Ik had jarenlang premie betaald voor de WAZ en moest een particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekering gaan afsluiten. Die was niet alleen ontzettend duur, maar ze bevatten ook allemaal de clausule dat je binnen twee jaar niet zwanger mocht worden. De houding was toen heel erg: als vrouw kies je er zelf voor dat je een kind wilt.
Dat vind ik wat hypocriet voor een zzp'er. Je sluit een verzekering af, je besluit onmiddellijk een kind te krijgen, en als het kind er is en de uitkering stopt, dan zeg je de verzekering weer op omdat die toch wel duur is. En dan verbaasd dat een verzekeraar dat niet zo'n goed idee vindt. Als je zo denkt moet je wellicht geen zzp'er willen zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christine
Christine
Dat vind ik wat hypocriet voor een zzp'er. Je sluit een verzekering af, je besluit onmiddellijk een kind te krijgen, en als het kind er is en de uitkering stopt, dan zeg je de verzekering weer op omdat die toch wel duur is. En dan verbaasd dat een verzekeraar dat niet zo'n goed idee vindt. Als je zo denkt moet je wellicht geen zzp'er willen zijn.
Zwangere zzp'ers krijgen wellicht toch nog uitkering
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45497-zwangere-zzpers-krijgen-wellicht-toch-nog-uitkering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag