• 0

Ideeen voor werkplekken koffiezaak

Beste mensen,

 

Na een succesvol eerste bericht vanmiddag met antwoorden waar ik echt wat aan heb vraag ik jullie nogmaals om advies, of eigenlijk om tips

 

Aangezien op dit forum veel zap-ers zitten naar mijn inziens de ideale plek om mijn vraag/idee voor te leggen.

 

Dit voorjaar begin ik een koffiezaak (stad +75000 inwoners), een belangrijk onderdeel is (naar mijn mening) om deze tijd in te spelen op de behoeftes van ZZP-ers die buiten de deur willen werken. Wij hebben al rekening gehouden met voldoende stopcontacten en zo zijn we inmiddels ook begonnen met het verzamelen van adapters ed die gebruikt kunnen worden wanneer iemand deze vergeten zijn (denk aan iphone/pads enz). Ook komt er uiteraard snel internet. Wellicht hebben jullie nog ideeën/tips die ik zelf over het hoofd zie. Dus waar moet de ideale werkplek in een koffiezaak aan voldoen?

 

Daarnaast hebben wij ook een ruimte achter de zaak beschikbaar die wij aan willen bieden als vergaderruimte. Wat zouden jullie over hebben voor een dergelijke vergaderruimte. Deze ruimte is overigens niet groot en bied plaats aan max 6/8 personen. Het idee is om bijv te verhuren per uur of dagdeel en het aan te bieden incl onbeperkt (of wel een maximum) koffie/thee. Wat is een reëel bedrag om te vragen zodat het aantrekkelijk is voor ons en uiteraard de klant. Ook zijn hier alle ideeën en tips welkom

 

Ik zou het ontzettend waarderen als iemand hier de tijd voor zou willen nemen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

leuk idee. je kunt je aansluiten bij seats2meet, waarmee je een groot netwerk aan zzp-ers aan je bindt. je betaalt uitsluitend per boeking van de vergaderruimte. Neem de moeite om dit concept even te doorgronden, kan voor jou zeer de moeite waard zijn!

 

aanvulling: hier staat het myowns2m concept beschreven: http://www.seats2meet.com/myowns2m

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb seats2meet weleens uitgeprobeerd. Best een leuk concept toch vraag ik me af of het verdienmodel sterk genoeg is. Koffie, thee, wifi zijn gratis en in mijn geval was er ook een medewerker aanwezig. Het geld word verdiend met de verhuur van vergaderruimtes wat op de locatie waar ik was niet echt veel gebeurde.

 

Persoonlijk zou ik wel geld vragen voor koffie en thee en dan ook het bieden van goede koffie, niet van die automatenkoffie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie, seats to meet ken ik idd. Het pand is alleen te klein om met hun in zee te gaan. De koffie zit overigens wel goed hoor :) dat is allemaal al geregeld, we zitten nu in de fase van aannemer/verbouwen. En dus de ruimte die over is en die we dus willen verhuren als vergaderruimte.

 

Link naar reactie
  • 0

En dus de ruimte die over is en die we dus willen verhuren als vergaderruimte.

 

 

Waarom maak je daar geen ''vaste'' werkplekken van? Laat ondernemers die iets meer afgezonderd willen zitten 2 euro per uur betalen om daar te kunnen werken aan een ''eigen'' werkplek.

 

Je halve zaak vol met alleen werkenden zal ook niet stimuleren bij de reguliere bezoekers denk ik.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik vind een goed zittende stoel heel belangrijk. Het liefst eentje die je kunt aanpassen aan je lichaam.

Daarnaast ruime tafels en goede verlichting. En dat het warm genoeg is, want als je achter je pc zit te werken dan koel je af.

 

Zelf werk ik regelmatig in bieb Leeuwarden in het StadsStudieCentrum. Daar kun je ook koffie of thee krijgen en die wordt je dan eventueel gebracht of je gaat het halen. Zie http://www.coffee-central.nl/ Mogelijk heb je wat aan deze link voor info en ideeën.

 

Groeten van Hetty

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even dingen die aan mijn behoefte tegemoet zouden komen (ook al zijn ze eerder genoemd):

- goede internetverbinding (ligt voor de hand)

- toezicht (zodat ik mijn laptop kan laten staan ik naar het toilet ga)

- stopcontacten 220V en USB

- geluidsdichte belcel om te telefoneren (met mijn eigen mobiel, maar zonder luistervinken)

- ergonomische stoelen (op een cafestoeltje hou ik het geen uren vol)

- eventueel USB dockingstations met monitor op ooghoogte

- kluisjes zodat ik spullen kan achterlaten

 

Dingen die ik anderszins bedenk:

- mogelijk is een werkplekprijs per uur met gratis koffie interessanter dan andersom, want dan worden het fiscaal aftrekbare bedrijfskosten voor de ZZP'er

- maak gebruik van social media, deze doelgroep is daar vatbaar voor

- hang een reclamemonitor op waarop bezoekers hun bedrijf mogen promoten

- geef korting voor langblijvers. Koffie voor drie euro per kopje wordt voor de kleine ZZP'er al snel duur als hij er een hele dag zit; met bijvoorbeeld knipkaarten creëer je ook loyalty.

- organiseer af en toe een lezing waar de ZZP'ers wat aan hebben (organisatieadviseur, fiscalist, jurist, verzekeringsadviseur), zijn hier genoeg mensen op HL voor

- kijk over je aanvullende services kunt bieden die je verder uitbesteed (stomerij, boekhouder, laptopreparatie)

- maak een eigen datumprikker (waar de locatie altijd die van jou is natuurlijk)

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie, seats to meet ken ik idd. Het pand is alleen te klein om met hun in zee te gaan.

 

Hoezo te klein? Wie zegt dat? Kijk maar eens naar S2M Naarden. Dat is echt een kippenhok, waar net 3 of 4 mensen in passen. Toch is het een volwaardige Seats2Meet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ontzettend bedankt voor de reactie's, ik wist niet dat seats to meet ook zo kleinschalig kon zijn. Ik heb inmiddels al jullie tips overzichtelijk op papier gezet en ga zeker met een aantal punten wat doen! Mocht er nog meer feedback komen dan heel graag!

 

Groet Dave

Link naar reactie
  • 0

Nog een kleine aanvulling: Ik zou iemand raadplegen om de akoestiek te beoordelen. Met klanten die in overleg zijn is niks zo irritant dan een slechte akoestiek. Er zijn redelijk betaalbare truukjes om de akoestiek binnen een ruimte zodanig aan te passen dat geluid niet te ver reist.

 

Digitaal vind ik het een must om online of via een app een ruimte of plek te kunnen reserveren.

 

Verder zou ik het persoonlijk prettig vinden om de mogelijkheid te hebben een kluisje te gebruiken.

 

Succes met je concept!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.