• 0

Nieuwsbrief: wat is cutting edge?

Een opdrachtgever wil een web-first nieuwsbrief. De idee is het nieuws op internet te zetten, ontvangers per e-mail te attenderen op veranderingen, en digibeten de mogelijkheid te bieden artikels in pdf-vorm te printen. Ze willen ook nog eens state of the art.

 

Over dat pdf-idee ben ik wat minder te spreken. Ik dacht zelf meer aan business-blogging. Als voorbeeld zie ik AlwaysOn van Tony Perkins, gemaakt door dProck Creative op basis van pMachine en ExpressionEngine.

 

Wat vinden jullie cutting edge in newsletters?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naief bayesian filter erop wat aangepast wordt op de score voor interessantheid die ik een artikel geef. Krijg ik na een tijdje alleen nog interessante dingen te zien in de nieuwsbrief. Eventueel paar voor getrainde filters aanbieden als startpunt.

 

Printen is toch niet zo'n probleem? Knopje wat een aparte pagina opent met aparte template en stylesheet en print dialoogje in Javascript. Leuk truukje: maak je plaatjes in 300 dpi en schaal ze in pixels naar het juiste formaat. Ziet er op het beeld niet uit maar ze worden wel op 300 dpi geprint en zijn dus perfect.

Link naar reactie
  • 0

Hier de bitmongool ;D,

 

Ik haat nieuwsbrieven die weinig info bevatten en vragen om op een link te drukken. Dat doe ik niet, het zou een virus kunnen zijn (die vragen dat ook altijd)

 

De nieuwsbrieven die het liefste lees zijn opgemaakt in HTML, zonder al te veel aanbiedingen, banners en logo's met korte introducties over de artikelen en een "lees meer..." linkje.

 

Als die nieuwsbrief ook nog eens aansluit bij mijn interesses, wordt ik helemaal blij. Dat moet echter niet te veel inspanning kosten.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik haat nieuwsbrieven die (..) vragen om op een link te drukken. (...) De nieuwsbrieven die het liefste lees zijn opgemaakt (...) met korte introducties over de artikelen en een "lees meer..." linkje.

 

Volgens mij spreek je jezelf tegen. ;D

 

Het betreft geen nieuws in de zin van 'korte berichten' maar relatief veel higerlevel artikelen: analyses en interviews, etc. Maar je brengt me wel op een idee. Na elke introductie in de mail zou er behalve een link ook een soort bestel-mailadres opgenomen kunnen worden die een pdf-verzending genereert.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik haat nieuwsbrieven die (..) vragen om op een link te drukken. (...) De nieuwsbrieven die het liefste lees zijn opgemaakt (...) met korte introducties over de artikelen en een "lees meer..." linkje.

 

Volgens mij spreek je jezelf tegen. ;D

 

 

Nou nee, aan de drie regeltjes intructie ka je zien of het om een serieus artikel/bericht gaat. Dat wekt vertrouwen. In ieder geval genoeg vertrouwen om op het "lees meer ..." linkje te klikken. Spammers en malware producenten nemen niet de moeite om eerst een aantrekkelijk teksje te schrijven.

 

Voorbeeld van een vertrouwenwekkende nieuwsbrief:

LUNCHNIEUWS - HET PAROOL, donderdag 2 december 2004

http://www.parool.nl/

 

- Hij hield regie tot het eind

DEN HAAG - Prins Bernhard is gisteravond om tien voor zeven op 93-jarige

leeftijd in het Universitair Medisch Centrum Utrecht overleden. Hij wilde

niet verder behandeld worden.

Lees verder: http://www.parool.nl/nieuws/2004/DEC/02/p1.html

 

- 'Markant, strijdlustig en uniek'

AMSTERDAM - Een unieke persoonlijkheid die zich met enthousiasme en

optimisme bleef inzetten voor de Nederlandse samenleving. Zo omschreef

premier Jan Peter Balkenende prins Bernhard gisteravond in een rede voor

radio en televisie, nadat het overlijden van de prins was bekendgemaakt.

Lees verder: http://www.parool.nl/nieuws/2004/DEC/02/bin3.html

 

==== Verder in de krant:

- Goed glas, goed gesprek, goede grap

Het is niet waarschijnlijk dat prins Bernhard op tv nog heeft gezien hoe

zijn oudste dochter tijdens de uitreiking van de Prins Clausprijs in het

Paleis op de Dam danste in de armen van de Braziliaanse zanger Carlinhos

Brown. Dat is jammer, want hij zou het prachtig gevonden hebben. Juist

omdat de prins van zijn eigen dood geen drama maakte.

