Hoi allemaal, ik heb vorig jaar mijn fotografie eenmanszaak opgeheven. Ik ben nu bezig met de laatste aangifte. Ik heb wat vraagjes over de "Specificatie van de stakingswinst".
Volgens mij is het allemaal redelijk simpel, en ik heb de volgende basis gegevens:
omzet: 7948
kosten - afschrijvingen: 1260
afschrijvingen: 650
betaalde BTW: 1205
winst: 6038
winst + KOR voordeel: 7243
saldo fiscale winstberekening: 7243
overige activa:
aanschafprijs: 3498
boekwaarde begin 2014: 1878
boekwaarde einde 2014: 1228
restwaarde: 250
Verder geen schulden of openstaande facturen.
Hoe verwerk ik het bovenstaande in de aangifte bij "Specificatie van de stakingswinst"? Moet ik onder "winst op overige activa" soms de boekwaarde eind 2014 + restwaarde invullen, van de overige activa? Of moet dit onder "desinvesteringsbijtelling wegens het staken van de onderneming"?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Foto Fanaat
Foto Fanaat
Hoi allemaal, ik heb vorig jaar mijn fotografie eenmanszaak opgeheven. Ik ben nu bezig met de laatste aangifte. Ik heb wat vraagjes over de "Specificatie van de stakingswinst".
Volgens mij is het allemaal redelijk simpel, en ik heb de volgende basis gegevens:
omzet: 7948
kosten - afschrijvingen: 1260
afschrijvingen: 650
betaalde BTW: 1205
winst: 6038
winst + KOR voordeel: 7243
saldo fiscale winstberekening: 7243
overige activa:
aanschafprijs: 3498
boekwaarde begin 2014: 1878
boekwaarde einde 2014: 1228
restwaarde: 250
Verder geen schulden of openstaande facturen.
Hoe verwerk ik het bovenstaande in de aangifte bij "Specificatie van de stakingswinst"? Moet ik onder "winst op overige activa" soms de boekwaarde eind 2014 + restwaarde invullen, van de overige activa? Of moet dit onder "desinvesteringsbijtelling wegens het staken van de onderneming"?
Hartelijk dank voor tips en aanwijzingen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48770-stakingswinst-invullen-ib2014/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag