Identiteit: Verder gaan met Imigo?

Aanbevolen berichten

Het is zover, ik ga me een nieuwe identiteit aan laten meten. Identiteit is echter meer dan alleen je huisstijl en logo. Ik wil daarom bij het begin beginnen en de naam 'imigo' eens onder de loep nemen.

 

Nu zit ik verlegen om advies en om een verfrissende blik van jullie. Zelf ben ik ondertussen 'imigo' en kan er niet meer helder naar kijken. Hoe komt de naam bij jullie over? Past deze nog bij mij?

 

Dit is ongeveer hoe ik mij wil gaan profileren:

----

Transparant, open, zakelijk, persoonlijk, professioneel, groeiende, correct, maatwerk, adviserend, oplossingsgericht, betrouwbaar en een heeel klein tikkeltje eigenwijs.

 

Innovatief ben ik vooralsnog niet, creatief wel, maar niet op het grafische vlak. Eerder in het oplossend vermogen. Creativiteit benader ik echter als een proces.

 

Imigo is een zakelijke dienstverlener/ ontwikkelaar op gebied van webbased oplossingen (webshops, CMS, discussietools, digitale visitekaarten)

----

 

Hebben jullie een beeld? Klopt de naam nog? Suggesties? Ik zou enorm geholpen zijn met wat feedback.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Zelf vind ik imigo een ijzersterke naam die voor veel producten en spin-off's kan worden gebruikt. Het heeft een duidelijke associatie met het Spaanse woord voor vriend, amigo. Zeker indien je het uitspreekt als "aaimigo".

 

Het past juist bij:

Dit is ongeveer hoe ik mij wil gaan profileren:

----

Transparant, open, zakelijk, persoonlijk, professioneel, groeiende, correct, maatwerk, adviserend, oplossingsgericht, betrouwbaar en een heeel klein tikkeltje eigenwijs.

 

Je profilering past bij een positionering als de vriend van een ondernemer.

 

Over je website:

Leuk dat u een kijkje neemt op imigo.nl. Indien u een vraag hebt kunt u deze eenvoudig hier aan ons stellen.

 

Deze opening vind ik niet geheel professioneel overkomen als begroeting van een website. Leuk vind ik iets beter passen bij een tekening voor je verjaardag die je krijgt van je buurmeisje. Enne, vragen stellen moet altijd eenvoudig zijn.

 

NB. Waarom wil je jezelf eigenlijk een nieuwe identiteit laten aanmeten?

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie. Leuk om je mening te horen.

 

Je hebt helemaal gelijk betreft mijn site. Mijn website is in de remake. De tekstschrijver van Heldere Taal heeft toegezegd de tekst eens kritisch te bekijken. Dat moet goedkomen ;)

 

Ik wil graag een professioneel logo en een nieuwe huisstijl. Wat ik nu heb is niet echt een logo. Daarmee wou ik mijn algehele identiteit eens goed onder de loep nemen (o.a. bedrijfsnaam).

 

Zo ben er nog steeds niet uit of ik imigo als ...

- imigo

- iMigo

- Imigo

...wil schrijven.

 

Het is inderdaad de bedoeling dat de associatie met 'vriend' gemaakt wordt terwijl ik meelift op de 'i' hype (inmiddels wat voorbij). Ik vraag me af of dit nu niet te speels is. Zoals ik al aangaf ontbreekt het mij aan een heldere kijk op de naam.

 

Waarom ik een andere huisstijl/ ID wil?

De huiststijl heb ik destijds zelf gemaakt, ik ben echter geen echte designer. Het idee achter het logo is vast goed, maar ik kom tekort in de uitvoering.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Misschien kun je om je associatie met "amigo" te behouden voor de eerste I een ander (cursief, met schreef?) lettertype kiezen dan migo (dan zonder schreef).

 

De I lijkt me niet "te voorbij". De hype is immer over en jij bestaat nog of al. De naam is mijns inziens absoluut niet te speels. Hij is simpel maar toch krachtig, en met een mooie associatie.

 

Je logo kan inderdaad wel wat sterker op grafisch gebied. Daar heeft AH echter wellicht meer inzicht op en ideeën in.....

Link naar reactie

Misschien ben ik niet helemaal objectief, maar ik vind imigo als naam wel sterk. Aan de ene kant de gewenste amigo, maar het roept ook de associatie op van imago.

 

De huisstijl kan grafisch zonder meer sterker, maar daar hebben we het al eens over gehad. Persoonlijk zou ik aan de naam niet gaan sleutelen. Je hebt hier toch een bepaalde credit mee opgebouwd. Een nieuwe naam zal bij je klanten toch eerst weer bekend moeten worden. Ik heb bij verschillende bedrijven gezien dat een naamswijziging een negatieve uitwerking had. Laat gewoon eens kijken naar je huisstijl.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Ik associeer het ook sterk met Imago.

Vermoed absoluut niet dat hier achter een ICT-dienstverlener schuil gaat. Maar dat is ook precies wat je wilt, toch ?

 

Suggestie : Aimigo ? klinkt nog steeds erg aardig, verandert de naam bijna niet (je zou bijv. langzaam van de een naar de ander kunnen gaan) en het wordt zo meer een fantasie-naam met een prettig gevoel.

Link naar reactie

Hartelijk dank voor alle reacties. Erg goed om jullie frisse blik te vernemen. Met name leuk omdat de feedback toch positief verassend is. Het nut van de helicopterview is wederom bewezen voor mij. :-)

 

De naam blijft wat mij betreft.

 

Betreft de link met 'imago'. Het is niet geheel verkeerd, websites die ik maak zijn vaak het gezicht van een onderneming. Bij het woord imago verwacht ik echter meer. Ik zoek er ook design en marketing achter. Kernwoorden die niet zozeer bij mij passen.

 

1. of ik zorg dat de kernwoorden wel meer bij me passen door bijvoorbeeld nauw samen te werken met een designer en een marketeer. Beetje vreemde insteek, om zo je diensten aan te passen, maar binnen het totaalbeeld helemaal geen gek idee. Teksten, foto's en sinds kort ook design besteed ik uit.

2. ik pas de naam aan, bijvoorbeeld de schrijfwijze. Aimigo vind ik een serieuze overweging waard.

Hoe komt het over als ik het als iMigo schrijf? Ik heb het gevoel het dan eerder als 'aaimigo' op z'n engels uit te spreken in plaats van 'iemiego' op z'n hollands.

Link naar reactie

Misschien kun je om je associatie met "amigo" te behouden voor de eerste I een ander (cursief, met schreef?) lettertype kiezen dan migo (dan zonder schreef).

 

De I lijkt me niet "te voorbij". De hype is immer over en jij bestaat nog of al. De naam is mijns inziens absoluut niet te speels. Hij is simpel maar toch krachtig, en met een mooie associatie.

 

Je logo kan inderdaad wel wat sterker op grafisch gebied. Daar heeft AH echter wellicht meer inzicht op en ideeën in.....

 

Het ontwerp gedeelte ga ik nu uit besteden. Zeker een idee. Je krijg het effect van 'iMIGO' .

 

Van Annedien heb ik reeds advies mogen ontvangen.

Link naar reactie

Even mijn mening (is nooit erg om meerdere meningen te krijgen):

 

Ik vind de naam, Imigo, heel goed. Het doet me denken aan imago, en dat is goed. Dat geeft me een bepaald vertrouwd gevoel. De naam zou ik zeker houden.

 

De website vind ik iets minder. Niet dat dit altijd belangrijk is, ikzelf haal mijn opdrachten ook op andere manieren binnen, maar toch. Ik vind sommige teksten niet helemaal professioneel, en de huisstijl vind ik nogal saai. De onMouseOvers/Hovers van het menu charmeert mij ook niet echt.

 

Ik denk dat een huisstijl verandering en een herschrijving van een aantal stukjes tekst wonderen zal doen. Slecht is het niet, maar het kan altijd beter :)

 

Succes.

Technisch innovator.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.