Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
masid
masid
Hi allen,
Ik heb een vraag over sociale premies en verzekeringen m.b.t. Xyz B.V. met de volgende gegevens:
- Ik ben vanaf heden statutair bestuurder (algemeen directeur) van Xyz B.V.
- Xyz B.V. kent op dit moment de volgende aandelenverhouding:
o Persoon 1 met 49 aandelen met stemrecht (Persoon 1 is nu de bestuurder en wordt ontslagen als bestuurder)
o Persoon 2 met 49 aandelen met stemrecht
o Persoon 3 met 2 aandelen zonder stemrecht
- Ik werkte voorheen als ZZP-er voor Xyz B.V. onder een VAR en factureerde op projectbasis mijn werkzaamheden vanuit mijn Eenmanszaak
Vanaf heden ben ik de algemeen directeur worden, de aandelenoverdracht gebeurt later, wanneer is nog niet bepaald. Ik ben dus directeur zonder aandelen.
Het is een Startup en we missen bepaalde juridische en fiscale kennis, de volgende vragen blijven bij mij hangen na zelf onderzoek te doen online:
- Wat voor arbeidsovereenkomst moet ik aangaan met de BV? (Bijvoorbeeld zoals dit voorbeeld)
- Moet ik sociale premis en volksverzekeringen betalen nu ik directeur ben? Wat zijn condities waarbij dit niet hoeft?
- In hoeverre moet bovenstaande juridisch vast staan alvorens ik mijn volgende loon ontvang? Of kan ik nu een ‘voorschot’ ontvangen en het met terugwerkende kracht later regelen?
In mijn overweging in potentiële overeenkomsten is een belangrijk gegeven dat ik binnenkort een nieuw huis ga huren en een eis daarvoor is dat je een arbeidscontract/stabiel inkomen kunt aantonen.
Hopende hier tips (voor bronnen) te krijgen en/of wegwijs gemaakt te worden.
Alvast hartelijk dank!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag