• 0

Kleding Productie... waar en hoe?

Hoi,

 

Ik heb een zeer goed idee voor het starten van een uniek kleding concept. Het is innovatief en er zal zeker bestaansrecht voor zijn. Het dient nog wel verder uitgedacht te worden.

 

Maar hoe kan ik mijn plannen op een hoger niveau krijgen, hoe kan ik in contact komen met kleding productie maatschappijen... Of moet ik gaan aankloppen bij een reeds bestaand merk, winkel etc..?

 

Waar kan ik meer info vinden over kleding productiemaatschappijen... wie o wie kan me helpen?

 

Hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor de moeite.

 

Vriendelijke groet,

 

Alex

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het Concept is uniek, een combinatie van kleding, maar geintegreerd met iets ludieks waardoor het zeer innovatief en wannahave wordt. Doelgroep zijn kinderen, jongeren tot een jaar of 14!

 

Ben dus op zoek naar productiemaatschapijen waarmee ik om de tafel kan gaan zitten om het gehele proces verder uit te werken. Het idee is echt goed en weet dat er markt voor zal zijn. Maar heb totaal geen idee van hoe het productieproces zal moeten verlopen, wat de kosten zijn etc....

 

Hoop dat je nu meer info hebt en dat je me verder kunt helpen.

 

vriendelijke groet,

 

Alex

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor productie zou ik sowieso in Turkije of China zijn. China gaat vanaf januari (bij het wegvallen van de quota) wsch. goedkoper zijn dan Turkijke, maar aan de andere kant schijnt Turkije veel beter te zijn om mee te communiceren. Zie het artikel 'Van bulktextiel naar middensegment' in het NRC handelsblad. http://www.nrc.nl/economie/artikel/1104300236191.html

 

Bij de kvk en via google vind je denk ik wel genoeg namen van producenten.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Je houdt nog veel voor je en dat kan ik mij voorstellen. Het is lastig in je situatie als je je concept niet kan beschermen. Immers : je vertelt het aan een persoon/bedrijf, die gaat er met je idee er van door. Dat zou jammer zijn.

Zeker in de kledingbranche komt kopieren zeer vaak voor !

 

Ga vooral praten met de NOVU (www.novu.nl), die gewend zijn aan situaties waarbij uitvinders/ondernemers wel een goed idee hebben, maar vanwege de geheimhouding hier met niemand over kan praten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Op dit moment heb ik een ICT gerelateerde onderneming. Ik verleen hoofdzakelijk diensten. Nu speel ik al een tijdje met het idee om daarnaast ook verkoop te gaan doen. Gewone veelgevraagde hardware, software, boeken etc voor particulieren. ICT gerelateerd uiteraard.

 

In eerste instantie zal ik dit graag via een webshop aan willen bieden en in de toekomst wellicht uit willen breiden via een gewone winkel. Het hoeft niet meteen grootschalig.

 

Nu is mijn vraag waar ik moet beginnen om de produkten te kunnen inkopen. Welke Leveranciers, groothandels etc?? Na een aantal zoekopdrachten op dit forum ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Ik krijg wel een lijstje voorgeschoteld, maar wil graag wat meer info.

 

Iemand die goede ervaringen heeft met diverse partijen? Iemand die goede tips heeft?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

of het de manier is weet ik niet maar voor mijn webshop ben ik gewoon op het internet gaan zoeken naar producten die ik zelf bereidt zou zijn te kopen. Vervolgens ga je op zoek naar de fabrikant. Vraag naar de voorwaarden om als detailist in te kunnen kopen en vraag indien nodig naar een contact in Nederland.

 

Een webshop lijkt leuk voor erbij (zit zelf ook in ICT maar niet actief) maar er komt wel wat bij kijken. Bij mijn producten wordt vaak zowel een minimum bestelbedrag als een minum bestelaantal gehanteerd. Voor importeur,fabrikant misschien wel logisch maar als je niet al teveel voorraad wilt hebben met wel enige variatie is het lastig.

 

Overig krijg ik als (niet actief) ICT-bedrijf regelmatig aanbiedingen zowel via folders als telefonisch om hardware in te kopen.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek leveranciers voor baby, peuter, kleuterartikelen. Ik zoek linnengoed in bijv. een gekleurd ruitje waar ik weer tekst of afbeeldingen op kan borduren. Effe slabbers in diverse kleuren. Ik zoek blanke houten klein meubelen die ik kan beschilderen. En artikelen om verjaardags feestjes meer fleur te geven.

Angélique Krijnen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.