• 0

Markt voor doe het zelf bakker

Vroeg me af of er markt zou zijn voor een winkel die in doe het zelf bakken doet.

 

Je kunt daar broodmachines en alle profesionele ingrediënten kopen.

 

Niet dat ik dat nou wil gaan doen, maar in mijn dorp moet een bakker noodgedwongen sluiten omdat er domweg teveel bakkers zijn, Terwijl het wel het lekkerste brood heeft. Althans dat vind ik. Ik heb het al voorgelegd. Zou je niet jouw deeg willen verkopen? Bakker moest daar om lachen.Mensen gaan toch zelf geen brood bakken! Nou weet ik niet! Ik heb het ook nog niet gedaan, maar als het net zo lekker brood geeft, het ruikt lekker in huis, mijn vriezer is niet meer vol, hoef ik maar één keer in de week een zak meel te halen...nou waarom niet?

 

Als ik dan ook nog eens goed geadviseerd wordt. gaan we wat workshopps geven in die bakkerij. Zou toch weer in levensvatbaar moeten kunnen worden?

 

Heeft iemand misschien wat onderzoeksgegevens over de brood eters?

 

Ik zie al een keten voor me. "De bakkerij":-)

 

Nogmaals, ik doe hier niets mee, misschien leuk om verder uit te werken, meer niet. De bakker stopt eind januari...we zouden nog een weekje een proef kunnen nemen...toch nog maar eens praten met die bakker:-)

 

Perry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Een taart bakken als kinder feestje. Op een woensdagmiddag van 13:30 tot 15:00 bijvoorbeeld. Voor 7 kinderen, mag niet meer dan 7 euro per kind kosten lijkt me. Dat is 49 euro.

Je laat de kids natuurlijk geen echte taart bakken maar alleen in een heel indrukwekkende keuken een kapsel opleuken met glazuur (suiker is erg goedkoop), smarties en andere versiersels (in bulk ook niet duur) en een pot chocolade pasta. Kosten 1,50 pp. Is toch weer 35 uur per uur (lang zat) waarmee je je keuken die leeg stond in die tijd vult.

 

Broodmachines zullen niet echt verkocht gaan worden,

Zet er 1 in de rekken en geef de indruk dat je een compleet pakket aanbiedt. Misschien maak je, zelfs als je hem niet vaak verkoopt, meer winst per vierkante meter dan wanneer je er stroopwafels neerzet.

 

Hoeveel meel moet je wel niet verkopen? Tuurlijk als het een goed recept is, is hier de meeste marge op te maken.

Pak bloem 30 cent, blikje tomaten 30 cent, zakje kruiden 30 cent en papieren zakje als maatbeker van een dubbeltje. 50 cent inpakmateriaal en je hebt iets wat je voor 6,95 kunt verkopen. Weg met die spritsen op de balie!

 

Zijn nog altijd 4 supermarkten op het dorp. Verkopen allemaal brood en..meel ...en gist...

Ik heb eens taai taai gebakken. Ben 4 bakkers afgeweest voor ik er 1 vond die me het juiste meel kon leveren. Moest ook nog bij een ander filiaal vandaan komen. Je hebt meel en je hebt meel.

 

Als je bakker zich positief kan onderscheiden van de andere 3 heeft hij misschien meer bestaansrecht dan die anderen. Of dat lukt in een week lijkt me inderdaad sterk .

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gister is moeders de vrouw op pad geweest naar de molen in Zevenaar.

http://www.molen-dehoop.nl/

 

Ze kwam helemaal enthousiast terug ondanks dat het er erg druk was en er niet veel tijd was voor een uitleg. Ze heeft het e.e.a. gekocht voor als de oven in bedrijf gaat. Op alle zakjes met ingredienten zit keurig een recept of een beschrijving wat er mee gedaan moet worden.

Zo hebben ze daar:

speltbloem, tarwebloem, complete broodmixen, graan producten, allerlei zaden, broodvulling, bakmixen, bakingredienten, enz. enz.

Ze hebben b.v. ook mix voor Pizza en voor pasta

 

Kijk en daar kun je gelijk een hele extra productrange mee opzetten.

Pasta machines olie, voor het deeg enz, enz.

 

Uiteindelijk heeft ze ongeveer 150 km gereden om deze spulletjes te kopen, en zijn we naarstig op zoek naar een dergelijke winkel iets dichterbij.

Kortom zo'n winkel heeft een dorpsgrensoverschreidende functie

 

effies gauw een foto gex=schoten van de boodschappen €45 handel inclusief bakblikken voor brood.

bakkerijspul.jpg ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel dagen/weken kun je nou van deze investering eten? 45 euro!

 

Ik besteed 8 euro per week bij die bakker! Koop dan 4 bruine broden en wat kadetten voor zondag ochtend. Drie broden doen we in de vriezer en halen we er in de loop van de week uit. Soms moeten we een broodje bij halen als we mee eters hebben gehad.

 

Ik zal het morgen aan de bakker in spé overhandigen, sorry kon niet eerder, ik heb ook mijn dingen te doen om weer brood op tafel te krijgen.

 

Bedankt voor deze thread, zou breder gepubliceerd moeten worden:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel dagen/weken kun je nou van deze investering eten? 45 euro!

 

I

 

Dat kan ik je nog niet vertellen.

