• 0

Vereisten voort zelfstandigenaftrek/startersaftrek?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een kort vraagje, gisteren was de belastingtelefoon dicht helaas. Moet je voor zelfstandigenaftrek/startersaftrek ook het hele jaar ingeschreven zijn bij de KvK?

 

Ik ben namelijk bezig met het opstarten van een bedrijfje en het zou zonde zijn als ik dit net op een paar weekjes zou missen. Volgens mij doet het er alleen toe dat ik het urencriterium haal in 2014, maar ik wilde het graag even checken.

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een kort vraagje, gisteren was de belastingtelefoon dicht helaas. Moet je voor zelfstandigenaftrek/startersaftrek ook het hele jaar ingeschreven zijn bij de KvK?

 

Nee

 

Ik ben namelijk bezig met het opstarten van een bedrijfje en het zou zonde zijn als ik dit net op een paar weekjes zou missen. Volgens mij doet het er alleen toe dat ik het urencriterium haal in 2014, maar ik wilde het graag even checken.

 

Bij deze.

 

Bedankt alvast!

 

Graag gedaan :)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Pepperoni,

 

Welkom op HL.

 

Let wel, het criterium is 1.225 uur, onafhankelijk van het moment van inschrijving. Het wordt dus niet naar rato gehanteerd als je later in het jaar begint. Je kunt je dus zelfs in november 2014 nog inschrijven, als je aan kunt tonen dat je in die laatste twee maanden nog 1.225 uur aan het drijven van de onderneming besteed.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.