Ik heb een eenmanszaak. Binnenkort stapt een investeerder in, dus er moeten aandelen worden uitgegeven. De emz moet dus ruisend worden ingebracht in een BV (met holdingstructuur).
Nu is de boekwaarde van de emz relatief klein (ca. 100k), maar er wordt 300k geïnvesteerd voor 20% van de aandelen, waarmee de waardering van de onderneming dus 1,5mln is.
Nu heeft het uitgeven van aandelen om groei te kunnen financieren weinig zin als er direct over 1,4mln moet worden afgerekend.
Weet iemand hoe ik de emz kan omzetten in de vereiste BV, zonder te hoeven afrekenen?
Zou geweldig zijn als iemand mij hiermee uit de brand kan helpen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jasper1981
jasper1981
Ik heb een eenmanszaak. Binnenkort stapt een investeerder in, dus er moeten aandelen worden uitgegeven. De emz moet dus ruisend worden ingebracht in een BV (met holdingstructuur).
Nu is de boekwaarde van de emz relatief klein (ca. 100k), maar er wordt 300k geïnvesteerd voor 20% van de aandelen, waarmee de waardering van de onderneming dus 1,5mln is.
Nu heeft het uitgeven van aandelen om groei te kunnen financieren weinig zin als er direct over 1,4mln moet worden afgerekend.
Weet iemand hoe ik de emz kan omzetten in de vereiste BV, zonder te hoeven afrekenen?
Zou geweldig zijn als iemand mij hiermee uit de brand kan helpen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48208-emz-ruisend-inbrengen-in-bv-met-hogere-waardering-afrekenen-te-voorkomen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag