Ik ga een bedrijf starten, maar denk het eerste jaar met name bezig te zijn met de voorbereiding. De kans is groot dat ik het eerste jaar geen investeringen en geen omzet zal hebben (laten we dat even aannemen). Of ik kan voldoen aan het urencriterium is niet helemaal zeker. Ik heb verder geen inkomen, geen uitkering, geen financiering (maar dat is geen probleem).
Het 2e jaar ga ik uit van 25.000 bruto winst, de jaren daarna wordt het koffiedik kijken maar ik verwacht te stabiliseren rond de 75.000 Bruto.
Ik vraag mij af hoe een en ander fiscaal uitpakt als:
- Ik mij het eerste jaar al inschrijf bij de KvK en het urencriterium wel haal
- Ik mij het eerste jaar al inschrijf bij de KvK en het urencriterium niet haal
- Ik me het eerste jaar niet inschijf bij de KvK en de voorbereiding in stilte doe.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lv_luna
lv_luna
Ik ga een bedrijf starten, maar denk het eerste jaar met name bezig te zijn met de voorbereiding. De kans is groot dat ik het eerste jaar geen investeringen en geen omzet zal hebben (laten we dat even aannemen). Of ik kan voldoen aan het urencriterium is niet helemaal zeker. Ik heb verder geen inkomen, geen uitkering, geen financiering (maar dat is geen probleem).
Het 2e jaar ga ik uit van 25.000 bruto winst, de jaren daarna wordt het koffiedik kijken maar ik verwacht te stabiliseren rond de 75.000 Bruto.
Ik vraag mij af hoe een en ander fiscaal uitpakt als:
- Ik mij het eerste jaar al inschrijf bij de KvK en het urencriterium wel haal
- Ik mij het eerste jaar al inschrijf bij de KvK en het urencriterium niet haal
- Ik me het eerste jaar niet inschijf bij de KvK en de voorbereiding in stilte doe.
Luna
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4676-vof-zonder-omzet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag