• 0

Betalingen uit UK

Beste,

 

Ik ga de verkoopactiviteiten van mijn bedrijf (m.b.v. een agent) uitbreiden naar de UK. Ik verwacht dus een hoop facturen naar de UK te sturen. Hoe kan ik dit nu voor beide partijen zo aantrekkelijk mogelijk maken?

 

Aan de ene kant wil ik niet dat mijn nieuwe klant veel kosten heeft of veel handelingen moet verrichten voor het overmaken van Ponden naar mijn Euro-rekening, maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel geld daaraan kwijt zijn. De facturen zullen rond de 300-600 pond liggen, elke keer 10 à 20 Euro bancaire kosten (ik verwacht wekelijks een betaling) loopt dan flink op.

 

Heb al met mijn bank gesproken over een valutarekening, maar dat schijnt alleen handig te zijn bij grote bedragen, in de tonnen. Wat is jullie advies/ervaring hierin, en zijn er wellicht standaard teksten die ik op de factuur kan zetten als een soort betalingsinstructie?

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Iwan, heb jij het over overboekingen tussen Engeland en Nederland?

 

Gewoon een GBP rekening in NL...

 

Die heb jij en daar komen betalingen uit Engeland op binnen, zonder buitensporige kosten? Dus echt?

 

dus echt!

 

Maar ik denk dat iedere Nederlandse Bank afd. Zakelijk je kan helpen....

 

Misschien is het mij niet duidelijk.... Wat voor bedragen / aantallen gaat het om?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Mijn bank, Triodos, heeft onder meer een filiaal in het VK. Ik ben er niet achteraan gegaan, maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk is voor mij een rekening in het VK te openen via dit filiaal. Zou zo'n constructie een mogelijkheid zijn om relatief eenvoudig en tegen lage kosten een rekening in het VK te openen?

 

Ik heb zelf even gevraagd en dit als antwoord gekregen van Triodos UK. Misschien lukt het wel als het via een Nederlandse account manager loopt...

 

Dear Anthony,

 

Thank you for your email.

 

Unfortunately, we are unable to provide business banking services to businesses with account operators who are not UK residents.

I am sorry that we are unable to provide banking services for you at this time, but do wish you the best with your future endeavours.

If there is anything else we can help with please email contact@triodos.co.uk or call us on 0845 769 7239 or 0117 973 9339.

Link naar reactie
  • 0

 

dus echt!

 

 

Ik zit in Engeland en overboekingen vanuit NL naar de UK zijn traag en kostbaar. Dus het zou me niks verbazen als dat andersom ook zo is. De Britse banken conformeren zich niet aan Europese regels waardoor euro-overboekingen snel en goedkoop (gratis) mogelijk zijn. Mijn Britse bank suggereerde een rekening bij hun vestiging op de kanaaleilanden. Maar dat is helemaal een kostbare omweg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

dus echt!

 

 

Ik zit in Engeland en overboekingen vanuit NL naar de UK zijn traag en kostbaar. Dus het zou me niks verbazen als dat andersom ook zo is. De Britse banken conformeren zich niet aan Europese regels waardoor euro-overboekingen snel en goedkoop (gratis) mogelijk zijn. Mijn Britse bank suggereerde een rekening bij hun vestiging op de kanaaleilanden. Maar dat is helemaal een kostbare omweg

 

Over kostbaar durf ik geen uitspraak te doen, maar traag heb ik geen last van. SEPA-betaling is er eigenlijk altijd na een dag, ook als er een stukje zee tussen ligt. Het kost mij ook niks extra's, maar of er aan de andere kant (veel) voor wordt betaald weet ik niet.

Link naar reactie
  • 0

 

Yep. De Britse banken pakken een stukje koersverschil en daar rekenen ze dan ook nog eens een vergoeding voor. Maar de vraag was over Pond naar Euro, niet andersom. Dus ik wijk uit...

 

sterker... een ponden-rekening kent dan geen koers-gedoe ::)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik snap al dat moeilijke gedoe niet echt. Het lijkt mij hier meer een topic van "waarom makkelijk als het ook moeilijk kan" als ik hier de suggesties lees.

 

Als TS gewoon in Euro factureert en zijn klant maakt een normale SEPA betaling in Euro's krijgt hij het geld in Euro's zonder enkele kosten op zijn Nederlandse bankrekening. Hier gelden dan de normale SEPA regels van de EU.

 

De klant krijgt van zijn bank een afrekeing "XXX Euro overgemaakt = YYY GBP" en dat bedrag in GBP wordt door zijn bank afgeboekt van zijn rekening. Of hij daarvoor nog extra kosten aan zijn bank moet betalen zal mij dan toch een ...zorg zijn. Hij koopt bij een bedrijf in een EURO-land en moet in Euro's betalen. Als hij in USA of China koopt krijgt hij toch ook geen rekeningen in GBP maar in Dollars.

 

Ik denk dat de klant het extra koersverlies dat hij heeft als hij in Euro's betaalt niet wil overnemen.

 

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al zei, de beste oplossing is in zijn geval volgens mij een club als Currencyfair. Die lui hebben een UK rekening in GBP dus de ponden kunnen er gratis heen, dan daar omzetten in EUR en doorboeken naar de NL rekening. Ze verdienen op de wisseltransactie en rekenen voor het geld doorboeken naar een euro-rekening transactiekosten van 3 euro. En dat is per overboeking, de topicstarter zou dan ook een paar binnenkomende betalingen kunnen opsparen en bvb. 1 keer per maand doorboeken naar Nederland. De omgekeerde richting kan ook trouwens, ook andere munten en andere landen. Engelse banken zijn super voor binnenlandse betalingen daar. Als ik geld overboek naar iemand met een gewone gratis overboeking dan is op 1 à 2 uur (!) bij de bestemmeling. Maar zodra het internationaal wordt, hebben ze er wat moeite mee en ontstaan er kosten :)

Link naar reactie
  • 0

Ik snap al dat moeilijke gedoe niet echt. Het lijkt mij hier meer een topic van "waarom makkelijk als het ook moeilijk kan" als ik hier de suggesties lees.

 

Ik denk dat de klant het extra koersverlies dat hij heeft als hij in Euro's betaalt niet wil overnemen.

 

Tja, de topicstarter zoekt de meest gunstige oplossing voor relatief kleine betalingen van zijn klant naar hem. Als hij het doet zoals je voorstelt, dan gaat er wellicht tot 4% van elke betaling verloren. Als het iemand is die dienstuurtjes verkoopt, dan boeit dat misschien niet zo. Als hij in de handel zit en bvb. een winstmarge heeft van 10% op zijn goederen, dan is 4% op de omzet wel 40% van zijn winstmarge en dat zou dan toch pijnlijk kunnen zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.