• 0

Pallets geïmporteerd vanuit China - papieren niet bijgevoegd door leverancier

Situatie volgens onze tussenpersoon:

 

Er zijn 8 pallets geïmporteerd met de door onze bestelde goederen vanuit China.

Deze staan -volgens onze tussenpersoon- in Nederland

De situatie is dat deze niet vrijgegeven worden door de douane (zegt de tussenpersoon die dit voor ons zou regelen) omdat er geen afleverpapieren zijn bijgeleverd.

Volgens onze tussenpersoon moeten deze papieren door het bedrijf dat de pallets verzonden heeft gestuurd worden, en dit kan alleen per luchtpost volgens onze tussenpersoon.

 

Wat is in deze handig om te doen?

Wat is handig om deze papieren het snelste hier te krijgen?

Wij varen enkel op deze tussenpersoon, en hebben nooit contact gehad met het bedrijf dat de goederen levert.

Kent iemand deze situatie ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Gerben,

 

Ik heb het idee dat hier maar de helft van het verhaal verteld.

 

Ik heb het vermoeden dat het hier namelijk gaat om de bill of lading die ze missen? Is dit per schip gekomen?

 

Het is eerst van belang dat je weet welke papieren ze nu precies nodig hebben ik vermoed dat de leverancier ze nog heeft.

 

Maar ja dat is zonder iets gezien te hebben puur speculatie. Stuur me anders even een PM dan kan ik even kijken.

 

Mvgr,

Maarten

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Gerben,

 

Vreemd verhaal.

 

De tussenpersoon moet een rekening en een paklijst van de leverancier in China hebben. Anders kan hij het spul nooit door de douane in China krijgen.

 

Bovendien moet hij een rekening gehad hebben om over te kunnen maken naar China. Als het spul per LCL is gegaan moet de vervoerder ook een paklijst hebben. Hoe kan hij anders weten of de zending compleet is?

 

Om de zending in te klaren is het voldoende als je een PDF hebt van de paklijst en de rekening. De douaneagent kan de goederen daarme al aangeven en vrij krijgen. Luchtvracht is gewoon onzin. Wij doen het altijd met PDF's

 

Je kunt me ook graag even bellen als je wilt. Mijn telefoonnummer vind je op onze duitse website.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb het vermoeden dat het hier namelijk gaat om de bill of lading die ze missen? Is dit per schip gekomen?

 

 

Voor de douane heb je geen B/L nodig. Voor de uitlevering door de vervoerder in NL wel. Omdat Gerben's tussenpersoon zegt dat de douane papieren nodig heeft, vermoed ik dat het niet om de B/L gaat maar om rekening en paklijst. Een B/L hoeft niet per luchtpost te komen. Die kan per mail met de stempel "surrendered" gestuurd worden of ook telegrafisch vrijgegeven worden.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

wat ik nog vergat:

 

Zorg ervoor dat je dit snel oplost en de goederen snel uit de haven komen anders betaal je je straks nog misselijk aan opslagkosten en handling in Rotterdam. Sommige vervoerders zijn hier beslist niet flauw als het om doorberekenen van deze "onvoorziene kosten" gaat.

 

Succes

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Roerend met Rene eens maar een B/L(een kopie daarvan) is wat mij betreft wel een vereiste voor de aangifte. Maar dit hoeft niet het orgineel te zijn een kopie per mail is afdoende.

 

Zorg dat je eea snel oplost en schakel snel hulp in. Beter nu een kleine investering dan straks een hoop leer geld!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maarten,

 

Het kan zijn dat ik het idd fout heb met die B/L. Bij mijn klanten voor FCL is de B/L er altijd binnen 1 week nadat ze de resterende 70% betaald hebben. Natuurlijk moet de leverancier dan wel zijn lokale kosten aan de vervoerder betaald hebben anders krijgt hij de B/L niet. Tot nu toe ontbrak er nog nooit een B/L bij een FCL.

 

Ik heb alleen bij LCL ervaring met een ontbrekende B/L van de leverancier. Onze vervoerder hier doet dan al electronisch aangifte van de zending zonder dat wij een B/L hebben. Hoeft ook niet zegt hij dan want het is maar een "House B/L". Whatever that means. Misschien ben ik daardoor op het verkeerde spoor gezet.

 

Ik denk dat ik hem de volgende keer toch eens moet vragen hoe dat zit. Of misschien heb jij zin dat uit te leggen.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Allen vriendelijk dank voor de snelle- en uitgebreide reactes, erg leerzaam!.

Misschien was ik iets te snel met het plaatsen van het topic:

Het bleek dat de papieren wel erbij verstuurd zijn, maar bij aankomst er niet bij zaten.

Inmiddels is dit opgelost!

Link naar reactie
  • 0

Allen vriendelijk dank voor de snelle- en uitgebreide reactes, erg leerzaam!.

Misschien was ik iets te snel met het plaatsen van het topic:

Het bleek dat de papieren wel erbij verstuurd zijn, maar bij aankomst er niet bij zaten.

Inmiddels is dit opgelost!

 

Keurig en dank voor je terugmelding dat het opgelost is.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    7 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.