• 0

Ik wil beurzen bezoeken in China: hebben jullie tips?

Hallo HL'ers,

 

Ik denk er over na om in China/Hong Kong ergens in de loop van dit jaar een beurs te gaan bezoeken gericht op consumenten producten. Dit wil ik combineren met een vakantie. Eigenlijk is het vooral vakantie en 2-3 dagen beurs bezoeken. Paar jaar terug in Beijing geweest en wil dus nu nog iets meer van China zien.

 

Nou vraag ik me af of er hier mensen zijn met beurs ervaring in China. Welke raden jullie aan en welke raden jullie af? Datum maakt niet zoveel uit, ik kan mijn schema daar prima op afstemmen. Ik vind het dus vooral leuk om een beurs met consumenten producten (niet perse alleen electronica) te bezoeken.

 

Groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Robert Jan,

 

Er zijn verschillende beurzen met zogenaamde consumentengoederen in Hongkong en Canton. De beurs met de grootste varieteit aan producten en verreweg de meeste leveranciers is Canton Fair in Guangzhou. Het is een grotere versie van een soortgelijke beurs in Hongkong en voor mij en mijn klanten het meest interessant. Ik zou je dus Canton Fair adviseren. De volgende is weer in April. Deze beurs is gesplitst in 3 delen en gaat in het totaal over een periode van ca. 3 weken. Het beste kijk je even op de officiele site van Canton Fair welk deel voor jou het meest interessant is. Waarschijnlijk deel 2 als je alleen maar een kijkje wilt nemen en niets speciaals zoekt.

 

Als je vacantie wilt houden, zou ik je adviseren om vanuit Nederland naar Hongkong te vliegen, daar een dag of 3 - 4 rond te neuzen (dan heb je het meeste al gezien) en vandaar met de MTR naar LoWu en dan op de trein naar Canton of Guangzhou zoals het in China heet (1 1/2 uur, ca. 13 Euro, zitplaats, 1e klas).

 

Guangzhou is aardig om daar een paar dagen te blijven maar niet om nu echt je hele vacantie door te brengen. China heeft zeer veel te bieden. Persoonlijk ben ik weg van Sechuan en dan in het bijzonder van het nationale park Jiuzhaigou in de buurt van Chengdu. Het is ook het gebied waar nog panda's in het wild leven. Als je meer een mens bent die van het stadsleven houdt, kan ik je eigenlijk de meeste grote steden aan de oost kust wel aanbevelen, Xiamen, Ningbo, Hangzhou, Shanghai, Dalian, Qingdao. Elke stad heeft weer zij eigen karakter. Een echt advies daarover is moeilijk en je zult de plaatsen van je voorkeur moeten googlen.

 

Hou je van het luxe leven met schitterende stranden zou je je ook eens over Hainan moeten informeren. Informeer je dan ook wat een vacantie daar kost anders sla je achterover van de prijzen daar. ;D

 

Ik wens je veel plezier met de voorbereidingen en een leuke vacantie. Misschien zien we elkaar nog wel op de beurs :)

 

groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste Robert Jan,

 

Zoals al is beschreven is de Canton Fair een goede optie. Deze beurs is enorm groot en opgesplitst in fases. Ook de verschillende fases zijn opgesplitst in verschillende grote hallen op basis van productgroepen. Fase 2 en Fase 3 zijn het meest interessant voor datgene dat jij zoekt. Ik zou je willen aanraden je goed voor te bereiden op wat je precies gaat zoeken want het aanbod is nu eenmaal erg groot.

 

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om tussen fase 2 en fase 3 naar Hong Kong te gaan. Dit is circa 2 a 3 uur reistijd. In Hong Kong zijn op dat moment ook een paar vakbeurzen gaande.

 

Houd er wel rekening mee dat je voor China een visum nodig hebt die je in Nederland kunt aanvragen. Dit duurt circa een week en je moet hiervoor een volledig reisschema overleggen inclusief hotelboekingen. Je kunt in Nederland maximaal een double entry aanvragen. Dit betekent dat als je tussendoor naar Hong Kong gaat je China weer uit gaat en als je dan weer terug wilt zal je dus deze moeten aanvragen.

 

Enkele praktische tips:

- je kunt toegangsbewijs voor de beurs ter plekke regelen en kost circa 10 euro

- China en Hong Kong hebben andere valuta

- je loopt veel kilometers op dit soort beurzen

- neem voldoende visitekaartjes mee en houd er rekening mee dat je mailbox daarna volgepompt wordt

- hotels zijn veel duurder in de beursperioden dus verkijk je daar niet op. Eventueel een apartement noeken is ene optie (kan ook via de gebruikelijke boekingsites)

- er rijden veel zwarte taxi's in deze perioden. Soms handig maar wel veel duurder

- hotels in Hong Kong zijn veel duurder dan China en zeker in de buurt Wan Chai. De kamers zijn erg klein

- vakantie tip: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wuyigebergte

- mocht je zaken gaan doen, bereid je goed voor er komt veel bij kijken. Lees op HL de verschillende topics die hierover zijn geschreven...er kan nog wel eens wat fout gaan.

- veel hotels hebben gratis pendelbussen naar de Canton Fair

- neem een rolkoffertje mee tijdens je beursbezoek, kun je eventueel ook ter plekke kopen

 

 

enkele links:

http://www.cantonfair.net/?gclid=CKep9qmMhbwCFcud3god8jYAyw

http://www.hongkongkvk.nl/nl/OverHongKong/Vakbeurzen

http://www.visaforchina.org/HAG_EN/

 

Succes met de voorbereidingen

Danny

 

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • -1

Canton fair is niet meer de canton fair van vroeger. Veel producenten gaan er niet eens meer naar toe en hiernaast is het steeds moeilijker voor een leek op de beurs een beeld te krijgen van de producenten. Veel handelaars/tussenhandelaars.

 

Hiernaast is er een schift in wie er komen, voorheen nog veel europeanen en amerikanen, nu veel afrika en middenoosten.

 

Voor mij is de canton fair een periode om Guangzhou te ontwijken om niet continue te struikelen over de nederlanders met polo's waarvan het kraagje overeind staat en haar stijf van de gel die meestal in een groepje van 2-4 mannen van 45-50 jaar net te hard lopen na te kaarten welke "fantastische" ideeen ze hebben, hoe leuk de dames naar hun keken.

 

Erger nog is als ze met aanhang komen (moeders des huizes) waar de doorsnee vanaf druipt en in de soepjurk een continue ongenoegen uitstraalt van " hoe kan het toch dat al die vrouwen hier er goed en slank uitzien, dit is een plaats van verderf en wil zo snel mogelijk weer naar de dorpsstraat in lutjebroek terug"

 

De trolleys vol met brochures (die nooit meer bekeken worden), stapels visite kaartjes en het met trots tot weken erna dragen van de toegangskaart aan het koortje om de nek is.. weerzinwekkend.

 

Zoveel gezien, zoveel ideeen en 2 weken later op de bank zitten; ja en nu, ik weet het niet meer.

 

De meesten kunnen het niet laten, maar als je iets uit de canton fair wilt halen, ga alleen naar, en beperk je, tot de product categorie die je wilt zien. Daar ben je in 2 dagen max mee klaar. vergeet woorden als vakantie maar gebruik de rest van de tijd om 2-4 fabrieken te bekijken. Voor een leuke vakentie moet je niet in China zijn, en al helemaal niet in Guangdong.

 

Thailand, Filipijnen, daar heb je echt een vakantie.

Link naar reactie
  • 0

Canton fair is niet meer de canton fair van vroeger.

 

?????????????????????????????????????

 

Voor een leuke vakentie moet je niet in China zijn, en al helemaal niet in Guangdong.

 

Thailand, Filipijnen, daar heb je echt een vakantie.

 

?????????????????????????????????????

 

Zelf wel eens in China geweest?

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

De Canton Fair is zeker een goede optie. Wij zijn van mening dat de beurs juist positief veranderd is over de jaren heen. De stijging in het aantal inkopers en standhouders bewijst dit maar. De beurs wordt voor zowel de koper als de verkoper steeds interessanter.

 

Dat steeds interessanter inhoudt dat u uw huiswerk beter moet gaan doen, is wellicht een keerzijde van de medaille. Dit neemt echter niet weg, dat op deze manier uw reis naar de beurs productiever is dan voorheen.

 

Overigens is Hong Kong, China & Guangdong een prima vakantie bestemming. Alleen wellicht niet voor hen die er nooit geweest is. Laat u goed informeren en uw reis zal succesvol zijn.

 

Albert

Canton Fair Nederlandse vertegenwoordiging: www.kantonfair.nl

Link naar reactie
  • 0

... Voor een leuke vakentie moet je niet in China zijn...

Wat zonde dat je zo denkt, je weet niet wat je mist.

 

Er zijn veel leuke plaatsen in China en het is maar net wat je zelf zoal leuk vind maar paar tips die me te binnen schiet:

- mocht je niet zo heel lang willen gaan en Hong Kong genoeg als vakantie zijn (kan evt nog dagje Macau toevoegen), zoek dan even uit hoe het zit met visum voor Guangzhou. Ik weet alleen dat je bij grote steden zoals Shanghai en Beijing geen visum hoeft te hebben voor 3 dagen, wellicht geldt dat voor Guangzhou ook al.

- wat ik keer erg leuk vond was excursie rond Guiyang met ook een festival. Dat is in april, evenals Canton fair dus kan misschien gecombineerd worden. Het is een arm gebied van China dus je ziet nog boeren aan het werk met de waterbuffel, dus weer heel andere kant van China dan bv Shanghai. De festival pakt wel heel toeristisch uit (veel Han chinezen die komen kijken) maar ik vond het zelf wel erg leuk. Door de grotere afstanden en slechtere openbaar vervoer kan het handig zijn reisleid(st)er en chauffeur te hebben, heb zelf altijd 1tje geboekt via www.travelchinaguide.com . Sorry dat ik erg offtopic / niet beursgerelateerd maak maar paar foto's:

37698_1455675266588_8204776_n.jpg?lvh=1

37704_1455679386691_5453036_n.jpg?lvh=1

37483_1455677906654_7282593_n.jpg

- Guillin en Yangshuo is ook erg toeristisch maar wel heel mooi, vooral bij Yangshuo had ik wel langer willen blijven, typische plaats om rond te fietsen, zeg maar ontspannen sfeer, en gewoon veel mooie natuur.

- je kan evt voor meer tips over vakantie posten op het forum van www.geledraak.nl . Er is heel veel te zien, lastig te kiezen wat echt het leukste is. ;-)

Link naar reactie
  • 0

Canton fair is niet meer de canton fair van vroeger.

 

?????????????????????????????????????

 

Voor een leuke vakentie moet je niet in China zijn, en al helemaal niet in Guangdong.

 

Thailand, Filipijnen, daar heb je echt een vakantie.

 

?????????????????????????????????????

 

Zelf wel eens in China geweest?

 

Ik woon en werk 8 jaar in China, en jij zelf?

Link naar reactie
  • 0

Ik woon en werk 8 jaar in China, en jij zelf?

 

Alles bij elkaar misschien ook zoiets maar dan wel verspreid over meerdere jaren en over noord, zuid, oost, west en midden China.

 

Ik geef je gelijk dat Thailand en de Fillipijnen beter lijken dan China als je nog nooit verder bent geweest dan Guangdong. Alles is beter dan Guangdong. Het hangt er ook vanaf wat je in je vacantie wilt doen. Het soort "toeristische attracties" waar Thailand voor "beroemd" is vind je in China niet gemakkelijk.

 

Misschien een goeie tip voor je volgende vacantie: ga bv eens naar Hainan, Tibet, Yunnan, Sechuan, en dan in het bijzonder Jiuzhaigou bij Chengdu met zijn prachtige nationale park en panda reservaat. Alleen al daar kun je 2 weken uitstekend vertoeven. Alle info hierover op http://www.jiuzhai.com/language/english/

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 2

Ik stel voor dat we het vakantiedeel en "wie het langste in china zit" deel van deze discussie afsluiten en verdere reacties beperken tot het ondernemersdeel van de vraag welke beurzen met consumenten producten interessant kunnen zijn om te bezoeken.. nog maar even de initiële vraag van Robertjan

 

Hallo HL'ers,

 

Ik denk er over na om in China/Hong Kong ergens in de loop van dit jaar een beurs te gaan bezoeken gericht op consumenten producten. Dit wil ik combineren met een vakantie. Eigenlijk is het vooral vakantie en 2-3 dagen beurs bezoeken. Paar jaar terug in Beijing geweest en wil dus nu nog iets meer van China zien.

 

Nou vraag ik me af of er hier mensen zijn met beurs ervaring in China. Welke raden jullie aan en welke raden jullie af? Datum maakt niet zoveel uit, ik kan mijn schema daar prima op afstemmen. Ik vind het dus vooral leuk om een beurs met consumenten producten (niet perse alleen electronica) te bezoeken.

 

Groet,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.