Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om bestanden (word, excel, pdf) met een klant te delen via een cloud-service.
De bestanden worden door mij of mijn medewerkers aangemaakt, en een KOPIE wordt aan de klant beschikbaar gesteld. Het gaat er voornamelijk om dat de klant gemakkelijk een compleet overzicht heeft van de bestanden die voor hem relevant zijn.
Ik heb al een tijdje gegoogled, en wel een aantal ideeen opgedaan, en het lijkt op het eerste gezicht dat een aantal cloud-storage en/of cloud back-up diensten wel zouden moeten kunnen wat ik wil.
Het is natuurlijk een hoop werk om bij een aantal daarvan accounts aan te maken, test-bestanden aan te maken, en te evalueren of ze inderdaad kunnen bieden wat ik nodig heb.
Omdat wat ik nodig heb echt niet zo bijzonder is, en omdat anderen wellicht al gelijkaardige zaken hebben gedaan, vraag ik of iemand mij een bepaalde specifieke dienst kan aanraden.
Noodzakelijke features:
- Een 'management' account dat bij ons ligt met read/write access.
- 1-5 klantaccounts met read-only access via het internet
- Zeer gemakkelijk te gebruiken (quasi foolproof) aan de management kant, ook door algemeen administratieve medewerkers met weinig IT kennis> Ideaal is een specifieke locale directory voor de te delen bestanden die automatisch van lokaal naar cloud geupdate wordt (niet andersom!!), maar een web-interface is ook OK.
- Zeer gemakkelijk om op te zetten (geen programmering of combinatie van afzonderlijke diensten nodig)
- Presentatie van de bestanden in een traditionele directory/boomstructuur
- geen gebruik van de inhoud van de bestanden door de clouddienst (dus geen google met gerichte advertenties)
- Om veiligheidsredenen zeker geen toegang tot (ook maar een deel van) ons interne netwerk door de klant, de toegankelijke bestanden zijn kopien van door ons handmatig geselecteerde bestanden.
Zeer wenselijke features:
- Mogelijkheid tot interne relatieve hyperlinks (bijv. in een excelbestand) die automatisch juist zijn: als de bronbestanden refereren aan een bestand ergens anders in de boomstructuur, moet dat in de cloudkopie ook nog steeds zo zijn
- Toegankelijkheid door de klant: ideaal in een lokale directory die automatisch gesynchroniseerd wordt (maar let op: read-only!!, en hyperlinks zouden ook dan nog moeten werken!) maar ook, voor de flexibiliteit, via een web-interface
Leuk maar niet essentieel:
Mogelijkheid om noodzakelijke acties door klant in te geven, met deadlines
Automatische reminder email naar klant bij naderen/verlopen van deadline (in te stellen vanaf mangementaccount)
Automatisch gegenereerde periodieke 'actie' lijst met deadlines (en hyperlinks naar de voor die acties relevante bestanden) + email van die lijst naar klant.
Overig:
kosten: hoeft niet noodzakelijk gratis of vrijwel gratis, maar ook geen honderden euro's per jaar
Opslagruimte nodig: Niet veel, waarschijnlijk 0.1-1Gb, maar zeg, met marge: max 10 Gb
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kuifje
kuifje
Beste collega ondernemers
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om bestanden (word, excel, pdf) met een klant te delen via een cloud-service.
De bestanden worden door mij of mijn medewerkers aangemaakt, en een KOPIE wordt aan de klant beschikbaar gesteld. Het gaat er voornamelijk om dat de klant gemakkelijk een compleet overzicht heeft van de bestanden die voor hem relevant zijn.
Ik heb al een tijdje gegoogled, en wel een aantal ideeen opgedaan, en het lijkt op het eerste gezicht dat een aantal cloud-storage en/of cloud back-up diensten wel zouden moeten kunnen wat ik wil.
Het is natuurlijk een hoop werk om bij een aantal daarvan accounts aan te maken, test-bestanden aan te maken, en te evalueren of ze inderdaad kunnen bieden wat ik nodig heb.
Omdat wat ik nodig heb echt niet zo bijzonder is, en omdat anderen wellicht al gelijkaardige zaken hebben gedaan, vraag ik of iemand mij een bepaalde specifieke dienst kan aanraden.
Noodzakelijke features:
- Een 'management' account dat bij ons ligt met read/write access.
- 1-5 klantaccounts met read-only access via het internet
- Zeer gemakkelijk te gebruiken (quasi foolproof) aan de management kant, ook door algemeen administratieve medewerkers met weinig IT kennis> Ideaal is een specifieke locale directory voor de te delen bestanden die automatisch van lokaal naar cloud geupdate wordt (niet andersom!!), maar een web-interface is ook OK.
- Zeer gemakkelijk om op te zetten (geen programmering of combinatie van afzonderlijke diensten nodig)
- Presentatie van de bestanden in een traditionele directory/boomstructuur
- geen gebruik van de inhoud van de bestanden door de clouddienst (dus geen google met gerichte advertenties)
- Om veiligheidsredenen zeker geen toegang tot (ook maar een deel van) ons interne netwerk door de klant, de toegankelijke bestanden zijn kopien van door ons handmatig geselecteerde bestanden.
Zeer wenselijke features:
- Mogelijkheid tot interne relatieve hyperlinks (bijv. in een excelbestand) die automatisch juist zijn: als de bronbestanden refereren aan een bestand ergens anders in de boomstructuur, moet dat in de cloudkopie ook nog steeds zo zijn
- Toegankelijkheid door de klant: ideaal in een lokale directory die automatisch gesynchroniseerd wordt (maar let op: read-only!!, en hyperlinks zouden ook dan nog moeten werken!) maar ook, voor de flexibiliteit, via een web-interface
Leuk maar niet essentieel:
Mogelijkheid om noodzakelijke acties door klant in te geven, met deadlines
Automatische reminder email naar klant bij naderen/verlopen van deadline (in te stellen vanaf mangementaccount)
Automatisch gegenereerde periodieke 'actie' lijst met deadlines (en hyperlinks naar de voor die acties relevante bestanden) + email van die lijst naar klant.
Overig:
kosten: hoeft niet noodzakelijk gratis of vrijwel gratis, maar ook geen honderden euro's per jaar
Opslagruimte nodig: Niet veel, waarschijnlijk 0.1-1Gb, maar zeg, met marge: max 10 Gb
Bedankt voor de hulp/het meedenken
Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47793-geschikte-cloud-dienst-vinden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag