Ik heb een product waarvan ik weet dat er ruim voelde vraag naar is.

Er is al een andere aanbieder maar die stelt een dergelijk hoge prijs dat ik denk dag het veel goedkoper kan. Het gaat om een neusmasker van het merk Mueller. Dit product bestaat enkel uit kunststof en zacht schuim als bescherming voor de jukbeenderen.

Stel dat ik dit product wil ontwikkelen, want ik heb tot dusver nog geen fabrikant kunnen vinden die een vergelijkbaar product produceren.

Hoe pak ik dit aan?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
want ik heb tot dusver nog geen fabrikant kunnen vinden die een vergelijkbaar product produceren.
Vreemd..?

Ik heb er in 2 minuten al minstens 3 gevonden, oa hier

neusmasker.thumb.png.5cb3b2b6ad6fb30d73c91d61751a6c87.png

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

want ik heb tot dusver nog geen fabrikant kunnen vinden die een vergelijkbaar product produceren.
Vreemd..?

Ik heb er in 2 minuten al minstens 3 gevonden, oa hier

Norbert, mogelijk mis ik iets maar als ik de vraag van Mark lees vraagt hij om een fabrikant. Op Amazon zie ik wel dat er andere merken verkocht worden, maar de fabrikant achter deze heb ik niet in 2 minuten googlen kunnen vinden en de partijen op Amazon zijn resellers/webshops naar het lijkt.

Ik vind wel in 2 minuten een partij welke deze maskers op maat maken: Hoosier Face mask Maar deze is nog veel duurder dan het masker waar TS naar vraagt.

Het zou me verbazen als een dergelijk product, ingekocht bij een fabrikant in land met lage loonkosten, meer dan een paar euro per stuk kost (bij het juiste volume).

• 0

Er is al een andere aanbieder maar die stelt een dergelijk hoge prijs dat ik denk dag het veel goedkoper kan.

Dag Mark,

Welkom op het forum. Even voorstellen wordt gewaardeerd.

Beetje offtopic, maar: dat je een product goedkoper denkt te kunnen produceren dan de verkoopprijs van een bestaande aanbieder maakt niet niet dat het een zinvolle (lees: winstgevende) onderneming kan worden met een positieve businesscase. In de verkoopprijs zit nu zoveel meer, zoals BTW, marge voor verkoopkanaal, distributie, opslag, ontwikkeling en natuurlijk de kosten van jouw inspanning, administratie en nog veel meer. Daarnaast is het veelal niet zo'n kunst om (goedkoper) in te kopen, maar vele malen moeilijker om (winstgevend en in voldoende aantallen) te verkopen. Niet alles draait om de prijs, en het is natuurlijk de vraag of de markt zit te wachten op een nieuw, onbekend merk.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Naast de terechte punten waar Mark op wijst, is het ook belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben hoeveel van dergelijke maskers je kan verkopen en hoe snel. Dit kan ook een reden zijn dat de verkoopprijs veel hoger is.

Als een winkelier deze lang op voorraad moet hebben voordat hij ze kan verkopen zal hij er meer aan moeten verdienen ook al kan de productie prijs nog zo laag zijn. Hetzelfde geld voor de producent, als hij er per jaar niet veel van kan verkopen kan de productie prijs nog zo laag zijn, maar dan is het niet interessant het product te voeren tenzij hij er genoeg aan verdiend per jaar.

• 0

Hallo Mark,

Je zou eens contact op kunnen nemen met NRK PVT Kunststofverwerkers,

de branchevereniging voor kunststofverwerkers. Zie ook http://www.pvt.nl. Ontwerpbureaus zijn ook goed op de hoogte wie wat kan maken in NL of buitenland.

Groet,

Robert Bakker 06-53357166

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar