• 0

ordernummer gelijk aan factuurnummer in webshopsoftware ..

Goedemorgen,

 

Goed op weg een webwinkel te maken, met online software. Kom ik er nu met het testen achter dat het ordernummer gelijk is aan het factuurnummer.

Mij lijkt het niet 'te mogen' omdat ingeval van een annulering of een 'fake' order ik met een uitgegeven factuurnummer zit en deze dan moet crediteren. Dit kan nog weleens erg veel werk worden voor mij als shop eigenaar.

Toch maar even mijn accountant gebeld en die gaf aan dat het zeer zeker niet wenselijk is, ingeval van een controle komen er gewoon teveel vragen. Louter zeggen, oh geannuleerd en dan geen actie ondernemen is geen optie dus.

Het bedrijf waar ik de shop bij heb, zegt eigenlijk dat ik de order/factuur dan moet annuleren in de shop dan is het goed. En eigenlijk ben ik de eerste die aan het klagen is...:-(

Mijn vraag hier is nu, heb ik een punt of mag het wel en ben ik niet in strijd met de btw wet of zo.

 

Ik verneem het graag!

 

groeten

Elisah

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zal dan hoogstwaarschijnlijk een creditfactuur voor elke geannuleerde bestelling of testbestelling moeten overleggen.

 

Wat zijn de mogelijkheden om de webshop software te koppelen met boekhoudsoftware? De facturen die je webshopsoftware dan genereert komen te vervallen. Je werkt dan met een factuurreeks die gegenereerd wordt door de boekhoudsoftware.

Link naar reactie
  • 0

Je zal toch met creditfacturen moeten gaan werken. Klanten kunnen ook een bestelling terug sturen, dan is het factuurnummer met elke webshop software al vergeven, dan moet er wel een creditfactuur tegenover staan.

 

Deze opmerking: "Dit kan nog weleens erg veel werk worden voor mij als shop eigenaar".

 

Je weet dat een webshop (goed) runnen veel werk is?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Je zal toch met creditfacturen moeten gaan werken. Klanten kunnen ook een bestelling terug sturen, dan is het factuurnummer met elke webshop software al vergeven, dan moet er wel een creditfactuur tegenover staan.

 

Deze opmerking: "Dit kan nog weleens erg veel werk worden voor mij als shop eigenaar".

 

Je weet dat een webshop (goed) runnen veel werk is?

 

Hoi

Bedankt voor je reactie.

Uiteraard weet ik dat een bedrijf runnen werk met zich meebrengt maar daar gaat het ook niet om.

Deze winkelsoftware geeft maar 1 nummer uit, deze is order en factuurnummer tegelijk.

Stel dat ik vandaag 10 bestellingen krijg en er daar 8 niet van doorgaan dan kan ik 8 credit's maken. Hier is dus een tussenstap.

Een order is direct een factuur :-(

Als optie (advies) krijg ik dan te annuleren maar volgens mij kan dat niet, een factuur is een factuur en die kan je niet meer annuleren toch. Zit je dan niet in de btw fraude hoek..?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me automatisch afvraag, werkt jouw boekhouding volgens kasstelsel of factuurstelsel? Ik zou denken dat als je volgens kasstelsel werkt je niet verplicht voor iedere geannuleerde bestelling een creditfactuur hoeft te hebben....

 

Hoi

 

Bedankt voor je reactie.

Met een factuurstelsel, dus de credit is onvermijdelijk.

Link naar reactie
  • 0

Tja dat is niet heel handig. Dan heb je zelfs kans dat als iemand een bestelling doet, zijn gegevens invult, maar niet op de knop afronden klikt, er al een order, dus factuurnummer, is aangemaakt.

 

Dan ga je onnodig veel werk doen.

 

Om welke software gaat het?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Tja dat is niet heel handig. Dan heb je zelfs kans dat als iemand een bestelling doet, zijn gegevens invult, maar niet op de knop afronden klikt, er al een order, dus factuurnummer, is aangemaakt.

 

Dan ga je onnodig veel werk doen.

 

Om welke software gaat het?

 

Ik weet niet of het gepast is het hier te vermelden, het is een website waar je online je webshop kan maken. Ik heb voor een betaalde versie gekozen, maar eerlijk gezegd kan ik nu niet verder. Dit was van te voren niet bekend helaas, anders was ik wat anders gaan zoeken.

Het is zelfs zo dat je een order kan verwijderen, wat normaal gesproken geen ramp is maar wel als het direct de factuur is :-(

Link naar reactie
  • 0

Tja dat is niet heel handig.

 

Understatement. Ik vind het behoorlijk ondoordacht klinken.

Want misschien wil jij een order in gedeeltes uitleveren (door verschillen in beschikbaarheid van verschillende producten bijvoorbeeld), of wil jij juist meerdere orders uitleveren en maandelijks één factuur sturen naar een vaste afnemer. Ik noem maar wat…

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me automatisch afvraag, werkt jouw boekhouding volgens kasstelsel of factuurstelsel? Ik zou denken dat als je volgens kasstelsel werkt je niet verplicht voor iedere geannuleerde bestelling een creditfactuur hoeft te hebben....

 

Hoi

 

Bedankt voor je reactie.

Met een factuurstelsel, dus de credit is onvermijdelijk.

Ik begrijp dat je net ben begonnen en site nog in ontwikkeling is....weet je zeker dat je met factuurstelsel moet werken? Of ga je vooral aan bedrijven leveren?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me automatisch afvraag, werkt jouw boekhouding volgens kasstelsel of factuurstelsel? Ik zou denken dat als je volgens kasstelsel werkt je niet verplicht voor iedere geannuleerde bestelling een creditfactuur hoeft te hebben....

 

Hoi

 

Bedankt voor je reactie.

Met een factuurstelsel, dus de credit is onvermijdelijk.

Ik begrijp dat je net ben begonnen en site nog in ontwikkeling is....weet je zeker dat je met factuurstelsel moet werken? Of ga je vooral aan bedrijven leveren?

 

Ik heb al jaren eigen onderneming met een factuurstelsel, de webshop is een stukje extra service naar mijn clienten toe.

Link naar reactie
  • 0

Dat denk ik ook niet, ik ben wel blij dat ik zelf op het goede spoor zit,.

De leverancier heb ik vandaag nogmaals alles uitgelegd en gevraagd of het niet anders kan. Ik heb weinig hoop en ben al op zoek naar een ander.

Mijn geld zal ik wel kwijt zijn, maar ja dat is minder erg dan gedoe met de inspecteur :-)

Ik blijf het wel vreemd vinden dat dit al jaren verkocht wordt en niemand er iets over gezegd heeft....vreemd.

 

In iedergeval allemaal bedankt voor het meedenken, deze topic mag wat mij betreft op slot.

 

groeten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.