vrijheid van meningsuiting

Aanbevolen berichten

De overheid (NL, EU) moet ondernemers daarin steunen, vind ik.

 

Nee hoor. Je kan je ook in Saudi Arabië vestigen of in Albanië. Als je vanuit Nederland onderneemt, is dat nou eenmaal per definitie binnen Nederlandse (Europese, westerse, whatever) normen. Ondernemers moeten net als de overheid die normen naleven. Geheel steun- en belangenloos.

 

Of ga ik subsidie krijgen om met kinderarbeid te kunnen concurreren?

 

Je weet dat ik tegen alle subsidies ben. Ik bedoel dat onze regering politieke dingen kan doen om het voor bedrijven makkelijker te maken verantwoord te ondernemen. Door een regering aan te spreken op een anti-homo beleid b.v., of door onze koning niet een biertje te laten drinken met een president die anti-homo wetten invoert.

En inderdaad, door niet te wachten tot onvrije landen ons boycotten, maar door landen te boycotten die het niet zo nauw nemen met vrijheid van meningsuiting.

Link naar reactie

De overheid (NL, EU) moet ondernemers daarin steunen, vind ik.

 

Nee hoor. Je kan je ook in Saudi Arabië vestigen of in Albanië. Als je vanuit Nederland onderneemt, is dat nou eenmaal per definitie binnen Nederlandse (Europese, westerse, whatever) normen. Ondernemers moeten net als de overheid die normen naleven. Geheel steun- en belangenloos.

 

Of ga ik subsidie krijgen om met kinderarbeid te kunnen concurreren?

 

Je weet dat ik tegen alle subsidies ben. Ik bedoel dat onze regering politieke dingen kan doen om het voor bedrijven makkelijker te maken verantwoord te ondernemen. Door een regering aan te spreken op een anti-homo beleid b.v., of door onze koning niet een biertje te laten drinken met een president die anti-homo wetten invoert.

En inderdaad, door niet te wachten tot onvrije landen ons boycotten, maar door landen te boycotten die het niet zo nauw nemen met vrijheid van meningsuiting.

 

eens! Met 1 verschil.... Als een biertje een oplossing of opening is voor een oplossing -en dan niet alleen zakelijk maar juist ook voor maatschappelijk / mensen(rechtelijk) - .... dan vooral bier drinken net zolang tot je zin krijgt in Vodka om vervolgens die clown Heineken met een Homo te laten drinken.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik zeg boycotten dat soort dictaturen. Dan maar geen handel. En naast Saudi Arabie zijn er denk ik nog wel een paar te noemen.

 

Ja dat is natuurlijk wel makkelijk praten als je inkomen niet afhankelijk is van dat soort handelspartners. Dan kun je natuurlijk wel heel principieel roepen 'zij hebben onze normen en waarden niet, dus daar doe ik geen zaken mee', maar principes houden je niet warm, brengen geen brood op de plank en verzorgen je niet als je ziek bent. En als je wel graag te eten hebt, dan ga je je handelspartners ook niet beledigen.

 

 

 

We hebben een HL-er die daar heel principieel in is

Link naar reactie

Dictaturen en onderdrukking van mensen is van alle tijden. Dan hier dan daar. Volgens mij verandert een dictatuur maar zeer zelden door hard roepen in een prettiger systeem. Het is een beetje een eigenschap van dergelijke machten en machthebbers om niet al te veel op te hebben met wat een ander ervan vindt.

 

Daarom denk ik dat het beter (veel beter) is om op individueel niveau een afweging te maken of je als bedrijf zaken wilt doen met dergelijke landen. De ene individuele boycot om iets niet te leveren bijvoorbeeld wapens kan een regime verzwakken, maar een andere bijvoorbeeld het leveren van hulpgoederen aan inwoners kan de bevolking sterker maken.

Ik denk dat het geweten van de leverancier bepalend is voor wel of niet leveren. Niemand MOET namelijk leveren.

 

Kijk en wat Wilders verkoopt en levert namelijk islamofobie is volledig zijn eigen verantwoording. Anderen in de wereld hebben daar hoogstens de last van. Eigen land laatst en minder, minder, minder.

Link naar reactie

 

Wat Wilders heeft gedaan, heeft een hoog Pies Poep Stront karakter. Dat soort provocaties roept de vraag op: wordt zijn bescherming tegen toevallige hakzwaarden betaald uit publieke middelen? Van mij mag hij zijn eigen protectie betalen. Dan houdt dit stupide gedrag snel op.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Er zijn een aantal grondrechten die hard bevochten zijn, die nog steeds veel aandacht vergen. Kijk naar Pussy Riot in Rusland en het gedoe rond Wikileaks. Daarmee vergeleken is Wilders een peuter die vanuit de veilige bescherming van het ouderlijk huis beledigende scheldwoorden over de schutting gooit. Misschien kunnen we een verzamelactie beginnen om Wilders een paar weekjes op vakantie te sturen naar Afghanistan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
http://www.nu.nl/politiek/3789231/islamsticker-werd-verstuurd-in-envelop-tweede-kamer.html

De gebruikte enveloppen kwamen alvast wel uit de publieke middelen.

 

Dat is dus een mooi voorbeeld van hoe het recht op vrijheid van meningsuiting en de wens om te provoceren door elkaar worden gehaald - Wilders mag zeggen wat hij vindt, maar als je zo'n sticker demonstratief naar de ambassade van Saudi-Arabie gaat sturen loop je gewoon opzettelijk te zieken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.