• 0

Wat is een goede fee voor aanbrengen van klanten in webinars

Ik heb het aanbod gekregen om mensen uit te nodigen voor webinars. Het is een interessant en nieuw investeringsprodukt waar ik zelf helemaal achter sta. De minimum investering is 7.000 euro maar de meeste mensen spenderen gemiddeld 20.000 euro.

In de toekomst zou ik zelf webinars kunnen geven of makelaar worden.

 

Mijn vraag is tweeërlei:

Welke fee is redelijk voor beide partijen bij aanvang? 10/90? 15/85 per aangeleverde klant? Vraag ik tevens een vast uurloon voor de gemaakte kosten?

 

Als ik nu klanten aanlever, dan ben ik ze kwijt als ik binnen een jaar zelf webinars geef. Hoe kan ik dat oplossen?

 

Dank voor de tips alvast.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Suspense,

 

Ik kan jouw vraag nog niet helemaal goed inschatten. Waar investeren mensen in? en waarom spenderen mensen gemiddeld € 20.000. Welke toegevoegde waarde heeft jouw dienst dan voor deze personen?

 

Een prijs wordt over algemeen op twee manieren bepaald. Dat is het maken van een begroting van alle kosten (incl investeringen deze worden uitgesmeerd over de verwachte levensduur), hier wordt vervolgens een winstopslag opgezet. De andere kan zijn kijken wat de markt doet (welke prijzen vragen concurrenten). Dit is wel een gevaarlijk, want als concurrenten onder jouw kostprijs werken dan is toetreden natuurlijk niet interessant.

 

Wat ik heel goed in beeld zou willen krijgen wat verdien ik er zelf aan en wat verdient de tegenpartij eraan en is dit in verhouden met de verricht arbeid, kennis of toegevoegde waarde die geleverd wordt.

 

Ik hoop dat ik hiermee voor jou alvast wat aanknopingspunten heb geboden

Leeg

Link naar reactie
  • 1

Dus jij werft leden voor webinars, moet daarvoor eerst dik investeren en op termijn mag jij webinars geven en dan moet jij iemand vinden die daar weer leden voor gaat werven? Klopt deze omschrijving?

 

De term multi level marketing komt in mij op. Ookwel piramidespel. Verdiep je eens in die termen voordat je hiermee begint, tenzij ik me vergis natuurlijk...

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Je kan inderdaad wel eens gelijk hebben Joost.

 

Ik vond het ook al bijzonder dat er zulke bedragen geïnvesteerd moeten worden. Volgens mij is een webinar gewoon een kwestie van aanslingeren. Er zijn vast partijen die kant en klare oplossingen hebben zonder hiervoor kapitale investeringen te hoeven doen.

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb ik het onzorgvuldig geformuleerd.

 

Ik investeer persoonlijk helemaal niets. Het is de bedoeling dat ik potentiële klanten (qualified leads) aanlever die een webinar zullen volgen.

 

Het webinar gaat over een investeringsprodukt waarvan de minimuminleg 7000 euro is en waar klanten tot nu toe gemiddeld 20.000 euro inleggen.

 

Het is geen piramidespel :) Echt een normaal gewoon investeringsprodukt zoals je vindt op de markt zoals goud, oldtimers, ...

 

Omdat ik nu een andere activiteit heb die ik niet kan combineren met een fulltime activiteit als makelaar en eerst de markt wil aftasten, bespreken we de optie dat ik dus qualified leads aanlever en daarvoor vergoed word.

 

Het is de bedoeling dat ik een vergoeding krijg per klant die zich definitief aanmeldt.

 

Ergens snijd ik dan wel in mijn eigen vlees, dat zijn mensen die ik op termijn niet meer zelf kan intekenen.

En wat als ze later nieuwe investeringen doen?

Link naar reactie
  • 0

De grens tussen legale MLM en Piramidespel is niet altijd even duidelijk waar te nemen.

 

Wat is de achtergrond van de product eigenaren, hoe ben jij geselecteerd en welke eisen werden daaraan gesteld. Waarom kan het product alleen op deze wijze verkocht worden? Hebben de eigenaren ook een hoofdkantoor? Ben je daar weleens geweest?

 

Omdat er heel veel vormen zijn kan je niet zomaar stellen dat het om een piramidespel gaat maar er zijn wel symptomen die er op duiden. Veel goede doelen werven ook op straat en de verkoper ontvangt per sale een provisie. Voor bepaalde producten kan dit model wel werken. Maar kijk wel uit.

Link naar reactie
  • 0

 

Wel aardig dat iedereen zo ongerust is maar het gaat hier om een vroegere klant van me. We kennen elkaar al ruim 10 jaar.

Ik weet waar ie woont, ken zijn vrouw en kinderen. Volgende week ga ik ook naar het hoofdkantoor om de andere partners te leren kennen. Het bedrijf bestaat al jaren. Ze doen gewoon diversificatie en hebben me daarom aangesproken.

 

Het heeft echt niets met MLM of piramide te maken. Kunnen we dat hoofdstuk ajb even afsluiten en terug naar mijn initiële vraag gaan?

 

Met een beetje input van jullie kant zie ik vast een breder plaatje qua mogelijkheden!

Link naar reactie
  • 0

Hm, 30%?

 

Als het meer dan enkele procenten zijn die beschikbaar zijn als aanbrengpremie, is het twijfelachtig of het wel een 'investeringsproduct' is. Het lijkt dan eerder op een verkoop voor een te hoge prijs van een product waar de koper alleen theoretisch winst uit kan halen. Teakplantage misschien? Of timeshare?

 

Het is dan in ieder geval een bar slecht investeringsproduct, want het belang van de investeerders staat duidelijk heel laag op de prioriteitenlijst dat men zomaar 30% van de inleg kan weggeven.

 

Oftewel is dit een eerlijk product en dan zal 1 of 2 % het maximum zijn (en misschien nog een half procentje jaarlijks), oftewel....

 

 

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

Geen probleem hoor. Ik gaf 30% aan, aangezien in mijn ervaring dat een goed percentage is voor bijvoorbeeld zakelijke dienstverlening. Het kost veel tijd, energie en netwerk om gekwalificeerde leads te vinden. Vaak wordt 25% betaald als er geen administratieve en/of betalingsrisico aan vast zit, en tot 30% als dat wel het geval is.

 

Maar als dat in jouw bedrijfstak anders is, kan dat best zo zijn.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.