• 0

Exactonline opgezegd - wat, hoe en waar bewaren/opslaan?

Ik heb zojuist mijn exactonline boekhoud pakket opgezegd waardoor ik vanaf begin volgende maand geen toegang meer heb tot de hierin ingevoerde gegevens.

Nu moet ik die gegevens uiteraard nog wel beschikbaar hebben voor afronding boekhouding en doen van aangifte eind van het jaar. En tevens voor de belastingdienst voor eventuele controles.

Maar hoe en wat moet ik nu bewaren en hoe kan ik dat uit exactonline halen zodat ik dat later nog kan inzien/gebruiken?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Kun je dat niet beter even aan hun helpdesk vragen? Dat gaat vast sneller!

wel dat had ik dus ook nagevraagd bij hun telefonisch.

Medewerker zou me een e-mail sturen met helpdeskverwijzing waar uitgelegd zou staan wat ik moest bewaren en hoe ik dat kon doen.

Maar kreeg dus een mail waarin enkel beschreven stond dat ik de vraag gesteld had maar niks geen antwoorden.

• 0

Euhm.. had je dat niet beter van te voren uit kunnen zoeken? ::)

link

Wel ik moest uiterlijk morgen opgezegd hebben anders zou weer verleng worden.

en aangezien medewerker dus aangaf die info te sturen dacht ik dat dat goed zou komen.

Maar kan diverse dingen exporteren (hoewel binnen excactonline allemaal lastig te vinden is) is natuurlijk ook van belang om te weten hoe dat voor de belastingdienst en voor andere zaken nu moet en/of het makkelijkste is.

• 0

Als je geen gebruik meer maakt van een online pakket, of als je een jaar afgesloten hebt dan is het handig om een auditfile aan te maken.

De belastingdienst (en de meeste kantoren) kunnen een auditfile inlezen en daar mee werken. Normaal gesproken is het niet handig om gedurende een boekjaar te stoppen, aangezien het werk van dat jaar dan opnieuw gedaan moet worden.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

• 0

Als je geen gebruik meer maakt van een online pakket, of als je een jaar afgesloten hebt dan is het handig om een auditfile aan te maken.

De belastingdienst (en de meeste kantoren) kunnen een auditfile inlezen en daar mee werken. Normaal gesproken is het niet handig om gedurende een boekjaar te stoppen, aangezien het werk van dat jaar dan opnieuw gedaan moet worden.

Kan ik zo een auditfile zelf ook inzien zodat ik gegevens zelf ook nog kan gebruiken voor doen van aangiftes?

Ik heb overigens opgezegd omdat kans steeds groter wordt dat ik mijn bedrijf met 1 à 2 weken zal moeten stopzetten.

En exactonline is me gewoon te duur geworden met ruim 700 euro excl. btw per jaar.

Ga voorlopig wel weer verder in excel en als bedrijf toch kan blijven bestaan ga ik snelstart of ander pakket gebruiken.

• 0

ja je kunt zo'n auditfile zelf bekijken

dit is een folder van de belastingdienst waarin ie beschreven word.

hier vind je de download van de viewer.

http://www.softwarepakketten.nl/cmm/paginas/paginaregel_epa.php?id=53

en als je gaat googlen op "auditfileviewer" vind je nog een aantal gratis en betaalde alternatieven. Aan jou om te bepalen welke het beste werkt.

edit: ik denk trouwens dat het antwoord van de exact helpdesk binnen het online pakket zelf staat onder de werkstroom. Daar worden normaal alle vragen en antwoorden bewaard.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar