Ga naar inhoud

Effectief e-mail marketing

Geplaatst:

Edo van Santen

quote:

E-mail wordt 15-20 seconden lang gelezen

Geïnteresseerd in het effect van commerciële HTML opt-in e-mail, heeft EmailLabs vorig jaar oktober de tijd gemeten die miljoenen lezers aan de door hen ontvangen berichten besteedden. De gemiddelde leestijd bleek daarbij tussen de 15 en 20 seconden te liggen.

 

MORE...

In die 20 seconden leest de ontvanger pakweg 50 woorden. En het is dan ook bijzonder belangrijk om snel to the point te komen

end quote.

 

Zorg ervoor dat je in je eerste zin de lezer weet te boeien. dit geldt dus niet alleen voor marketing, maar voor alle email correspondentie!

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

Featured Replies

Geplaatst:

robberttk

ik denk dat iedereen min of meer scannend leest. dit doe ik in krantenberichten, emails, op dit forum, eigenlijk overal.

 

Pas als het me interesseert neem ik (soms) de moeite om het geheel te lezen meestal scroll ik eroverheen.

 

Interessant is misschein het onderzoekje van enige tijd terug dat eorver gnig dat je wordoen die vereekrd gelseld zjin geod geleezn woerdn

Geplaatst:

WelleKe

Interessant is misschein het onderzoekje van enige tijd terug dat eorver gnig dat je wordoen die vereekrd gelseld zjin geod geleezn woerdn

 

In het begin misschien. Ik heb een collega bestuurslid in de sportvereniging die zegt een moeilijk toetsenbord te hebben, maar waarvan ik denk dat hij gewoon te snel typt. Zijn mailtjes lees ik op een gegeven moment niet meer, ik neem de moeite niet meer.

 

Als ik naar mijn eigen gedrag kijk bij het lezen van nieuwsbrieven is inderdaad dat ik deze scannend lees. Ik krijg dagelijk de nieuwsbrief van Zibb en die is ook echt uit kopjes opgebouwd. Ik lees daarbij altijd het hoofdverhaal, de eerste kop (waar ik vaak doorklik) en het item onder "opmerkelijk". Hiervoor moet ik altijd scrollen en dat levert soms weer nieuwe interessante items op die ik aanklik.

 

Gewone mailtjes lees ik altijd helemaal, maar to the point zijn is daarbij wel zo handig.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.