• 0

Intermediair tussen ontwikkelaars en opdrachtgever welke alg.voorw. gelden

Wij willen een intermediairsbureau opstarten die ict opdrachten van opdrachtgevers gaat koppelen aan vooral buitenlandse ontwikkelaars. Wij intermediairen bij opdrachtgevers die softwarematig iets willen laten ontwikkelen en gaan deze projecten uitzetten bij ons bekende buitenlandse ontwikkelaars. Feitelijk willen wij enkel beide partijen tot elkaar brengen en de vertaalslag maken, opdat beide partijen exact weten wat de behoefte is.

Wij komen zelf uit de programmeurshoek van de ICT. Daarin gelden meestal de Algemene Voorwaarden voor Software Ontwikkeling. Maar wij ontwikkelen in deze situatie niet zelf. Wij zorgen enkel voor de juiste vertaalslag van de opdrachten en de bemiddeling tussen beide partijen. Bij onenigheid tussen beide partijen inzake geleverde prestatie willen wij bemiddelen. De ontwikkelaars worden door ons betaald en wij facturen de opdrachtgevers rechtstreeks.

 

Vraag: zijn er voor deze opzet afwijkende algemene leveringsvoorwaarden van kracht waarmee wij rekening dienen te houden? Zo ja welke.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik vergelijk het maar weer met een tussenpersoon die ik bel wanneer mij verzekeraar niet wil uitkeren. Ik verwacht dat mijn tussenpersoon dan bemiddelt richting verzekeraar, niet dat dan mijn tussenpersoon maar uitkeert (eigen zorgplicht daargelaten). Ik meen dat TS ook een dergelijke rol voor zichzelf ziet weggelegd.

Om even in die analogie te blijven: de verzekerde gaat 2 overeenkomsten aan: een rechtstreeks met verzekeraar (de verzekeringsovereenkomst) en één met de tussenpersoon. Die laatste overeenkomst is er bij niet-complexe producten van rechtswege of vloeit voort vanuit de wederzijdse zorgplicht, bij complexe producten is er vaak sprake van een echte separate schriftelijk overeenkomst (althans, bij ons wel) .

Wellicht dat de eerder door mij genoemde term "driepartijenovereenkomst" daarin verwarring zaait; dat heeft namelijk betrekking op de aanstellingsovereenkomst tussen verzekeraar en adviseur, en niet op de overeenkomst tussen adviseur en klant

 

Terug naar TS: wat mij betreft zit er geen verschil tussen aannemer of opdrachtnemer. Het gaat om wie de overeenkomst aangaat en waarvoor.

Als TS een opdracht aangaat tot het leveren van bepaalde ICT diensten is TS daarvoor verantwoordelijk, ongeacht of de uitvoer door een onderaannemer wordt gedaan

Als TS een opdracht aangaat tot het bemiddelen tussen vrager en aanbieder, is TS alleen verantwoordelijk daarvoor maar gaan opdrachtgever en onderaannemer daarvoor zelf een aparte overeenkomst aan .

 

Dat laatste lijkt my key element in deze verder wat warrige discussie, die ook troebel blijft omdat TS niet reageert of terugkoppelt :'(.

 

Kortom: gaan de opdrachtgever en de werkelijke uitvoerder een zelfstandige overeenkomst aan of niet?

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

@Norbert, volgens mij zitten we volledig op dezelfde lijn. Ik ging er eigenlijk vanzelfsprekend van uit dat er tussen opdrachtgever en ontwikkelaar een separate overeenkomst zou worden gesloten, waarbij TS slechts bemiddelt en evt. stuurt. Ik denk dat die aanname voor wat verwarring zorgde.

 

Laten we voor nu maar even wachten (en hopen) op een reactie/uitleg van TS...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.