• 0

Hulp bij opstellen financiële berekening voor BBZ

Beste ondernemers,

 

Aanvraag BBZ

Heb een aanvraag ingediend voor een krediet dan wel voor een bijstandsuitkering via de BBZ-regeling. Dit aanvraagformulier bevat een checklist met in te leveren stukken.

 

Financiële berekening

Perfect - alleen vragen ze onder andere (logischerwijs) om een specifieke berekening van het krediet van €5000 wat ik aan wil vragen. Meer specifiek: een berekening waaruit blijkt dat ik dit bedrag nodig heb en waarvoor.

 

Levensonderhoud

Ik heb het eigenlijk nodig voor levensonderhoud, althans, alleen in extreme noodgevallen. Uiteraard gaan ze dit niet goedkeuren. En echt verstandig om hiervoor te gaan lenen is het natuurlijk allerminst.

 

Ik maak waarschijnlijk meer kans wanneer ik opgeef het nodig te hebben voor een investering.

 

Berekening opstellen, graag hulp

Het maken en presteren van financiële berekeningen is niet mijn sterkste vaardigheid.

 

Wie kan mij een zetje geven? Hoe en waar te beginnen? Ik zou jullie hulp erg waarderen, geld om dit uit te besteden, is er niet. Vandaar dat ik de Higherlevel community om hulp kom vragen. Als blijk van waardering kan ik bijvoorbeeld online een review voor je schrijven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb het eigenlijk nodig voor levensonderhoud, althans, alleen in extreme noodgevallen. Uiteraard gaan ze dit niet goedkeuren. En echt verstandig om hiervoor te gaan lenen is het natuurlijk allerminst.

Ik maak waarschijnlijk meer kans wanneer ik opgeef het nodig te hebben voor een investering.

Goed, een zetje dan, maar vast niet in de door jou gewenste richting:

Op oneigenlijke gronden een uitkering aanvragen heeft niets te maken met ondernemen, dus daar kan je hier weinig hulp voor verwachten en ik ga er eigenlijk vanuit dat dit onderwerp snel verwijderd zal worden. Echter, wellicht weet je er nog een positieve draai aan te geven door eerst wat meer informatie te geven over je onderneming. Wat doet je onderneming en waar ging het mis?

 

Link naar reactie
  • 0
Op oneigenlijke gronden een uitkering aanvragen heeft niets te maken met ondernemen, dus daar kan je hier weinig hulp voor verwachten en ik ga er eigenlijk vanuit dat dit onderwerp snel verwijderd zal worden.

 

Volgens mij is hier sprake van een misverstand. De BBZ is bedoeld voor ondernemers die tijdelijk in financiele problemen verkeren. Ja, dat is het geval en ik voldoe ook aan de voorwaarden. Daarmee zal mijn aanvraag gewoon in behandeling worden genomen. Onderdeel van de aanvraag; een financiële berekening waaruit blijkt dat ik het aangevraagd krediet nodig heb. En daar zit ik vast. Volgens mij houd ik me aan de regels als ik dit vraag - dus waarom zou dit topic dan verwijderd moeten worden.

 

Echter, wellicht weet je er nog een positieve draai aan te geven door eerst wat meer informatie te geven over je onderneming. Wat doet je onderneming en waar ging het mis?

 

Ik lever marketingplannen en advies aan ondernemers uit het MKB, die vertrouwen in mij/ons hebben, vertrouwen in het marketingconcept, een ruim marketingbudget, en vol gas willen geven. Dit doe ik al ruim 43 maanden. Omzet: ups en downs. Klanten: over het algemeen tevreden tot zeer tevreden tot zeer gelukkig. Best behaalde resultaat: marketingadvies aan een bedrijf dat aan de rand van de afgrond stond en naar 9 personeelsleden is doorgegroeid.

 

Verder voldoe ik aan 99% van alle ondernemerskwaliteiten/eigenschappen. Ondernemer ben ik al ongeveer 8 jaar. Zou je misschien niet zeggen, toch waar.

 

Waar ik aan werk is mijn productiviteit en dat is mijn grootste en in principe enige struikelblok. Hier werk ik al vele, vele jaren aan. Heb veel kennis en ervaring en grote ambities; kortom, wat dat betreft klopt het allemaal.

 

Ik zoek de steun van deze community om te helpen bij het maken van een eenvoudig financieel plan. Kort, to the point, geen boekwerk. Gewoon even wat duwtjes in de goede richting, zodat de gemeente mij mogelijk kan helpen en ik zonder problemen verder kan.

 

Ik heb een enorme passie voor ondernemen, ben 100% commercieel en het gevoel dat alles klopt. Stoppen bestaat simpelweg niet, ongeacht hoe hard het me persoonlijk ook raakt.

Link naar reactie
  • 0
maar in je aanvraag wilt doen alsof je een investering wilt doen

 

Peter. Op het moment dat ik de BBZ-regeling aanvraag. En aangeef €5000 nodig te hebben voor een bepaalde investering. En het wordt toegewezen. Zal ik uiteraard gaan investeren. Ik heb geen kwade bedoelingen. Je trekt te snel conclusies. Bovendien houdt de gemeente alles scherp in de gaten, zodat het niet eens mogelijk is om het geld voor andere doeleinden te gebruiken. Je moet van alles bewijzen overleggen, zo werken gemeentes nou eenmaal. Doe je dat niet, dan word je flink aangepakt en ben je je leven niet zeker.

 

Het is me inmiddels wel duidelijk geworden dat ik in dit topic in ieder geval geen hulp hoef te verwachten. Dat is niet erg. Ik respecteer jullie tijd. In ieder geval bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Op oneigenlijke gronden een lening aanvragen zal mislukken, maar in jouw situatie is een aanvraag periodieke uitkering als aanvulling tot bijstandsniveau wellicht wel mogelijk.

 

in hoeverre is jouw bedrijf levensvatbaar?

 

Kan ik gebruikmaken van het Bbz als ik al langere tijd een eigen bedrijf heb?

 

Heeft u al langere tijd een eigen bedrijf en heeft u tijdelijk financiële problemen? Dan kunt u in aanmerking komen voor een periodieke uitkering of voor bedrijfskapitaal. Dit kan vanuit het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz).

 

Periodieke uitkering Bbz

 

Als u als ondernemer tijdelijk niet in uw levensonderhoud kunt voorzien, kunt u een periodieke uitkering krijgen. Deze vult uw inkomen aan tot het bijstandsniveau.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor uw reactie.

 

in hoeverre is jouw bedrijf levensvatbaar?

Ik geef u graag een zo eerlijk mogelijk antwoord.

 

Dat is afhankelijk van het feit of ik mijn productiviteitsprobleem onder controle weet te krijgen. Indien dat lukt, desnoods met de hulp van een deskundige, ben ik in staat grootse resultaten te boeken.

 

Indien het niet lukt om het probleem onder controle te krijgen, dan is mijn bedrijf (hoogstwaarschijnlijk) niet levensvatbaar. Slechte productiviteit betekent weinig uren kunnen schrijven. Weinig inkomen dus.

 

In dat geval is er wel een kleine kans dat ik op de één of andere manier part-time verder ga, al is het maar 16 uur per week.

Link naar reactie
  • 0
Je trekt te snel conclusies.

Ik trek conclusies op basis van wat jij zelf zegt, dus dit:

 

Ik heb het eigenlijk nodig voor levensonderhoud, althans, alleen in extreme noodgevallen. Uiteraard gaan ze dit niet goedkeuren. En echt verstandig om hiervoor te gaan lenen is het natuurlijk allerminst.

 

Ik maak waarschijnlijk meer kans wanneer ik opgeef het nodig te hebben voor een investering.

Als je wat anders bedoelt moet je wat anders zeggen...

 

Doe je dat niet, dan word je flink aangepakt en ben je je leven niet zeker.

Okay, laat maar...

Link naar reactie
  • 0

in hoeverre is jouw bedrijf levensvatbaar?

Ik geef u graag een zo eerlijk mogelijk antwoord.

 

Dat is afhankelijk van het feit of ik mijn productiviteitsprobleem onder controle weet te krijgen. Indien dat lukt, desnoods met de hulp van een deskundige, ben ik in staat grootse resultaten te boeken.

Beschrijf jouw productiviteitsprobleem eens en de reden dat je m niet onder controle krijgt.

Link naar reactie
  • 0

@hoofdgebruiker. Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. BBZ kan verleend worden als lening om binnen jouw bedrijf investeringen te doen en of als aanvulling op jouw inkomen tot bijstandsniveau.

 

Lening zal je terug moeten betalen maar de aanvulling op je inkomen kan na afloop van het boekjaar om niet kwijtgescholden worden als blijkt dat je inkomen niet boven de bijstandsnorm uitkomt. Anders zal je het een deel terug moeten betalen.

 

Hoe zie je dat parttime verder gaan eigenlijk? Naast een betaalde baan? De inkomsten daarvan zullen direct al met een bijstandsuitkering verrekend worden. Tenslotte moet je iedere maand een inkomstenformulier invullen als je inkomsten uit loondienst hebt. En indien samenwonend ook de inkomsten van je partner uiteraard.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik trek conclusies op basis van wat jij zelf zegt, dus dit:

 

Goed. Nou dit is wat ik zei:

 

Ik heb het eigenlijk nodig voor levensonderhoud, althans, alleen in extreme noodgevallen. Uiteraard gaan ze dit niet goedkeuren. En echt verstandig om hiervoor te gaan lenen is het natuurlijk allerminst.

 

Ik maak waarschijnlijk meer kans wanneer ik opgeef het nodig te hebben voor een investering.

 

Wat bedoel ik hiermee? Ik zal er geen doekjes omheen binden. Stel, je hebt geen inkomen, doordat je te weinig opdrachten hebt, een klant die niet betaald, noem maar op. 1000 redenen mogelijk. In mijn geval: productiviteit.

 

Dan ga je je als zelfstandige wel ernstige zorgen maken. Want je hebt vrijwel nergens recht op. In mijn geval kan ik, kunnen wij, echt nergens op terug vallen (althans, geen familie die ff bij kan springen o.i.d.). Dat betekent simpelweg dat je op straat komt te staan, wanneer het mis gaat. Dit is dus een "extreem noodgeval" zoals ik dat definieer. Geen mens die bij noodgevallen zoals deze geen gebruik zou maken van geleend geld. Al is het tijdelijk.

 

In zulke gevallen zou ik van die 5000 euro krediet, 20 euro gebruiken, en zo nodig meer, om ervoor te zorgen dat ik letterlijk kan overleven. Dit is een natuurlijke, menselijke reactie. Natuurlijk los je daarmee het onderliggende probleem niet op. Maar logisch is het wel. Het zou voor mij een back-up zijn. Voor als het echt fout gaat. Begrijp me niet verkeerd: tijdelijke oplossing. Dus geld terug in de pot op het moment dat er weer inkomsten binnenkomen. En daar mijn investering mee doen. Want dat is het hoofddoel.

 

Doel van BBZ-krediet is niet: uitkeren tbv levensonderhoud, maar essentiële investeringen doen om een bedrijf in stand te houden. Om zakelijk gezien, te overleven. Niet privé.

 

Als je wat anders bedoelt moet je wat anders zeggen...

Misschien druk ik me dan verkeerd uit. Heb geen kwade bedoelingen. Ben een net persoon :)

 

Doe je dat niet, dan word je flink aangepakt en ben je je leven niet zeker.

Gemeenten doen aangiften van fraude. Gevangenisstraffen zijn zelfs mogelijk. Bovendien zal de gemeente niet zo snel een nieuwe uitkering verstrekken. Gezien het feit dat bijstand laatste vangnet is, heb je wel een lichtelijk probleem als de gemeente je daar niet meer kan helpen wegens fraude in het verleden.

 

Okay, laat maar...

Waarom?

 

@Marco

 

Beschrijf jouw productiviteitsprobleem eens en de reden dat je m niet onder controle krijgt.

 

Zeer goede vraag.

 

1) Afleiding door internet. Websites bezoeken. Blijven plakken. Daardoor uitstellen. Niet aan belangrijke taken toekomen. Daardoor geen uren kunnen schrijven; geen inkomen; probleem.

 

2) En in 20-30% van de gevallen; gebrek aan motivatie; er (even) geen zin in hebben. Manieren vinden om mezelf te motiveren. Mogelijke oorzaken op een rij zetten.

 

3) Vermoeidheid; in het welbekende kringetje ronddraaien; daardoor slaaptekorten opbouwen/laat naar bed. Niet meer uit die routine komen. Dag 1: licht vermoeid. Dag 2: vermoeid Dag 3: flink vermoeid, daardoor niet aan werk toekomen Dag 6: ok, het gaat weer, fijn. Dag 21: licht vermoeid, dag 22: vermoeid dag 23: flink vermoeid, daardoor niet aan werk toekomen.

 

Let wel, voornaamste oorzaak vermoeidheid (in 65% van de gevallen) is een voedselallergie.

 

4) Concentratieprobleem; beginnen, afgeleid raken, geen uren. Volgende dag. beginnen. afgeleid raken. geen uren. Beginnen, afleiding, geen uren. Volgende dag. Betalingsachterstand nummer 1. etc. etc. etc.

 

Punt 1 speelt mij parten. Vooral punt 1. Daar zit het probleem. De rest iets minder.

 

Wat heb ik gedaan om probleem 1 op te lossen; alles bij elkaar maandenlange zelfstudies, computer uit, internet uit, buitenshuis werken, veel meer. Veel meer. Heb internet wel in vrijwel alle gevallen. nodig om mijn uurtjes te kunnen schrijven.

 

Ik heb me altijd verbaasd dat het buitenshuiswerken veel beter ging. Stukken beter.

 

Reden waarom ik productiviteitsprobleem niet onder controle krijg is mij een raadsel. Heb er werkelijk alles (althans, dat denk ik) aan gedaan om het probleem op te lossen. Misschien toch nog niet genoeg, anders was ik dit bericht nu niet aan het uittypen en had ik geen bbz nodig. Vroeger had ik hier nooit last van en was ik juist een precies tegenovergesteld persoon. Was toen wel in loondienst. En had nogal wat verantwoordelijkheden. Op jonge leeftijd.

 

Hi Henk

 

@hoofdgebruiker. Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. BBZ kan verleend worden als lening om binnen jouw bedrijf investeringen te doen en of als aanvulling op jouw inkomen tot bijstandsniveau.

 

Weet ik. Ben ik bekend mee. Ik ben al ongeveer 3 jaar bezig met het bestuderen van de BBZ....... :)

 

Lening zal je terug moeten betalen maar de aanvulling op je inkomen kan na afloop van het boekjaar om niet kwijtgescholden worden als blijkt dat je inkomen niet boven de bijstandsnorm uitkomt. Anders zal je het een deel terug moeten betalen.

 

Is bekend :)

 

Hoe zie je dat parttime verder gaan eigenlijk? Naast een betaalde baan? De inkomsten daarvan zullen direct al met een bijstandsuitkering verrekend worden. Tenslotte moet je iedere maand een inkomstenformulier invullen als je inkomsten uit loondienst hebt. En indien samenwonend ook de inkomsten van je partner uiteraard.

 

Naast een betaalde baan? Ja. Want andere mogelijkheden zie ik niet. Want ik bedoel, fulltime ondernemen wordt het dan niet meer. Nooit meer. Dus dat laat me geen verdere keus...

 

Baan + ondernemen brengt mij boven bijstandsniveau. Daarmee geen recht meer op bijstand; geen inkomsten moeten opgeven.

Link naar reactie
  • 0

Hier schrijf je dit:

 

 

Ik heb een enorme passie voor ondernemen, ben 100% commercieel en het gevoel dat alles klopt. Stoppen bestaat simpelweg niet, ongeacht hoe hard het me persoonlijk ook raakt.

 

En vervolgens geef je dit antwoord.

 

 

Beschrijf jouw productiviteitsprobleem eens en de reden dat je m niet onder controle krijgt.

 

Zeer goede vraag.

 

1) Afleiding door internet. Websites bezoeken. Blijven plakken. Daardoor uitstellen. Niet aan belangrijke taken toekomen. Daardoor geen uren kunnen schrijven; geen inkomen; probleem.

 

2) En in 20-30% van de gevallen; gebrek aan motivatie; er (even) geen zin in hebben. Manieren vinden om mezelf te motiveren. Mogelijke oorzaken op een rij zetten.

 

3) Vermoeidheid; in het welbekende kringetje ronddraaien; daardoor slaaptekorten opbouwen/laat naar bed. Niet meer uit die routine komen. Dag 1: licht vermoeid. Dag 2: vermoeid Dag 3: flink vermoeid, daardoor niet aan werk toekomen Dag 6: ok, het gaat weer, fijn. Dag 21: licht vermoeid, dag 22: vermoeid dag 23: flink vermoeid, daardoor niet aan werk toekomen.

