• 0

Als de winst hoog genoeg is, moet je dan de zelfstandigenaftrek toepassen?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vind je?

 

Ja, vind ik nog steeds. (het vinden was trouwens ge-edit, kennelijk om discussie te voorkomen, maar goed, iemand vond kennelijk die edit niet goed?). Heeft niets met kapsones te maken. Ik stel een vraag, niemand is tot antwoorden verplicht. Ik denk dat je de hand in eigen boezem moet steken, ik heb niemand beledigd, jij mij wel door zo met mij om te gaan.

 

Desondanks: Bedankt voor je zoekwerk (ik had het overigens al gelezen), maar in de wet staat niet dat je het:

- moet toepassen

Je hoeft geen zelfstandigenaftrek te claimen.

- mag toepassen

 

Want als het MOETEN voortkomt uit het gestelde in artikel 1 (dat het "geldt") dan is er ook geen sprake van MOGEN of HOEVEN.

 

Vervolgens staat er wat er gedaan moet worden wanneer de zelfstandigenaftrek de winst overstijgt. Die afwijking (dat het dan bijvoorbeeld meegenomen mag worden naar een volgend jaar) is slechts van toepassing als deze zich voordoet. Moet er nou geconcludeerd worden: er wordt 1 situatie uitgelegd waarin meenemen mogelijk is, dus bestaan er geen andere situaties? Ik denk niet dat het recht zo werkt....

 

@ henkh .... huh? Bij google zoeken heb ik zowieso al gedaan. Natuurlijk. Maar de voorgestelde zoekopdracht sluit ook helemaal niet aan bij de vraagstelling: "Als de winst hoog genoeg is, moet je dan de zelfstandigenaftrek toepassen?"

 

Link naar reactie
  • 0

Met betrekking tot mensen die grappig etc denken te moeten zijn: ik post geregeld wat op Higherlevel. In het begin heb ik veel moeite gestoken om aan te tonen dat ik voordat ik een vraag stelde vooronderzoek gedaan had. Dat werd niet goed ontvangen. Nu doe ik het voorwerk nog steeds maar laat het niet meer zien. Nu wordt eraan getwijfeld of ik wel goed voorwerk heb gedaan. Ik vind dat de gebruikers van het forum eens wat minder aan elkaar zouden moeten twijfelen als het gaat om voorwerk. En ALS er dan aan getwijfeld wordt, dan post ook meteen de link waar het antwoord stond zodat je ook daadwerkelijk aan kunt tonen dat de ander geen goed voorwerk heeft gedaan. En dan een kneus geven. Dat lijkt me goed gedrag.

Link naar reactie
  • -1

En dan nog het laatste: Lekker legends onder elkaar een reus geven! Top hè, henkh.

 

Misschien had je beter eerst even kunnen kijken of het opzoekwerk ook het antwoord herbergde? Nu jij het nodig vond om je te mengen in de discussie rondom de reuzen/kneuzen. Bij deze, jij van mij een kneus omdat

- reus uitdelen om je simpelweg, niet gefundeerd, in een discussie te mengen zonder onderzoek te doen naar de juistheid om daarmee een gerespecteerd lid maar door dik en dun te steunen. Die kunnen het ook wel eens fout hebben!

- je aan mij voorgestelde zoekopdracht bij Google slaat helemaal nergens op.

Link naar reactie
  • 0

Als de winst hoog genoeg is, moet je dan de zelfstandigenaftrek toepassen?

 

Of mag je het bedrag ook in mindering brengen op het inkomen in het volgende jaar?

 

Uitgangspunt is natuurlijk dat je recht hebt op de zelfstandigenaftrek qua urencriterium...

 

En zou het antwoord anders zijn voor de startersaftrek/MKB-winstvrijstelling?

 

Alvast bedankt!

 

Tja, de vraag is eigenlijk een beetje onzinnig. tuurlijk pas je het toe als de winst hoog genoeg is, ;D je bent tenslotte toch geen dief van je eigen portemonnee? :P

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.