzen.

 

Nu begrijp ik zijn cynisme tot op zekere hoogte wel. voor eerdere BBZ had ik allemaal prognoses opgesteld voor wanneer software klaar zou zijn en voor te behalen omzetten.

In tussentijdse gesprekken werd steeds naar vorderingen gevraagd waarop ik de vorderingen doorgaf zoals die door programmeurs aan mij gemeld werden. Deze bleken echter steeds niet te kloppen en waargemaakt te worden waardoor ik dus voor lul stond bij gemeente met dat ik doorgegeven zaken niet nakwam.

 

nu zegt hij dus: je hebt in de afgelopen jaren steeds aangegeven dat dingen dan en dan klaar zouden zijn en dat je dan zoveel omzet zou realiseren en dat bleek steeds niet te kloppen en daarom geloof ik je nu niet meer.

Kan ik me enigzins in verplaatsen, maar hij gaat er daarbij aan voorbij dat ik al die tijd dus de benodigde software niet tot mijn beschikking had (onoverkomenlijk probleem) doordat bij ontwikkeling problemen waren en ik dus gewoonweg geen omzet kon maken. Nu daarentegen heb ik die software wel tot mijn beschikking en heb een probleem kwa beschikbare tijd (is een probleem dat relatief makkelijk met wat hulp/geld opgelost kan worden).

 

Als hij dus zoals hij lijkt te doen volledig naar het verleden kijkt begrijp ik stellingname wel. Maar als hij ook naar nu (met wat er allemaal is) en naar toekomst zou kijken dan zou naar mijn mening de conclusie anders moeten zijn.

 

maar ik ga dat IMK rapport nog eens goed bestuderen en zal dat bij eventuele nieuwe aanvraag dus ook gelijk aandragen.

Link naar reactie
  • 0

wat ik me nu pas bedenk is dat er een maand of 6 a 8 terug ook nog in opdracht van de gemeente een bedrijf bij me langs geweest is voor onderzoek naar mijn bedrijf en stand van zaken en overige te inventariseren.

Die hebben aan de hand daarvan volgens mij ook een rapport opgesteld voor de gemeente.

Daarvan heb ik nooit een verslag ontvangen, enkel te horen gekregen dat dat bedrijf ingeschakeld was om bedrijven door te lichten die problemen met aflossen hadden.

 

Aan de hand van dat onderzoek is echter dus ook niet de conclusie getrokken dat bedrijf niet levensvatbaar was (anders hadden ze krediet moeten opzeggen en zekerheden uitwinnen).

 

Nu is dus niet helemaal duidelijk wat de onderzoeksopdracht precies was, maar toch maar eens zorgend at ik dat rapport in handen krijg.

 

Als daarin dus nog steeds levensvatbaarheid geconstateerd is was mijn bedrijf 2 jaar terug bij aanvraag aanvulling dus zeker nog levensvatbaar en nu ook nog aangezien ten opzichte van dat moment enkel vooruit gegaan is.

Link naar reactie
  • 0

Heb onderhand het gevoel dat jouw fantastische plan de belastingbetaler onderhand direct en indirect heel veel geld kost. Zo'n 10 JAAR !!! om iets op de rit te krijgen en dan nog steeds tot in je nek in de schulden, dat is wel erg lang voor een 'super plan'.

We hebben het toch niet over een grote multinatinational neem ik aan? Onderhand hebben tientallen door ons betaalde ambtenaren zich hier al over moeten buigen, heb je al financiele steurn gehad en nog steeds niets? Sorry, ondernemertje, dat tje is zeer toepasselijk, ik geloof er echt niet in.

Link naar reactie
  • 0

Heb onderhand het gevoel dat jouw fantastische plan de belastingbetaler onderhand direct en indirect heel veel geld kost. Zo'n 10 JAAR !!! om iets op de rit te krijgen en dan nog steeds tot in je nek in de schulden, dat is wel erg lang voor een 'super plan'.

We hebben het toch niet over een grote multinatinational neem ik aan? Onderhand hebben tientallen door ons betaalde ambtenaren zich hier al over moeten buigen, heb je al financiele steurn gehad en nog steeds niets? Sorry, ondernemertje, dat tje is zeer toepasselijk, ik geloof er echt niet in.

 

Ital, graag on topic blijven. Het is aan de betreffende instantie (de gemeente) om conform vastgestelde richtlijnen te oordelen of iemand in aanmerking komt voor ondersteuning vanuit de overheid. Het is niet aan jou, of aan mij, om TS te verwijten dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn om ondersteuning te krijgen. Mocht je behoefte hebben om hierover van gedachten te wisselen staat het je vrij om hierover een eigen topic te openen, vanzelfsprekend binnen de richtlijnen van HL.

Dit topic gaat over de mogelijkheden van inkomstenaanvulling naast het BBZ krediet. Graag binnen deze draad over dit onderwerp van gedachten wisselen.

 

Modgroet,

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.