Na veel onderzoek te hebben gedaan heb ik nog niet het juiste antwoord.
Voor de aangifte IB over 2014 wil ik naast mijn lijfrentepremie ook nog de volledig FOR activeren.
Dit kan en mag wel in 2014 omdat ik nog geen FOR heb geactiveerd en dus voor mijn lijfrente nog de volledige jaarruimte had.
Nu de vraag, ik heb een eenmanszaak en een VOF. Voor mijn eenmanszaak was de winst € 54000 en de VOF € 12450. Mijn totale fiscale winst is € 54000 + € 12450 + niet aftrekbare kosten € 58.
Totale fiscale winst is € 66508. De FOR die ik mag activeren is 10.9% van € 66508.
Nu de vraag, waar moet ik die activeren. Mag dat alleen op mijn balans van de eenmanszaak?
Dit maakt het voor mij wel makkelijker, ook omdat de VOF gaat staken dit jaar.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
waalGG
waalGG
Goedendag allen,
Na veel onderzoek te hebben gedaan heb ik nog niet het juiste antwoord.
Voor de aangifte IB over 2014 wil ik naast mijn lijfrentepremie ook nog de volledig FOR activeren.
Dit kan en mag wel in 2014 omdat ik nog geen FOR heb geactiveerd en dus voor mijn lijfrente nog de volledige jaarruimte had.
Nu de vraag, ik heb een eenmanszaak en een VOF. Voor mijn eenmanszaak was de winst € 54000 en de VOF € 12450. Mijn totale fiscale winst is € 54000 + € 12450 + niet aftrekbare kosten € 58.
Totale fiscale winst is € 66508. De FOR die ik mag activeren is 10.9% van € 66508.
Nu de vraag, waar moet ik die activeren. Mag dat alleen op mijn balans van de eenmanszaak?
Dit maakt het voor mij wel makkelijker, ook omdat de VOF gaat staken dit jaar.
Is er hier iemand bekent met mijn verhaal
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48926-for-met-een-eenmanszaak-en-een-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag