• 0

Aandelen BV overdragen

Ik heb een BV samen met 2 broers. De 2 broers zitten er gezamenlijk in als 1 BV (X). Eigenaar van deze BV X zijn hun eigen BV's. Ik zit er ook in als een BV.

 

Nu hebben ze een derde broer 10% van hun aandelen in X gegeven, zonder dat ik daarvan op de hoogte ben gesteld. Er geldt wel een aanbiedingsplicht.

 

Ik krijg nu te maken met een derde stem, niet zozeer in aantal stemmen, maar wel in een derde mening.

Kan dit zomaar of hadden ze mij de aandelen moeten aanbieden?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

waarom zou jij aandelen willen in BV X? dat is niet logisch. verder heb jij volgens mij niet zoveel te zeggen of te eisen over de verdeling van de aandelen in BV X. Het gaat gewoon om stemverhoudingen op basis van de aandelenverdeling. het maakt echt niks uit dat er in die bv X nu opeens 3 aandeelhouders zitten.

 

Al wat jij kan doen is vragen dat als er beslissingen genomen moeten worden dat het overleg plaats vind met 1 vertegenwoordiger van bv X en niet met 3 vertegenwoordigers die onderling het nog niet eens zijn.

Link naar reactie
  • 0

Wat je tegen kan komen in de aandeelhoudersovereenkomst is een verplichting tot het aanbieden van de aandelen in de gezamenlijke BV als er binnen een van de aandeelhouder-BV's (hier X) een nieuwe aandeelhouder of bestuurder toetreedt.

 

Check dus eerst eens of er een aandeelhoudersovereenkomst is en of daarin is opgenomen dat er een aanbiedingsplicht geldt bij het toetreden van een nieuwe aandeelhouder in de BV die de aandelen in de gezamenlijke BV houdt.

 

Vanzelfsprekend kun je geen aanspraak maken op aandelen X maar kan het wel zijn dat door deze actie de broers hun aandelen die X in jullie gezamenlijke BV houden eerst aan jouw BV hadden moeten aanbieden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.