• 0

Real-time dynamic pricing will be the pricing strategies for all markets?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Sorry Amadeo

 

Schrijf dan je artikel in het NL's want Ouch. Qua Engels rammelt het aan alle kanten.

 

Anyhoe ;)

 

Ik ben het ook niet eens met je stellingen. De prijs is geen allesbepalende factor in de balans tussen vraag en aanbod. Dat was misschien de status quo in 1001 maar is zeker geen economics 1O1.

 

Je vergeet kwaliteit en persoonlijke motieven. Laat ik even twee dingen noemen:

1. Mijn Lancia brengt mij van A naar B. Maar dat doet een gehavende Fiat Panda met nog 1 jaar APK doorgaans ook. Ik rij mijn auto niet alleen gebaseerd op prijs.

 

2. Ik kan in Schoonhoven bij drie tenten pizza krijgen maar dat doe ik niet. Ze zijn bij geen van allen te vreten. Vorige week aten we pizza bij Happy Italy in Rotterdam. Een pizza margherita kost daar € 4,75. Een pizza rijk belegd met zalm en kappertjes € 7,75. Kom daar maar eens om bij je gemiddelde pizzeria. En ja, ze waren heerlijk! Echt Italiaans en goed belegd met verse ingrediënten. De lage prijs komt door de massa aan klanten. Zoals we zaterdag ervoeren.

 

Dus reden we afgelopen zaterdag daar weer heen. Aankomst om 16.30 omdat we gelezen hadden dat er een rij staat als je na 17.00 komt. En ja, die stond er. Er stond een rij van zeker 40 mensen BUITEN te wachten op een tafeltje toen wij weggingen om 18.00.

 

Het restaurant telt maarliefst 3 verdiepingen en het zat om 18 uur bomvol!

 

Hoezo geeft een rij voor de deur dan aan dat het te goedkoop is?

 

Wat ik uit je artikel proef is dat je zoekt naar een nieuwe prijsstrategie maar dat die voornamelijk van toepassing lijkt te zijn op producten die volstrekt generiek zijn. En daar hebben we nu juist de beurs- en veilingvloeren voor. Daar wordt elke denkbare grondstof en generiek product verhandeld op basis van realtime pricing, maar uiteindelijk nog steeds op basis van vraag en aanbod.

 

Oftewel: wat wil je nu zeggen met je verhaal en kun je eens concreet benoemen waar in de markt jij RTDP van toepassing ziet worden?

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.