 

- Bernhard belde marinier Erik O.

Prins Bernhard heeft marinier Erik O., die door het openbaar ministerie

wordt vervolgd wegens het doden van een Irakees, eerder dit jaar gebeld om

hem een hart onder de riem te steken.

 

- Geallieerden gunden prins gewenste rol niet

Die belangrijke rol van prins Bernhard in de oorlog, bij de Duitse

capitulatie in 1945 en bij de stabilisering van de democratie in die eerste

woelige maanden na de bevrijding, waarover premier Balkenende het had, hoe

zat het daarmee?

 

Geen enkel probleem met op linkjes klikken

 

Voorbeeld van bericht waar ik van huiver of zelf boos kan worden:

----- Original Message -----

From: Khayr naboshad

To: Sala gabotse

Sent: Thursday, December 02, 2004 1:36 PM

Subject: Answer me please

 

 

Boo :)))

 

You want to free yourself from the debt.

 

With us it is easy as 1 - 2 - 3

You say what you need we find it for you

 

You can get best deals here.

 

The difference between a saint and a hypocrite is that one lies for his religion, the other by it.

 

Gaat zonder pardon de prullenbak in.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De linkjes werken niet echt bij mij, maar ik snap helemaal wat je bedoelt! Hetgeen wat jij hier beschrijft ben ik een tijdje terug ergens tegen gekomen met als term "E-zine concept".

 

Die ging er van uit dat een nieuwsbrief gekoppeld wordt aan een portal website. In de nieuwsbrief worden de headlines duidelijk gemaakt welke de lezer moet triggeren naar de portal te gaan om alles te lezen.

 

Toevallig heb ik vorige week hier een stuk over geschreven voor mijn afstudeerscriptie.

 

Het idee lijkt me in ieder geval heel interessant en ik denk dat het ook erg effectief kan zijn. Ik vraag me alleen af hoe de interesse uit de markt voor dit soort dingen zijn......

Link naar reactie
  • 0

Een opdrachtgever wil een web-first nieuwsbrief. De idee is het nieuws op internet te zetten, ontvangers per e-mail te attenderen op veranderingen, en digibeten de mogelijkheid te bieden artikels te printen. Ze willen ook nog eens state of the art.

 

Over dat pdf-idee ben ik wat minder te spreken. Ik dacht zelf meer aan business-blogging. Als voorbeeld zie ik AlwaysOn van Tony Perkins, gemaakt door dProck Creative op basis van pMachine en ExpressionEngine.

 

Wat vinden jullie cutting edge in newsletters?

 

 

Wel een beetje een spagaatje... cutting edge en geschikt voor digibeten. Klinkt alsof er een paard en wagen met een volautomatisch navigatiesysteem en airbags van de band gaat rollen ;D

Link naar reactie
  • 0

Wel een beetje een spagaatje... cutting edge en geschikt voor digibeten.

 

Je hoeft geen piloot te zijn om met een vliegtuig te kunnen vliegen. De bouwer gebruikt hoogwaardige technologie, de gebruiker weet welke tools te bedienen en de ontvanger mag achterover leunen. Als lezer van een tijdschrift met hoogwaardige info zal de druktechniek je toch ook worst zijn. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk ;D

Ik vraag me ook nog af in hoeverre state-of-the-art en cutting edge zich goed lenen voor een nieuwsbrief, de middelen moeten het doel denk ik ook niet voorbijschieten. Voor de doelgroep zou plain, eenvoudig en helder ook wel eens heel erg vernieuwend kunnen zijn (er komt ten slotte een hoop bagger en informatie op hun bureau waar ze uit moeten filteren...).

Ik veronderstel dat je opdrachtgevers er iets mee willen bereiken; de vraag is wat.

Is het een statement over hun 'merk' of gaat het om het bedienen van de ontvangers van de nieuwsbrief (iets langere termijn denken, maar volgens mij wel meer 'gelezen worden' opleverend en loyaliteit naar je nieuwsbrief toe?)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Komt er een keer een klant langs die iets bijzonders vraagt, is het weer niet goed. ;D

 

Maar tuurlijk zitten ze niet te wachten op iets modernerigs waarvoor speciale readers gedownload moeten worden, en al helemaal niet op bayerische filters en boulemiaanse algorithmen.

 

Ik vat het zo op dat ze niet perse de standaard A4 driekoloms nieuwsbrief met een plaatje verwachten, maar dat het bv mogelijk is om ook streaming video op te nemen in een webzine, dat er met wiki's gewerkt kan worden, dat er budget is voor art direction, etc. En voor veel commerciele bedrijven is een forum al tamelijk ei-snijdend...

 

Het valt me trouwens op dat er niemand voorbeelden noemt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Iets bijzonders voor de juiste redenen is woo-hoo!

Iets bijzonders voor de heb of prestige is boo-hoo!

:P

e.e.a. hangt natuurlijk ook af van de content die geproduceerd kan worden door de opdrachtgever. Als die high end, hoogwaardig en cutting edge is kan de nieuwsbrief daar de spreekbuis voor zijn.

 

Voorbeelden-- ik krijg aardig wat nieuwsbrieven in mijn inbox, maar eigenlijk zijn die eigenlijk allemaal aardig 'sober' in hun opzet-- als je bedenkt dat veel hoger kader z'n mail vaak binnenhaalt op het eigen thuiskantoor (moden 56k) of onderweg op pda of telefoon ook wel zo handig.

Misschien is een 'uw kunt uw nieuwsbrief ophalen'-alert dan wel wenselijk?

 

 

Link naar reactie
  • 0
en al helemaal niet op bayerische filters en boulemiaanse algorithmen.

 

Als je het zo brengt niet nee ;D Maar er wordt al een hele tijd geroepen dat je met Internet content toegesneden op de bezoeker kunt aanbieden. Als je dat met twee linkjes 'ja leuk' en 'nee minder leuk' bij het artikel in je nieuwsbrief voor elkaar kunt krijgen ben je erg cutting edge bezig zonder dat je je klant de stuipen op het lijf jaagt.

Link naar reactie
  • 0
Als je het zo brengt niet nee ;D

 

Was ook een beetje flauw van mij, sorry Willemj. Ik ben helemaal voor een techniek die leert van gedrag. Het idee was en is gewoon een spannend (ik zal al die hype-termen niet meer gebruiken) webzine te maken, met interviews en analyses en opinies, in combinatie met mail-alerts. De technologie moet bij voorkeur under the hood zitten, zodat de ontvanger daar geen last van heeft. Er is inderdaad sprake van verschillende doelgroepen, dus het kan best interessant zijn om de voorkeuren die in hun doorklikgedrag tot uitdrukking komen te benutten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een voorbeeld, dit is een mail-alert met links naar het webzine:

 

brandchannel.com weekly update

 

Monday, December 06, 2004

 

Dear xxx,

 

brand new:

 

How a design revolution now drives auto industry branding

http://brandchannel.com/start.asp?fa_id=241 and...

 

Call for Entries: Make your vote count: The 2004 Readers' Choice Awards

http://www.brandchannel.com/brand_year/region_global.asp

 

Careers: Brandchannel's job board: London to L.A. to Greensboro to

Guangzhou

http://www.brandchannel.com/careers_job_search.asp

 

Features Profile: The icon behind Singapore Airlines' success

http://brandchannel.com/features_profile.asp?pr_id=209

 

Features Webwatch: Net-a-Porter.com: Good at getting the goods

http://brandchannel.com/features_webwatch.asp?ww_id=205

 

BrandSpeak: How to drive online sales and customer acquisition

http://brandchannel.com/brand_speak.asp?bs_id=99

 

Papers: The five P's of branding banks (Vince Carducci)

http://www.brandchannel.com/papers.asp

 

Featured Professionals: Karsten Creative connects your brand with your customers

http://www.brandchannel.com/directory.asp

 

Highlight Event: Practical 2-days on Building and Maintaining Brands (Singapore)

http://www.abf-asia.com/project/1732SC_M.pdf

 

Brandcameo: National Treasure's Aquafina fiasco continues

http://www.brandchannel.com/brandcameo_films.asp

 

previously:

 

Debate: Can Disney's Euro Kingdom be fixed?

http://www.brandchannel.com/forum.asp

 

Books: Rising Tide: What can 165 years at Procter and Gamble teach you?

http://www.brandchannel.com/books.asp

 

Career Profile: David Weiss: Dataprobe's network architect

http://www.brandchannel.com/careers_profile.asp

 

 

Tune to http://www.brandchannel.com to read our features, comment on our debate, look up words in our glossary, select from our lists of books, conferences, courses, papers, and brand directory, and enjoy all the other great content and resources we bring to you each week. Membership is free but priceless!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.