Maar het zal iets meer dan een euro per brood zijn.

Als we grotere hoeveelheden kopen zakt de prijs per brood.

 

Maar daar gaat het niet om !

 

Over het algemeen zijn de klanten welgestelde mensen die best een paar duiten te besteden hebben, ergo jouw bakker krijgt een andere klantenkring die niet op een dubbeltje hoeft te letten.

Dus het zijn ook mensen die het zelf bakken leuk vinden, en dus ook wel belangstelling hebben voor variatie in de grondstoffen.

 

Dan krijg je van die discussies dat het meel van molen zus lekkerder is dan van molen zo, "dat moet u eens proberen" KASSA !

 

Je verkopt een beetje emotie, dat is de lucht van gebakken brood.

En dat is geen gebakken lucht

 

Wens je bakker succes !

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ken bij ons in de buurt een boerderijwinkel.

Zij geven eens per maand workshops in wokken en broodbakken.

 

De mensen komen overal vandaan, is een groot succes.

De spullen die ze tekoop aanbieden:

- wok

- broodmachines

- meel

- speciale ingedienten (elke keer weer wat anders)

 

Ook neemt iedereen nog wat groente en fruit uit de winkel mee, het is een groot succes, iedereen komt met volle handen de winkel uit.

 

Zoiets kan je natuurlijk ook in een bakkerij doen als je de ruimte ervoor hebt, het is en en, verkopen plus naambekendheid.

 

Link naar reactie
  • 0

Krentenbollen, pizza's, Turks brood, Spaans zoet brood, Brood met olijven, brood met gedroogde tomaten, appeldriehoeken, ongerezen brood, ontbijtkoek, roggebrood,etc, etc : je kan bijna een volledige wijncursus gaan geven over het maken, voorbereiden en vooral het opeten van brood.

 

Als je er zo even over nadenkt; wat zijn er toch heerlijk veel varianten van zo'n eeuwenoud en eenvoudig product..... de geur van gebakken brood doet iets met mesnen, niet alleen in een winkel (zet aan tot kopen, vandaar die broodbakmachines in supermarkten) maar ik ken ook makelaars die, indien een huis te lang in de verkoop staat, een broodbakmachine leveren met het verzoek voor de bezichtiging een brood te gaan bakken. Geen echte innovatie, wel inventief.... :)

Link naar reactie
  • 0

Ja sorry,

 

Afgelopen zaterdag met de bakker in Spé gesproken, maar heeft de schakel al helemaal omgezet. HIj gaat drie dagen couriertje spelen, moeder de vrouw gaat de bejaarde verzorging in. Pand komt te koop/huur te staan, doch leven ook plannen om de winkel maar weer tot woonhuis te verbouwen. De oven staat alvast:-)

 

Vond het leuk dat we zo aan hem hebben gedacht, maar ziet het echt niet zitten om nog verder te gaan.

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom organiseren we geen new business brainstorm/workshop sessies voor bakkers?

 

Ik zou ook op mijn website een online workshop kunnen inrichten, wil ik al lang doen, maar kom daar niet aan toe. Ook eigenlijk iets dat misschien meer bij higherlevel hoort.

 

Oftewel, vanuit het forum innovatie en nieuwe ideeën genereren we concepten die we in een kleinere groep (mogelijk betaald) verder uitwerken. Uiteindelijk kan een compleet ondernemersplan worden uitgewerkt. Een soort Jo maar dan voor volwassenen:-)

 

mmm het is maar een idee:-)

 

Ik wil het wel op 25/2 presenteren:-)

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, jammer. Ga kijken of mijn bakker iets met de ideeen wil doen.

Moet dit dan wel heeeel voorzichtig brengen....

 

Voorzichtig ?

 

Waarom zeg je dan niet tegen hem dat je een winkeltje wil beginnen in

broodmeel, broodbakmachines, bakproducten.

Volgens mij zie je dat dan binnen twee weken bij hem op de schapen :P

 

Of ben ik te slecht.

Link naar reactie
  • 0

Anders zetten we een webshop op met bakmeel produkten. Produkten kunnen online besteld worden en is op te halen bij een bakker in een dorp:-)

 

Groot affiliation en distributie systeem er achter. Verdienen we allemaal wat:-)

 

Er kan maar één bakker in een dorp mee doen:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0
NU.nl

Goedkopere detailhandel zet minder om

 

Uitgegeven: 14 januari 2005 10:30

VOORBURG - De omzet van de detailhandel is in november met bijna 3 procent gedaald. Vooral groentewinkels, slagerijen en slijterijen leverden flink aan omzet in. In november werd 1,4 procent goedkoper gewinkeld dan een jaar eerder.

 

Dat bleek vrijdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In de bouwmarkten, kledingwinkels en drogisterijen daalde de omzet met 3,3 procent sterker dan in de levensmiddelendetailhandel (-2,3 procent).

 

Supermarkten waren in november 2,7 procent goedkoper vergeleken met een jaar eerder. De supermarkten, goed voor 80 procent van de levensmiddelenomzet, zagen hun verkopen met 1,9 procent afnemen. De omzet van speciaalzaken zoals groentewinkels en slagerijen nam fors af met 4,3 procent.

 

Lijkt op het verhaal van de bakker ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.