• 0

Magazijn logisch inrichten?

Ik heb de beschikking over een magazijn van ongeveer 50 m2. Hierin moet ik diverse onderdelen herbergen waarbij de variëteit van producten nogal hoog is, het gaat hier vooral om technische onderdelen voor onderhoud. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat het niet duidelijk is voor mijn werknemers waar de spullen liggen die ze zoeken. Ik probeer te streven naar de ideale situatie waarbij mijn werknemers precies weten waar alles ligt zonder dat ik hierbij dure systemen moet aanschaffen. Heeft iemand nog suggesties?

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

'Grappig detail vanuit mijn optiek: Als de goederen te zwaar zijn kunnen magazijnmedewerkers het van de robot overnemen.'Lijkt wel de omgekeerde wereld vanuit oogpunt van de fysieke belasting.

Tenzij Fetch gewoon een geïntegreerde Tille® krijgt uiteraard. :)

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt, is zeker niet goedkoop. Maar vloeropp + rekken zijn dat ook niet en werknemers die onderdelen aan het zoeken zijn al helemaal niet.

 

Zouden de omloopsnelheden zo hoog liggen voor kleine vliegtuigonderdelen?

 

Boutjes en moertjes zou ik er niet insteken, die kunnen op een mobiele kar.

 

Lijkt mij wel eens de moeite waard om de afweging te maken. Een offerte vragen kost geen geld.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Wow! Wat een ding. Hebbon! :P

 

Maar voor de prijs van zoiets kan je misschien ook een medewerker aannemen.

 

Ik weet van een paar garages waar ik kom dat ze de taken ook verdeeld hebben.

De monteurs zijn gewoon met hun werk bezig en hoeven zich niet om de onderdelen of voorraadbeheer druk te maken.

 

Voor de onderdelen heb je dan iemand die het magazijn beheert, precies weet waar alles ligt en de bijbestellingen doet als iets op dreigt te raken. Hij weet de weg op internet en kent alle adresjes.

 

Er zal wel een reden voor zijn dat garages het zo doen, ik denk dat het goedkoper is dan de monteurs tijd laten verspillen.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Was pas bij een bedrijf die zo'n veertig van deze dingen hebben staan. Slaan er kisten met testapparatuur die gebruikt wordt bij het ontwikkelen en productie van elektronica in op.

Deze kisten (tot 60kg) worden er nu nog handmatig ingezet.

Link naar reactie
  • 0

Google maar op Shuttle´s of Paternosters.

 

Leveranciers zijn o.a. Hänel en Kardex

 

Tweedehands zijn ze momenteel voor een redelijke prijs op de kop te tikken. Zorg er alleen goed voor dat je je voorraadbeheer goed op orde hebt, of iig je locatiebeheer anders zoek je je wezenloos (ik spreek uit ervaring, heb ze vroeger zelf verkocht en geplaatst en heb er zelf nog één staan)

 

En als ik dan ook even mag kwijlen over opslagsystemen...

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.