 

Let wel, voornaamste oorzaak vermoeidheid (in 65% van de gevallen) is een voedselallergie.

 

4) Concentratieprobleem; beginnen, afgeleid raken, geen uren. Volgende dag. beginnen. afgeleid raken. geen uren. Beginnen, afleiding, geen uren. Volgende dag. Betalingsachterstand nummer 1. etc. etc. etc.

 

Punt 1 speelt mij parten. Vooral punt 1. Daar zit het probleem. De rest iets minder.

 

 

Was toen wel in loondienst. En had nogal wat verantwoordelijkheden. Op jonge leeftijd.

 

 

In tegenstelling tot wat je schrijft klopt het niet. Ben ik te kort door de bocht? als ik denk dat een gesprek bij een psycholoog wel eens goed voor je kan zijn, en dat je daar meer aan hebt dan aan € 5.000,00 krediet.

Zomaar mijn gedachten bij hetgeen ik lees. :)

Link naar reactie
  • 0

@RiVe

Ik denk dat je absoluut gelijk hebt. En dat dit één van de beste (mogelijke) oplossingen voor mij kan zijn. Wel ben ik 360 euro verder (eigen risico) en weet ik niet of ik na die gesprekken dan ook echt van het probleem af ben - of op z'n minst iets heeft geholpen. Maar dan moeten we dan maar zien.

 

In tegenstelling tot wat je schrijft klopt het niet.

Bij quote 1 (dus bij: heb een enorme passie voor bla bla bla) schreef ik daarboven:

Waar ik aan werk is mijn productiviteit en dat is mijn grootste en in principe enige struikelblok

 

Bij quote 2 ga ik daar dieper op in. Ik zie daarom dan ook geen echte tegenstelling.

Link naar reactie
  • 0

 

Bij quote 2 ga ik daar dieper op in. Ik zie daarom dan ook geen echte tegenstelling.

 

Waarom ik het heb genoemd, is dat het voor je gevoel klopt, maar er komt geen geld binnen door geen productiviteit, dan klopt het al niet. Het is maar net hoe iemand het leest en interpreteert.

 

 

Link naar reactie
  • 1

@RiVe

Ik denk dat je absoluut gelijk hebt. En dat dit één van de beste (mogelijke) oplossingen voor mij kan zijn. Wel ben ik 360 euro verder (eigen risico) en weet ik niet of ik na die gesprekken dan ook echt van het probleem af ben - of op z'n minst iets heeft geholpen. Maar dan moeten we dan maar zien.

 

 

360 euro is natuurlijk peanuts als je daarna verder kunt met ondernemen en productiviteit kunt maken.

Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden, voor wat ik lees zit je in een vicieuze cirkel, en daar is iets of iemand voor nodig om je daaruit te trekken.

 

Mijn visie puur op basis van wat je geschreven hebt. :)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bij quote 2 ga ik daar dieper op in. Ik zie daarom dan ook geen echte tegenstelling.

 

Waarom ik het heb genoemd, is dat het voor je gevoel klopt, maar er komt geen geld binnen door geen productiviteit, dan klopt het al niet. Het is maar net hoe iemand het leest en interpreteert.

 

 

 

maar er komt geen geld binnen door geen productiviteit, dan klopt het al niet

Inderdaad. Onvoldoende geld, niet geen geld. Ik vind je aanname bijzonder interessant, want aan de ene kant heb je gelijk en ze je me aan het denken.

 

Maargoed volgens mij heb ik wel benoemd dat het voor 99% klopt en het enige probleem productiviteit is.

 

Ik voel aan alles dat het verder gewoon klopt. Daar ben ik redelijk zeker van.

 

Het enige waar ik weleens aan heb getwijfeld (lichtjes) is of het werk wat ik doe, perfect bij mij past. Of ik niet iets anders binnen het ondernemerschap en commercie moest doen. Misschien is iets voor 70% leuk vinden net niet voldoende.

 

Anyway, hier heb ik ziekelijk veel onderzoek naar gedaan, conclusie: je kan niet anders. Dus daar twijfel ik niet meer aan. En ik vind mijn werk gewoon leuk.

 

Wel heb ik intussen concepten uitgewerkt om in de markt te zetten, dingen die ik ook leuk vindt. Misschien helpt dat wel.

 

Ik begrijp overigens dat velen mij daarom zouden bestempelen als [ x ] ongeschikt

 

maar ik denk daar zelf nou eenmaal heel anders over. Dit kan en mag niet een reden zijn om te stoppen.

 

Commercie, business, daar houd ik immers van. Dat zijn mijn hoofdinteresses.

 

Ik weet gewoon niet waarom het productiviteitsverhaal niet lukt. Het zit me gigantisch in de weg. Ik heb power voor 10, maar dit is een muur waar ik al lange tijd met geen mogelijkheid (tot dusver) doorheen weet te beuken. Plannen van hier tot ginder, onderzoeken van hier tot ginder, onvoldoende resultaat.

 

Heb er overdreven veel voor opgegeven om er een succes van te maken. Omdat ik het opgelost wil zien.

 

Vind het nou wel een interessante discussie worden :). Zit wat meer diepgang in dan in de eerste posts :).

 

360 euro is natuurlijk peanuts

 

Niet voor mij. Maar begrijp wat je bedoeld!

 

als je daarna verder kunt met ondernemen en productiviteit kunt maken.

 

Ik ben geen pessimist maar dat is natuurlijk nog maar de vraag.

 

Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden

 

Je zou me kunnen helpen door te benoemen welke?

 

en daar is iets of iemand voor nodig om je daaruit te trekken.

300% eens.

 

Aanvulling: trouwens, een coach, daar ben ik de laatste maanden ook erg vaak over aan het nadenken. Het zou mij gi-gan-tisch helpen om een flinke trap onder mijn kont te krijgen. Niet letterlijk nemen a.u.b. Dan lig ik straks in het AMC en ben ik alsnog mijn eigen risico kwijt :)

 

Dus een coach. Is het niet een idee om hier op dit forum ergens een topic te openen, een soort productiviteits logje, of een normaal topic, zodat ik daar mijn vorderingen kan plaatsen en juliie kunnen meekijken? Gewoon, om eens te kijken wat het doet. Om eens te kijken of dat een oplossing is. Experimentje. Hoor graag of dat kan.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inmiddels wel benieuwd welke investering van 5000 euro je wilt gaan doen - of heb je die al verteld en heb ik dat gemist?

Auto, (kantoor)software, inkoop (diverse, kleine zakelijke kosten)

 

Lijkt me dan dat je eerst je grootste ''probleem'' aanpakt voordat je dit gaat aanschaffen. Wat heb je eraan je in de schulden te steken met deze aankopen als je probleem er nog steeds is?

 

Ik heb veel gehad aan een werkcoach! Dat kon kosteloos via mijn AOV verzekering, heeft me aardig op weg geholpen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Okay, ga ik even direct zijn (schijnt een dingetje van me te zijn) - trek het je niet aan als ik het mis heb, het is niet persoonlijk, alleen maar mijn inschatting.

 

Volgens mij heb je gewoon een flinke schop onder je hol nodig.

 

Je bent niet productief genoeg omdat je de hele dag een beetje zit te F5-en, maar dat doe je op zijn beurt omdat je niet genoeg te doen hebt - als je wel werk had zat je namelijk te werken. Je zit in een vicieuze cirkel die je moet doorbreken, en dat gaat niet lukken met zelfstudie en dat soort onzin.

 

Vervolgens heb je niet genoeg inkomsten, en ga je een investering bedenken en rationaliseren terwijl je eigenlijk gewoon boodschappen wilt doen. Je gaat ongetwijfeld een autootje van 500 euro kopen, maar de bottom line is dat je even financiele ademruimte wilt hebben. Die lening gaat je die geven, maar over 3 maanden is dat geld op en zit je in dezelfde situatie als nu, alleen met een schuld van 5K.

 

Dus, back to basic - de eigenlijke vraag is of je jezelf wel kunt bedruipen. Zo te horen niet, en dan kan het zomaar de beste keus zijn om wat anders te gaan doen, desnoods tijdelijk of part-time terwijl je je bedrijf body geeft.

 

Maar stop alstjeblieft met dromen, en get off your ass.

 

* standje mild weer aanzet *

Link naar reactie
  • 1

Ok. Thanks iedereen. Peter, Danny, alle anderen.

 

Ik ga parttime wat anders doen.

 

Volgens mij heb je gewoon een flinke schop onder je hol nodig

Klopt

 

Je bent niet productief genoeg omdat je de hele dag een beetje zit te F5-en

Klopt

 

maar dat doe je op zijn beurt omdat je niet genoeg te doen hebt - als je wel werk had zat je namelijk te werken

 

Niet juist

 

Vervolgens heb je niet genoeg inkomsten, en ga je een investering bedenken en rationaliseren terwijl je eigenlijk gewoon boodschappen wilt doen.

 

Klopt!

 

Je gaat ongetwijfeld een autootje van 500 euro kopen, maar de bottom line is dat je even financiele ademruimte wilt hebben.

 

Klopt!!!!

 

Die lening gaat je die geven, maar over 3 maanden is dat geld op en zit je in dezelfde situatie als nu, alleen met een schuld van 5K.

 

Klopt!!!!

 

Zo te horen niet, en dan kan het zomaar de beste keus zijn om wat anders te gaan doen, desnoods tijdelijk of part-time terwijl je je bedrijf body geeft.

 

Klopt! (die lening zou voor meer "stabiliteit", meer rust kunnen zorgen, maar ik ga er niet productiever van worden)

 

Maar stop alstjeblieft met dromen, en get off your ass.

 

Ok

 

Thanks voor het standje :)

 

Lijkt me dan dat je eerst je grootste ''probleem'' aanpakt voordat je dit gaat aanschaffen

...... Ik zal heel eerlijk zijn. Nu ik erover nadenk is de kans bijzonder klein dat ik daadwerkelijk een auto zou gaan kopen. Daarvoor heb ik teveel slechte ervaringen opgedaan. auto's zijn me de laatste tijd (zelfs tot voor kort nog) duur komen te staan. Altijd moeilijk om van een minimum inkomen een deelauto te betalen á 2,50 + dit + dat + zus + zo per uur. Dus ik dacht: ah! eigen auto. Is "goedkoper". Maar nu ik een klein beetje in de problemen zit, piep ik anders. Geen auto meer. Zeker niet van geleend geld. Oh no.

 

Ik heb veel gehad aan een werkcoach! Dat kon kosteloos via mijn AOV verzekering, heeft me aardig op weg geholpen.
Coach zou geweldig zijn. Ben onverzekerd.

 

Parttime wat anders doen is het advies van Peter. Dat lijkt me nu inderdaad eerst even een goede, eerste stap. Wat is "dat anders" dan overigens volgens jou, Peter? Gewoon in loondienst neem ik aan.

 

(dan heb ik in mijn situatie wel tijdelijk recht op de WWB, totdat ik werk gevonden heb, althans, na de zoekperiode van 28 dagen). Hoop dat ik daar 1 maandje gebruik van mag maken en daarna snel iets heb wat me inkomen oplevert. Want ik houd het niet lang meer vol.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Natuurlijk zijn er ook andere mogelijkheden

 

Je zou me kunnen helpen door te benoemen welke?

Je pakt de adviezen snel op.

 

Wij kennen elkaar niet, maar een aantal mogelijkheden, HL The next Event, binnen 10 minuten ben je in gesprek met ondernemers die je tips en adviezen kunnen geven. En je hoeft niet meteen jezelf bloot te geven, een leuk gesprek zit er altijd in. En na afloop ga je weer naar huis met een leuk gevoel.

 

Waar ik zelf heel veel aan heb is sporten, of op straat of in een sportschool, het verzet je gedachten, je ontmoet mensen, je gaat uitdagingen aan, en je kan het op elk moment van de dag doen, het doorbreekt je cirkel.

 

Beloon jezelf door na een dag productief te zijn geweest met bv. een dag fotograferen, geef jezelf een opdracht door een dag patronen te fotograferen.

 

Leg een takenlijstje naast je neer, streep af wat je gedaan hebt en kijk wat je nog moet doen. Het geeft een bepaalde structuur.

 

Is het niet een idee om hier op dit forum ergens een topic te openen, een soort productiviteits logje, of een normaal topic, zodat ik daar mijn vorderingen kan plaatsen en juliie kunnen meekijken? Gewoon, om eens te kijken wat het doet. Om eens te kijken of dat een oplossing is. Experimentje. Hoor graag of dat kan.

Daar ben jij helemaal vrij in, dit forum geeft die mogelijkheid, het merendeel hier is ondernemer en we hebben allemaal onze zwakke momenten, ondersteunen of je spreekwoordelijk die schop te geven doen we graag. ;), maar alleen om je verder te helpen.

 

Link naar reactie
  • 0
Je pakt de adviezen snel op.

Thanks! ;D

 

Wij kennen elkaar niet, maar een aantal mogelijkheden, HL The next Event, binnen 10 minuten ben je in gesprek met ondernemers die je tips en adviezen kunnen geven. En je hoeft niet meteen jezelf bloot te geven, een leuk gesprek zit er altijd in. En na afloop ga je weer naar huis met een leuk gevoel.

Dit soort evenementen bezocht ik vroeger altijd. Leuk inderdaad. Probleem is dat, als het echt puur gaat om tips en adviezen m.b.t. productiviteit, ik denk niet echt heel veel nieuwe dingen/de gouden tip ga horen/leren. Mag ik dat zo voorzichtjes zeggen? Ik lees namelijk al 3 jaar alles op internet wat los en vast zit. De in mijn ogen allerbeste tips en adviezen die ik ben tegengekomen (nog lang niet alles bekeken, er is heel veel content op internet), heb ik uitgeprint. In vele tientallen ordners bewaard. Doordat ik zoveel inktcardridges heb gekocht, ben ik er zelfs door in de problemen geraakt! ;D

 

Om maar nog niet te spreken over de buren. Die dag en nacht dat gerammel van die printer moeten aanhoren...

 

Zonder dollen. Ik heb echt ontzettend veel adviezen reeds opgeslurpt. Ik heb mappen vol artikelen met kennis. Stapels vol prints. Ik denk niet dat ik bij een bijeenkomst meer waarde zal ontvangen. Niet arrogant bedoeld. Wel heb ikzelf wel e.e.a. aan waarde te leveren aan startende ondernemers. Ook absoluut niet arrogant bedoeld. :-[

 

Anyway, events zoals higherlevel is voor het netwerken echt súper.

 

Van alle problemen op het gebied van productiviteit heb ik een waar specialisme gemaakt; echt gekkenwerk; ik volg 10 zelfstudies tegelijkertijd! Niet te doen....

 

Leg een takenlijstje naast je neer, streep af wat je gedaan hebt en kijk wat je nog moet doen. Het geeft een bepaalde structuur.

 

Ja, de "Pomodoro techniek". Deze truc werkt ook voor mij heel goed. Werkt bij mij eigenlijk het beste in vergelijking tot een algemene time management tip als "zorg voor een opgeruimd bureau, dan krijg je je hoofd helder".

 

Waar ik zelf heel veel aan heb is sporten, of op straat of in een sportschool, het verzet je gedachten, je ontmoet mensen, je gaat uitdagingen aan, en je kan het op elk moment van de dag doen, het doorbreekt je cirkel.

 

Klopt. Merkte ik ook altijd. Gewoon ff wandelen, fitness, hardlopen. Tegenwoordig heb ik een crosstrainer thuis staan, gebruik het 2-3x p/w. Hoort ook thuis in de top 10 trucs.

 

Beloon jezelf door na een dag productief te zijn geweest met bv. een dag fotograferen, geef jezelf een opdracht door een dag patronen te fotograferen.

Thanks voor deze tip. Ik heb nog steeds geen geld voor een goede camera, anders had ik het zeker gedaan :'(

 

Wat ik de laatste tijd zoal een beetje gebruik is:

 

[*]Pomodoro techniek (werkt top)

[*]Freedom

[*]Big stretch reminder

[*]Elke dag lijst (werkt top)

[*]Eat that frog

[*]Gedachten opschrijven of breindump, ipv ernaar te handelen (voorkomt afleiding)

[*]Buitenshuis werken (werkt top, doe ik niet meer, geen locaties)

[*]Time log (elke x minuten opschrijven wat je aan het doen bent

[*]Oordoppen 39 decibel

 

Ik zit in een ver gevorderd stadium ;D

 

Nu ik parttimer wordt, heb ik wel het gevoel "te verliezen". Om dit verlies te compenseren heb ik me enige tijd geleden voorgenomen om expert te worden op het gebied van productiviteit. Ik heb zoiets van, als ik er geen controle over kan krijgen, dan maar alles over leren.

 

Ja beetje apart, weet ik. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.