Vanaf 1-1-2015 moet voor elektronische diensten aan buitenlandse particuliere klanten BTW afgedragen worden in het land van de klant.
Hetgeen weer een hoop extra administratie met zich meebrengt.
Ik vroeg me af hoe het daarbij zit met de vrijstellingen die veel landen kennen voor kleine ondernemers.
Een Brits bedrijf is in eigen land bijvoorbeeld pas BTW-plichtig als deze een omzet van meer dan 81k GBP heeft.
Zouden we dan als Nederlands bedrijf met slechts een handjevol klanten daar, ons niet op dezelfde vrijstelling kunnen beroepen als zij voor hun lokale ondernemers hebben?
Of gaat die vlieger niet op, en ben je als buitenlands bedrijf altijd BTW-plichtig?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maxn
Maxn
Vanaf 1-1-2015 moet voor elektronische diensten aan buitenlandse particuliere klanten BTW afgedragen worden in het land van de klant.
Hetgeen weer een hoop extra administratie met zich meebrengt.
Ik vroeg me af hoe het daarbij zit met de vrijstellingen die veel landen kennen voor kleine ondernemers.
Een Brits bedrijf is in eigen land bijvoorbeeld pas BTW-plichtig als deze een omzet van meer dan 81k GBP heeft.
Zouden we dan als Nederlands bedrijf met slechts een handjevol klanten daar, ons niet op dezelfde vrijstelling kunnen beroepen als zij voor hun lokale ondernemers hebben?
Of gaat die vlieger niet op, en ben je als buitenlands bedrijf altijd BTW-plichtig?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/47848-altijd-btw-plichtig-bij-elektronische-diensten-aan-het-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag