• 0

Leverancier UK levert niet meer ivm artikelen die zoekraken tijdens transport

Hallo iedereen,

 

Ik ben Anton en zit met een vraagstukje. Sinds jaar en dag bestel ik artikelen voor mijn webwinkel bij een vaste leverancier in de U.K.

 

Elke twee weken ontvang ik 2 tot 3 grote omdozen waarin de artikelen los zijn verpakt. De laatste 2 maanden is het echter nu al 3x voorgekomen dat er een artikel mist. Voorheen gebeurde dit gemiddeld 1x per kwartaal. Het artikel zit niet in de doos, maar is volgens de leverancier wel ingepakt. Hij zegt dit te kunnen aantonen met CCTV beelden. Er lijkt niet met de dozen geknoeid te zijn, omdat ze netjes gesloten aankomen.

 

Met de leverancier heb ik overigens een prima verstandshouding. Wanneer ik signaleer dat er een item ontbreekt, maak ik daar melding van en ontvang ik netjes een creditnota. Tot vandaag. Vandaag kreeg ik het bericht dat de leverancier de samenwerking stop wil zetten, omdat er de laatste tijd te vaak artikelen ontbreken. Hij legt de oorzaak bij onbetrouwbare transporteurs en vind het heel jammer. Er is de afgelopen weken al gewisseld van transporteur, maar dit heeft niet geholpen.

 

De leverancier is oprecht teleurgesteld dat onze samenwerking op deze manier tot een einde moet komen (en ik overigens ook), maar hij staat wel open voor een oplossing.

 

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden? Is het bijvoorbeeld realistisch het risico te delen?

 

Alvast dank voor de reacties.

 

Anton

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja dit blijft altijd een lastig vraagstuk, als ik in uw postie had gezeten dan had ik de afweging gemaakt of ik er tevreden mee zou zijn als ik in het risico zou delen.

Tweede vraagstuk is wat kost het me per jaar.

En dan punt drie kan ik de spullen ergens anders inkopen met minder risico.

 

Dit bij elkaar zou in miijn beslissing zijn

www.jmpersoneelsdiensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Het artikel zit niet in de doos, maar is volgens de leverancier wel ingepakt. Hij zegt dit te kunnen aantonen met CCTV beelden. Er lijkt niet met de dozen geknoeid te zijn, omdat ze netjes gesloten aankomen.

 

Het feit dat je leverancier het inpakken filmt, geeft in mijn optiek aan dat het al vaker is misgegaan. Aangezien hij meteen naar de transporteurs wijst, vertrouwt hij zijn inpakkers blijkbaar wel. Maar ook daar zou een oorzaak kunnen zitten, ik kan me niet voorstellen dat het volledige proces wordt gefilmd, tot en met het ophalen van het pakket door de transporteur.

 

Er is de afgelopen weken al gewisseld van transporteur, maar dit heeft niet geholpen.

 

Een onbetrouwbare transporteur kan natuurlijk altijd, maar twee op een rij? En dat terwijl de dozen er niet uitzien alsof er mee geknoeid is? Lijkt mij te toevallig.

 

Als jij inderdaad niet de enige afnemer met dit probleem bent, dan heeft je leverancier er alle belang bij om ofwel zijn eigen medewerkers ofwel zijn transporteurs te ontmaskeren. Want als hij alle klanten waar regelmatig iets kwijtraakt gaat afstoten, dan houdt zijn business op een gegeven moment op.

 

Een case voor een bedrijfsrechercheur?

Link naar reactie
  • 0

Toevallig.

Ik zat laatst aan de andere kant. Ik had 2 speciale boortjes besteld. Deze konden dan per envelop verstuurd worden. Bij ontvangst had ik het vermoeden dat er maar een boortje in zat, de envelop was dun en bijna doorzichtig. De envelop was te openen met een treklint. Dus ik besloot juist bij het openen dit voor een camera te doen. En ja hoor er zat er maar eentje in.

Zonder de video opname nog te laten weten heb ik de leverancier gemeld dat er maar één boortje inzat.

Hij heeft evenwel terstond een tweede verstuurd. Dus het "bewijs" was niet nodig. Maar bij weigering had ik het wel laten zien.

 

Het is wellicht geen 100% sluitend bewijs dat het er niet inzat, omdat het natuurlijk ook getrukeerd kan worden, maar het is wel het omgekeerde om aan te tonen dat wat er uit komt ook vastgelegd kan worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Welkom op Higherlevel. Geen idee hoeveel financieel effect de derving of impact een leverstop op jouw onderneming hebben.

 

Advies: zelf een keer rijden en ophalen (combineren met persoonlijk bezoek en samen tellen), grotere leveringen met lagere frequentie verzekeren (langere betaaltermijn onderhandelen) of zelf het transport regisseren.

 

Weet je zeker dat hier niks anders speelt? Naar mijn mening reden te meer om op korte termijn je neus te laten zien en goede afspraken op het vereiste niveau te maken voor behoud van deze relatie. De discussie over bewijs in de vorm van een CCTV moet je niet aan willen gaan, dat is nooit sluitend en eerder een afschrikmiddel voor medewerkers.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.