• 0

Leerproducten importeren van buiten de EU

Hallo allen,

 

Al veel opgezocht, maar krijg geen duidelijke antwoord op mijn vraag, hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.

 

Ik wil een webwinkel starten met leerproducten (tassen, riemen, enz). Deze producten wil ik uit Zuid-Amerika importeren.

Ik kan rechtstreeks van de locale producenten inkopen.

Mijn vraag is: hoe zit het met invoerrechten op leerproducten?

Aangezien de artikelen van kleine producenten afkomstig zijn, is de kans dat ik een officiële aankoopfactuur krijg, vrij klein. Hoe kan ik aantonen hoeveel ik heb betaald?

Hoe zit dan met de BTW?

Wat komt, naast transportkosten uiteraard, meer bij kijken?

Alvast dank voor de reacties, tips, opmerkingen...alles is welkom!

Groet,

Manuela

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Manuela, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Wat komt, naast transportkosten uiteraard, meer bij kijken?

Alvast dank voor de reacties, tips, opmerkingen...alles is welkom!

Denk ook aan je productaansprakelijkheidsverzekering: jij wordt als importeur gezien als de feitelijke fabrikant.

Het risico is vrij laag maar is er wel: o.a. in 2013 is er schade geweest door leerproducten die geïmpregneerd of behandeld bleken met de verkeerde stoffen of te hoge concentraties... dit veroorzaakte toen o.a. huidirritaties.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Invoerrechten kunnen adhv de goederencode opgezocht worden op de website van de douane, http://tarief.douane.nl/tariff/index.jsf. BTW (op de invoer) wordt in beginsel gelijk met de invoerrechten bij de douane afgerekend en kan volgens de gebruikelijke regels als voorbelasting afgetrokken worden. Verder kun je nog te maken krijgen met certificaten. douanecontroles en mogelijk invoerverboden tot inbeslagnames vanwege CITES maatregelen (controle op de handel in (bedreigde) dieren en planten). Ik neem aan dat je geen kunstleer gaat importeren..........

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.