• 0

op zoek naar open source kennisbank applicatie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gedaan ! :D

 

Kon dit vinden, (http://sourceforge.net/search/) wat enigszins op je vraag leek :

 

KnowledgeTree Document Management Server    KnowledgeTree™ is a powerful Open Source document management system. Capabilities include advanced document version control, full text search, multiple search types, extensible metadata for documents, customizable dashboard and authoring workflow.

 

Owl Intranet Knowledgebase    Owl is a multi user document repository (knowledgebase) , document manager and/or document management system (DMS) written in PHP for publishing of files/documents onto the web for a corporation, small business, group of people, or just for yourself.

 

OpenIT    PHP driven Inventory, HelpDesk, Support, Issue Tracking, and Knowledge Base web application. Focuses on simplicity and ease of customization. Sort of a mini-Directory solution for SMBs using PHP and any Pear::DB supported database.

 

OpenCyc    OpenCyc is the open source version of the Cyc® technology, the world's largest and most complete general knowledge base and commonsense reasoning engine. OpenCyc can be used as the basis for a wide variety of intelligent applications.

Link naar reactie
  • 0

Ilja en Webwolff,

 

Bedankt voor de input, zover was ik echter ook al. Knowlegde Tree en Owl staan inderdaad hoog op het lijstje. Dit zijn echter wel een applicaties die sterk zijn gericht op het volgen van documenten in een organisatie. We zouden deze ook kunnen toepassen voor onze doel: op een gestructureerde wijze onze files bewaren (overeenkomsten, pdf, jurisprudentie, etc..)

 

Mijn vraag was ingegeven vanuit de behoefte om willekeurige ervaringen te vernemen met kennisbanken, in de hoop dat er leden zijn die reeds gebruiken maken van een dergelijke applicatie. Hoop, want mijn ervaring leert dat er in praktijk nog bijzonder weinig gebruik wordt gemaakt van dergelijke software.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hoe ziet de kennis die je wilt opslaan of toegankelijk wilt maken eruit?

Misschien is een wiki een mogelijkheid?

 

Het gaat om grote bestanden, voornamelijk met een doc, pdf, xls extensie. In grote variabel van 1 tot 150 A4-jes). Niet echt handig in een Wiki.

 

Voor zover ik wiki ken is dit vooral handig als je gezamenlijk aan een document wil werken. In dat verband hou ik mij altijd aanbevolen voor een goede optie. Maar voor het opslaan en ordenen van de grote bestanden prefereer ik een kennisbank.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

...

 

OpenCyc OpenCyc is the open source version of the Cyc® technology, the world's largest and most complete general knowledge base and commonsense reasoning engine. OpenCyc can be used as the basis for a wide variety of intelligent applications.

 

Dit is een engine om betekenis toe te kennen aan woorden (ruim geinterpreteerd). Normaal gezien zijn woorden niet meer dan een combinatie letters gevolgd door een spatie voor een computer.

 

Geen kennissysteem in de context waarin Edward het zoekt dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.