• 0

Waarmee maak en onderhoud ik een leadlijst?

Beste allen,

 

Enige tijd geleden ben ik, na een aantal jaren werkervaring opgedaan te hebben binnen de arbeidsbemiddeling, het avontuur aangegaan om vraag en aanbod met elkaar te verbinden. Aangezien het zeer specifieke profielen op HBO en WO niveau vallen er ruim 3000* bedrijven onder het kopje mogelijke opdrachtgevers. Gedurende de eerste periode werden deze organisaties onvoldoende benaderd om een duurzame relatie op te bouwen. Uiteindelijk moet er een onderscheid komen tussen organisaties die maandelijks benaderd worden en organisaties die aan twee contactmomenten per jaar voldoende hebben.

 

Het systeem wat gebruikt wordt richt zich voornamelijk op de kandidaat-zijde. Het is bij bedrijven niet mogelijk om reminders te maken die op een bepaalde datum zichtbaar worden.

 

Het ligt in de lijn der verwachting dat er over een aantal maanden een medewerker aangetrokken wordt. Het is dan ook de bedoeling dat wij tegelijkertijd met deze 'lijst' kunnen werken. Mijns inziens biedt Excel niet het gewenste resultaat.

 

Ik ben erg benieuwd hoe jullie met soortgelijke situaties omgegaan zijn én welke mogelijke oplossingen jullie zien.

 

Luuk

 

* verdubbeling mogelijk indien voldoende capaciteit aangetrokken wordt.

 

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laten we voorop zetten dat er NOOIT een pakket is die precies alles doet wat jij wilt.

 

Dat gezegd hebbende, probeer ik altijd creatief te kijken naar de mogelijkheden die er zijn. Als ik dan kijk naar het pakket waar ik mee werk, dan kan ik mijn relaties indelen in verschillende categorieen. Dus een debiteur kan tevens crediteur zijn, maar ook iets anders. Stel ik maak als categorie aan de maand waarop ik de relatie de volgende keer wil contacten, dan kan ik eenvoudig een selectie krijgen van relaties die ik deze maand nog moet bellen.

 

Ja, dit eenvoudig vanuit een facturatie/boekhoudpakket zodat je geen extra kosten hoeft uit te geven.

Wellicht heb je dit niet (of vindt je dit niet nodig) maar wellicht heeft iets anders dat je wel nodig hebt een soortgelijke mogelijkheid. Ook al is het wellicht niet altijd bedoeld voor dat wat je nodig hebt, als je creatief en open denkt zijn er veel mogelijkheden. Succes.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Ik zou echt niet kijken naar een boekhoudpakket. Volgens mij zoek je een CRM-systeem, om de 'customer relationship' in te zetten en bij te houden. Een prima online systeem hiervoor is ZOHO, een andere mooie is VTiger. En er zijn eventueel ook open source varianten die je zelf op een server kunt zetten, SugarCRM bijvoorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. Ik ga hier zeker naar kijken!

 

Ik heb een goed CRM systeem, maar dit richt zich voornamelijk op het aantrekken van kandidaten. Het maken van een leadlijst richting potentiële opdrachtgevers (bedrijven) is echter (nog) niet mogelijk. Wellicht is er een gemakkelijke add-on beschikbaar.

 

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe jullie de leads en reminders bijhouden waar je op datum X rekening mee moet houden. Agenda / Excel / CRM?!

 

Luuk

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jaren geleden meegewerkt aan een groot databasesysteem voor een recruitmentbureau, dit bestond uit een kandidatenbetand, een opdrachtgeversbestanden en een koppelstand waar in de relaties werden gemaakt tussen kandidaat en opdrachtgever.

Was geheel maatwerk en is inmiddels overgezet naar een online systeem.

Ofwel, maatwerk. Was op dat moment dezelde prijs als het op maat maken van een systeem in SAP.

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken ZOHO CRM voor afspraken en comtactgegevens (en eventueel reminders, gebruik ik zelf niet maar een aantal van mijn collega's wel. Zelf heb ik nog een Trello-account ernaast voor mijn eigen projecten, todo's, prospects en leads.

Jeroen, beetje off topic, maar wat zijn je ervaringen met Trello ? Is dat handig te gebruiken in combinatie met meerdere teamleden ?

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp, dat je een CRM systeem hebt. Het verbaasd mij dat hierin de door jou gezochte mogelijkheid niet is ingebouwd.

Overstappen naar een ander CRM systeem zou een oplossing kunnen zijn, maar ik denk dat je dan heel goed moet weten aan welke eisen en wensen zo'n pakket moet voldoen.

 

Als het alleen gaat om een lijst met relaties, waarin bijgehouden wordt wanneer het laatste contact is geweest en wanneer een volgend contact moet plaats hebben (eb eventueel door wie), is dit uitstekend en tegen minimale kosten in Excel te maken.

Blijkt het systeem nog niet perfect, dan kan je dit eenvoudig en goedkoop aanpassen.

Als dan op den duur blijkt, dat je toe bent aan iets professioneels, weet je precies aan welke eisen het systeem moet voldoen.

Ik ben van mening, dat de software moet doen wat het bedrijf vraagt en dat je je werkmethoden niet moet aanpassen aan de software.

 

Mocht je hier verdere ondersteuning nodig hebben, neem dan contact op.

 

suc7

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Een CRM systeem waarin je geen acties kunt beheren en daarmee adequaat opvolging kunt geven is opmerkelijk. Dat is juist een van de doelen van relatiebeheer en de software die daarvoor op de markt is. Welke software gebruik je als ik vragen mag?

 

Er zijn veel alternatieven. Voor het mkb zijn in Nederland Zoho, SuperOffice, PerfectView (NL) en SugarCRM het meest gangbaar en populair. Met PerfectView kun je gratis beginnen als je 1 gebruiker hebt. Als je toevallig je boekhouding al in Exact doet is de CRM module van Exact ook een aanrader (die is in dat geval gratis).

Vergelijk Online CRM software: http://www.vergelijk-online-crm.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.