• 0

zelfstandig bijberoep be of nl?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In Nederland kun je een onderneming inschrijven bij de Kamer van Koophandel en zij zorgen voor de aanmelding voor een BTW nummer. Dat kost allemaal niets, maar er worden wel eisen aan je onderneming gesteld. Er komt dus wat meer bij de vraag kijken.

 

Inschrijven: http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/

 

Diverse informatie van de Nederlandse overheid: http://www.ondernemersplein.nl/

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

De onderverdeling in hoofdberoep en bijberoep kent het Nederlands systeem niet. Als je in Nederland ingeschreven staat heb je als je voor een eenmanszaak kiest niet veel andere keuze dan te opteren voor het Nederlandse stelsel. Als je vanuit België wenst te opereren zul je je daar moeten inschrijven of daar een BVBA moeten oprichten.

 

Ik heb zowel een onderneming in België als een in Nederland en ik kan je alleen maar van harte aanbevelen om onder het Nederlandse stelsel te ondernemen: het is een veel transparanter, eenvoudiger en veel eerlijker voor kleine ondernemers dan het Belgische.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

ik ben hobby fotograaf  en ik woon in belgië kan ik dan een nederlands btw nummer aan vragen ik ben namelijk het meesten in nedrland foto's aan het maken ik wil het als bij beroep ik werk ook  bij een nederlandse werkgever en betaal in nederland belasting 

wat moet ik doen 

 

met vriendelijke groeten jos emmers

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)