In Groningen ligt de gemiddel omzet/m2 voor detailhandel op 5400 euro per m2! Het rapport merkt ook op dat dit veel is. HBD noemt lagere cijfers 1700-2300 euro per maand.
De huur van een winkel mag maximaal 5-10% van de omzet bedragen.
Huren in Groningen kan voor ca. 125 euro/m2 (niet op A locatie)
Stel ik huur 150m2 voor 18750 euro. De te halen omzet bij 10% huur zou dan 187500 euro moeten zijn. Dat geeft een omzet per m2 van ca. 1650 euro/m2.
Bij 250 verkoopdagen zou dat 750 euro per dag zijn. Ik denk dat de gemiddelde klant 30 euro zou uitgeven. Dat komt neer op 25 verkopen per dag.
Ik vind zelf 750 euro (gemiddeld!) per dag erg veel. De haalbare omzetten per m2 zijn natuurlijk enorm afhankelijk van de locatie. Wat kan een locatie net buiten het centrum opleveren? is dat bv. gemiddeld 50% van de HBD omzetten?
Ik overweeg om een rapport bij Locatus te kopen om meer te weten te komen over aantallen passanten.
1. Wat vinden jullie van bovenstaande berekening? Hoe klinken de getallen?
2. Wat is een 'redelijke' conversie ratio voor het aantal passanten die daadwerkelijk iets kopen?
3. Is het het geld waard om nog extra informatie te kopen bij bv. Locatus?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemer 1100
ondernemer 1100
Beste allen,
Ik ben aan het onderzoeken of het haalbaar is naast onze webshop een winkel te starten in Groningen. Het gaat om een winkel in hobby/kado materialen.
Ik heb gekeken naar HBD cijfers, en de detail handel monitor Gronigen (http://gemeente.groningen.nl/ro/nieuws/detailhandelsmonitor/at_download/file)
In Groningen ligt de gemiddel omzet/m2 voor detailhandel op 5400 euro per m2! Het rapport merkt ook op dat dit veel is. HBD noemt lagere cijfers 1700-2300 euro per maand.
De huur van een winkel mag maximaal 5-10% van de omzet bedragen.
Huren in Groningen kan voor ca. 125 euro/m2 (niet op A locatie)
Stel ik huur 150m2 voor 18750 euro. De te halen omzet bij 10% huur zou dan 187500 euro moeten zijn. Dat geeft een omzet per m2 van ca. 1650 euro/m2.
Bij 250 verkoopdagen zou dat 750 euro per dag zijn. Ik denk dat de gemiddelde klant 30 euro zou uitgeven. Dat komt neer op 25 verkopen per dag.
Ik vind zelf 750 euro (gemiddeld!) per dag erg veel. De haalbare omzetten per m2 zijn natuurlijk enorm afhankelijk van de locatie. Wat kan een locatie net buiten het centrum opleveren? is dat bv. gemiddeld 50% van de HBD omzetten?
Ik overweeg om een rapport bij Locatus te kopen om meer te weten te komen over aantallen passanten.
1. Wat vinden jullie van bovenstaande berekening? Hoe klinken de getallen?
2. Wat is een 'redelijke' conversie ratio voor het aantal passanten die daadwerkelijk iets kopen?
3. Is het het geld waard om nog extra informatie te kopen bij bv. Locatus?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43847-realistische-omzet-winkel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag