Na wat uitzoekwerk en een WBSO bijeenkomst bezoeken, kwam ik erachter dat je ook als ZZP'er een WBSO project kan indienen. Mij was verteld dat je dan 500 uur minimaal moet maken en dan krijg je een leuke aftrekpost op je inkomen.
Prima dacht ik.
WBSO projectomschrijving gemaakt, eHerkenning aanvragen en WBSO project indienen.
Ik kreeg in het aanvraagprogramma een vraag "Drijft u de onderneming in de zin van de IB of Vpb?"
Euh nee, want ik ben resultaatgenieter.
Als je die vraag met nee beantwoord kun je gewoon verder gaan met aanvragen.
Later toen alles was ingezonden, begon ik toch te twijfelen.
De belastingdienst zegt namelijk op hun site dat je als ondernemer gezien moet worden wil je S&O aftrek kunnen toepassen.
Volgens mij heb ik straks dus als resultaatgenieter een S&O verklaring waar ik niks mee mag doen !
Of zie ik nu iets over het hoofd.
Verder word het voor mij ook wel eens tijd om misschien meer uren te gaan draaien zodat ik aan de uren norm voldoe en ik als ondernemer gezien word.
Hoe gaat die transitie van resultaatgenieter naar ondernemer precies in zijn werk.
Moet een belastinginspecteur dat opnieuw gaan beoordelen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spruce
spruce
Na wat uitzoekwerk en een WBSO bijeenkomst bezoeken, kwam ik erachter dat je ook als ZZP'er een WBSO project kan indienen. Mij was verteld dat je dan 500 uur minimaal moet maken en dan krijg je een leuke aftrekpost op je inkomen.
Prima dacht ik.
WBSO projectomschrijving gemaakt, eHerkenning aanvragen en WBSO project indienen.
Ik kreeg in het aanvraagprogramma een vraag "Drijft u de onderneming in de zin van de IB of Vpb?"
Euh nee, want ik ben resultaatgenieter.
Als je die vraag met nee beantwoord kun je gewoon verder gaan met aanvragen.
Later toen alles was ingezonden, begon ik toch te twijfelen.
De belastingdienst zegt namelijk op hun site dat je als ondernemer gezien moet worden wil je S&O aftrek kunnen toepassen.
Volgens mij heb ik straks dus als resultaatgenieter een S&O verklaring waar ik niks mee mag doen !
Of zie ik nu iets over het hoofd.
Verder word het voor mij ook wel eens tijd om misschien meer uren te gaan draaien zodat ik aan de uren norm voldoe en ik als ondernemer gezien word.
Hoe gaat die transitie van resultaatgenieter naar ondernemer precies in zijn werk.
Moet een belastinginspecteur dat opnieuw gaan beoordelen?
Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter
www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag