• 0

Hoe en waar investeerders vinden voor geweldigde nieuwe App?

Wij zijn 2 ondernemende jongeren die een geweldig idee hebben voor een nieuwe applicatie. Het probleem is dat we niet het geld hebben om het idee te realiseren. Daarom zijn wij op zoek naar personen die geld willen investeren.

 

Weet iemand hoe wij in contact kunnen komen met mensen die geld willen investeren in nieuwe ideeën.

 

 

 

 

[ Mod edit: topictitel en tekst aangepast.

Verzoeken om investeringen zijn niet toegestaan; vragen hoe en waar het beste investeerders te benaderen wel ]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste TomvdZ,

 

doe mee aan een pitchwedstrijd/schrijf een plan voor crowdfunding, neem beide een bijbaan of haal dit bedrag op bij jullie FFF netwerk (friends, family and fools), dan kan dit topic op slot.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We hebben een budget nodig van 20.000 euro. Dit is inclusief ontwikkelen van de app, de marketing en onvoorziene kosten.

 

Dat lijkt me wel erg weinig. Laat me raden: jullie denken dat de app wel via social media een hype gaat worden en dat deze miljoenen betalende gebruikers gaat trekken... Zo werkt het helaas meestal niet. Marketing kost geld, wat sommige social mediagoeroes ook mogen beweren. Er zijn uitzonderingen, maar die hebben nooit bij investeerders hoeven aankloppen...

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 1

Hallo Tom,

 

Ik ben geen investeerder maar een app bouwer die bijna wekelijks deze situatie tegenkomt.

Iemand heeft een super idee voor een app maar geen geld om het uit te voeren.

Ik zal eerlijk zijn; Mijn ervaring is dat je geen investeerder gaat krijgen met alleen een idee.

 

Je zult iets moeten laten zien. Maak in ieder geval een 'mockup' van je product, maar eigenlijk moet je een basic werkende app hebben voor je naar een investeerder toe gaat. Nog niet alles hoeft er in te zitten, een MVP (minimum viable product) is genoeg. Laat ook zien dat je echte gebruikers hebt en iets van 'tractie' (groei).

Je kunt proberen je MVP zelf te bouwen, bijvoorbeeld met de 'Appmachine' van Edo, maar daar kan je misschien jouw idee niet mee uitvoeren.

 

Het komt er op neer dat je zelf de eerste stap zet. Investeer al je spaargeld, leen van familie (dat schept verplichtingen), neem twee banen om wat geld bij elkaar te schrapen. Kortom 'bootstrapping', leven van niets om het zo lang mogelijk vol te houden.

Zo laat je zien dan jullie er alles voor over hebben, dat is wat een investeerder wil zien. Als je dan ook iets hebt wat al een klein beetje werkt is het voor een investeerder veel aantrekkelijker om in te stappen.

 

Heel veel succes!

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Hoe staat het met de financiering van de app?

Dat laat zich wel raden denk ik.

Ik zal de laatste zijn om iemand zijn idee of droom te ontnemen maar een idee is eigenlijk alleen maar een beginnetje. Zo heb ik zelf elke ochtend bij het opstaan wel een of twee nieuwe ideeën. Wat je met je idee doet daar gaat het om.

Lees 'Ideas are just a multiplier of execution' van Derek Sivers.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Mijn standaard reactie komt op hetzelfde neer: Ideeën zijn inherent waardeloos. Ze krijgen pas waarde wanneer je er waarde instopt door de ideeën te realiseren.

(Dat wil overigens niet zeggen dat een slecht idee net zoveel waarde kan krijgen als een goed idee en daarnaast: een slecht idee met goede uitvoering blijft meestal net zo waardeloos als een goed idee met slechte uitvoering).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.