• 0

verzekering tegen faillissement eenmanszaak. kan dat?

Beste Mensen,

 

ik heb een klein probleempje, ik zocht de antwoord op internet maar het is gebleken dat het niet mogelijk is wat ik wil doen.

Daarom stel ik mijn vraag hier, misschien weet iemand wat ik kan doen

ik heb eenmanszaak en ik zou willen weten of ik (eenmalig) verzekering tegen faillissement kan afsluiten. Ik wil werkzaamheden (huis renoveren) voor mijn klant uitvoeren en hij vraagt of ik zo'n verzekering kan aantonen.

 

Met vriendelijke groeten

 

Martina

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor uw antwoord.

Ik zoek echter verzekering voor eenmanszaak en ik ben niet zeker of daar sprake is over.

Even voor de duidelijkheid: mijn klant wil de zekerheid hebben, dat als hij mij iets vooruitbataalt (de materiaalkosten) dat ik niet met zijn geld verdwijn. Dus de vraag is wat kunnen wij in dit geval doen zodat hij weet dat zijn geld "veilig" is. Ik ben financieel gezond maar hoe kan mijn klant weten dat ik niet failliet ga?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw antwoord.

Ik zoek echter verzekering voor eenmanszaak en ik ben niet zeker of daar sprake is over.

Even voor de duidelijkheid: mijn klant wil de zekerheid hebben, dat als hij mij iets vooruitbataalt (de materiaalkosten) dat ik niet met zijn geld verdwijn. Dus de vraag is wat kunnen wij in dit geval doen zodat hij weet dat zijn geld "veilig" is. Ik ben financieel gezond maar hoe kan mijn klant weten dat ik niet failliet ga?

 

Martina, Wat je kan doen, is een bankgarantie overleggen ter hoogte van de aanneemsom.

 

Afgelopen jaar was dat voor mij een eis bij een offerte-aanvraag, de bank heeft per mail toegezegd zijn medewerking te verlenen aan verstrekking van een bankgarantie.

Ik heb er geen gebruik van hoeven maken omdat het mailtje van de bank al vertrouwen genoeg gaf bij de opdrachtgever.

Het is een mogelijkheid. :)

 

Link naar reactie
  • 0
Martina, Wat je kan doen, is een bankgarantie overleggen ter hoogte van de aanneemsom.

 

Afgelopen jaar was dat voor mij een eis bij een offerte-aanvraag, de bank heeft per mail toegezegd zijn medewerking te verlenen aan verstrekking van een bankgarantie.

Ik heb er geen gebruik van hoeven maken omdat het mailtje van de bank al vertrouwen genoeg gaf bij de opdrachtgever.

Het is een mogelijkheid. :)

 

Bedankt voor uw antwoord, dat ga ik waarschijnlijk doen.

 

mod-edit: quote hersteld

Link naar reactie
  • 0

Een woningborg certificaat transformatieprojecten is wellicht ook nog een optie: beschermd de woningeigenaar tegen insolventie aannemer voor niet-nieuwbouwprojecten, en geeft afbouwgarantie.

 

Hoe kan ik dit woningborg certificaat krijgen?

 

Bij de Woningborg Groep.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.