• 0

Een eigen limonade kraam beginnen.

Beste ondernemers,

Ik wil samen met een vriendin een ranjakraam beginnen in Milan. Nu hebben we een ondernemingsplan geschreven en alles proberen uit te zoeken alleen komen we er niet achter welke vergunningen we precies nodig zijn en wat we moeten doen om aan die vergunningen te kunnen komen. We willen aankomende Juli naar Milaan , Duomo gaan om het een week uit te proberen, dus om er achter te komen of we de toeristen aantrekken met onze ranja kraam, mocht het plan succesvol worden willen we in augustus weer terug gaan.

Ik hoop dat iemand van jullie ons hier mee verder kan helpen.

ondernemingsplan_chiosco_di_limonate.docx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom italie? Probeer eens een x aantal dagen in nederland.

Binnenkort koningsdag, centrum van amsterdam, rotterdam, delft etc.

Nederland zit vol met toeristen!

 

De bijlage - ondernemersplan - is erg kinderlijk geschreven, ik lees het meer

als een persoonlijke motivatiebrief..

 

Jullie willen proberen om een leuk zak centje te verdienen.

Kosten van reis + overnachtingen eten drinken zie ik nergens terug komen?

 

Hoeveel siroop moet je verkopen om deze week proberen dekkend te krijgen?

 

Moet de siroop niet gekoeld verkocht worden, zodat het verfrissend is.?

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

edit:

Is het een schoolopdracht ipv werkelijk plan om te gaan?

 

 

 

 

Ik mis nog erg veel in je plan. Geen onderbouwde begroting oid. Je denkt dat je bekertjes met siroop( en volgens je plan ook nog eens alles van de goedkoopste soort) kan gaan verkopen vanaf een eenvoudige kraam en daar een centje aan over te kunnen houden? Het goedkoopste van goedkoopste verkopen in Milaan ook nog. Lijkt mij niet haalbaar...Ga maar eens aan de slag met je begroting. Alle kosten zoals reis,verblijf,inkoop,vergunningen en noem maar op. Kijk dan eens hoeveel bekers je moet gaan verkopen om iets over te houden... Als er al verkoop gaat plaatsvinden van je product.

 

 

Waarom alleen siroop? Maak een kraam met alleen maar puur Hollandse producten, probeer je(mobiele) kraam te laten sponsoren door de merken die je gaat verkopen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Waarom ranja in flessen. Lijkt me nogal zwaar al die liters, lees: (1 liter weegt een kilo, excl verpakking) mee te nemen. Je hebt tegenwoordig zakjes met limonadepoeder erin wat je met water vermengt om er limonade van te maken. Scheelt aanmerkelijk in gewicht, is ook nog makkelijker per post te verzenden naar Italië, mocht het een succes worden.

 

En hoe houdt je het koel in Milaan?

 

Zouden mensen echt open plastic bekertjes ranja kopen waarvan de afkomst of hygiëne niet kan worden gegarandeerd.

Link naar reactie
  • 1

Vind het een sympathiek maar wel wat naïef idee. Aan de andere kant toon je wel lef door het hier zo te presenteren.

 

Gaan ondernemen in Italië lijkt leuk maar dat gaat echt niet zomaar. Zo te zien spreek en lees je de taal niet of nauwelijks. Of heb ik het mis? Nu spreekt de jonge garde, zo heb ik ervaren, een redelijk mondje Engels maar de ambtenaren die je een vergunning moeten verstrekken en de politie die hem gaat controleren zullen dat niet eens proberen of kunnen het gewoon niet. Verkopen op de markt is in Italie vaak een laatste strohalm om een inkomen te vergaren dus zitten ze niet te wachten op scholieren die voor weinig geld drank verkopen. Dus zomaar ergens gaan staan is vragen om (grote) problemen.

 

Er is wel wat te vinden op Internet. Naast een plaatsje op een van de markten moet je ook een vergunning zien te bemachtigen.

 

Je kan ook "wild" gaan verkopen. 8) Zo zag ik op Miami beach regelmatig jongens met een koelbox achter op de fiets. Het geluid kan ik heel snel oproepen "Ice cold water, one dolar!". Deden heel goede zaken. Bij Wallmart kostte de flesjes van 500ml ongeveer 10 cent en het ijs voor vele koelboxen enkele dollars. Een volle koelbox was in 10 minuten uitverkocht. Maar in Milaan zou je te maken kunnen krijgen met andere "wild" verkopers die niet op concurrentie zit te wachten. Het is dus niet een echte tip, eerder een leuke gedachte. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 2

Beste Inge en Nienke

 

Ik zet een slot op dit topic omdat het met serieus ondernemerschap niets van doen heeft. Het begint al met de titel van jullie 'plan' in je word-bestand:

 

Een 'chiocso' is incorrect. Het is een 'chiosco'. Een chiosco is een kiosk. Jullie zoeken een kraam of stalletje: 'stallo'.

 

Vervolgens, zoals ook al aangegeven, ontbreekt het plan alle realiteitszin. Even op het Piazza del Duomo in Milano gaan staan is sowieso uit den boze. Dat vergt vergunningen, inschrijving bij het lokale handelsregister, een Italiaans BTW-nummer en dat nog los van de verkopen die je moet realliseren om uberhaupt uit je kosten voor reis en verblijf te komen.

 

En de hamvraag: waarom drinken Italianen geen aanmaaklimonade: omdat het kraanwater daar niet bepaald altijd even zuiver is. Dan zouden ze limonade moeten mengen met fleswater. En daarom kun je in Italië de meest leuke smaakjes fris krijgen. In een fles gemengd, kant en klaar en betaalbaar.

 

Genoeg overwegingen van de anderen en mij. Tijd voor een slotje.

Succes en mochten jullie naar Milaan gaan,

'Buona fortuna'

 

groet

Joost

 

HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.