• 0

product marketingkennis

Het betreft een starter functie voor junior productmanager bij een verzekering maatschappij. Je wordt opgeleid door een senior productmanager.

 

Functie

Je houdt voeling met de markt en met de interne organisatie met name in relatie tot ontwikkelingen en trends. Je neemt mede het initiatief tot het doen van marktonderzoek en analyses uit bestaande interne informatie en databases en externe informatie. Daarbij bewaak je mede de kwaliteit en performance van het assortiment en doet vervolgens indien gewenst voorstellen tot verbetering.

 

Nu wordt er gevraagd dat je minstens twee jaar product marketingkennis op het assortiment Leven moet hebben. Wie kan mij vertellen wat dit concreet inhoudt?

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Ties,

 

Wat houdt dan die marketingkennis in van dat product Leven? want dat is eigelijk mijn vraag. Het spreekt voor zich dat het zich afspeelt in de consumer markt, maar met welke marketing instrumenten?

 

Daarbij wordt er geen ervaring gevraagd in de marketing en het niveau is HBO/WO dus dat valt mee. Verder is het een starters functie en wordt je opgeleid door de senior productmanager. Ik heb interesse in deze funktie maar moet het even helder krijgen.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Denise,

 

Ik zou er niet zo zeker van zijn dat het zich alleen afspeelt in de consumentenmarkt. Verzekeraars verkopen meestal slechts via tussenpersonen. Deze lokale bedrijven verkopen direct aan de consument.

 

Ben geen verzekeringsspecialist maar volgens mij ben je als productmanager van een van de producten van "leven" verantwoordelijk voor het creëren en onderhouden van een markt voor dit product bij

- tussenpersonen via directe verkoop. De tussenpersonen moeten je product vervolgens aan de consument verkopen;

- consumenten via marketing in de media zoals advertenties op de televisie, in kranten en tijdschriften, op Internet etc.), folders uitdelen etc.

 

Dit is alles wat ik weet. Wellicht dat een verzekeringsspecialist correcties of aanvullingen op bovenstaande kan geven.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ties ik ga morgen even bellen en wat vragen stellen. De vraag bij mij blijft nog of je deze functie kunt uitoefenen zonder al te veel inhoudelijke kennis van het assortiment. Mocht dit in grote lijnen nodig zijn dan kun je dat wel tot je krijgen.

 

Bedankt voor bovenstaande want dat geeft absoluut een helder beeld. Zodra ik meer weet zet ik het uiteraard nog even in het forum.

 

 

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Hai Denise,

 

Hier een oud verzekerings-marketeer. Ties heeft je al erg goed geholpen, zie ik. Om je laatste vraag te beantwoorden : ik heb nooit een verzekerings examen hoeven doen en heb 6 jaar bij een groot financieel concern gewerkt. Veel mensen zeiden zelfs dat geen verzekeringskennis het beste is wat een marketeer kan overkomen ! :D

 

In de tussentijd ben ik daar wat genuanceerder over gaan denken.

 

Als ik het even zo inschat, dan ben je vooral bezig om tussenpersonen te bedienen. Dat kan op verschillende manieren : DM-acties voor hen voorbereiden, veel, erg veel marketing-ondersteuning bieden, buitendienst van de verzekeraar ondersteunenen en last but not least reclame voor de verzekeraar maken. Dit laatste is vooral print, geen TV. Dat doet waarschijnlijk een gespecialiseerde unit binnen de verzekeraar.

 

Als je nog meer vragen hebt, lemme no !

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Je hoeft m.i. geen levenspecialist te zijn voor deze functie. Maar een enige kennis lijkt me wel belangrijk. De levenbranche staat de laatste tijd behoorlijk onder druk. Een aantal factoren liggen hier aan ten grondslag. (ik geloof dat ze dit in marketingtermen macro-economische factoren noemen, maar ik ben geen marketeer ;))

Denk hierbij aan het fiscaal stelsel, de op komst zijnde Wfd, GIDI. maatschappelijke discussie over provisiestelsels, deelnemingen bij het intermediair e.d.

 

Het produktassortiment, op levengebied, van de verzekeraars verschilt onderling niet meer zoveel.(buiten natuurlijk de niche-spelers op de markt) Een verzekeraar wil nu eenmaal wel premievolume zien en zal zich toch op een of andere manier moeten onderscheiden in deze branche. Steeds vaker zie je dit onderscheid terugkomen op het gebied van de adminstratieve afhandeling, ketenintegratie, digitale mogelijkheden, stimulansregelingen (omzetbonussen), opleidingsmogelijkheden e.d.

Je ziet dat de marketing richting het distributiekanaal enorm toeneemt.

Het intermediair wordt namelijk steeds kritischer, want de verschillen in de produktvarianten zijn immers niet meer zo groot.(logische reactie)

 

Zoals Webwolff al aangaf, denk ik ook dat de nadruk bij deze functie ligt bij het bedienen en ondersteunen van het intermadiair, met als doel de voorkeurspositie bij hen te krijgen dan wel te verwerven.

 

Heb je vragen....stel ze gerust.

 

Succes met je sollicitatie!

 

 

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.