• 0

Turbo liquidatie B.V.

Hallo dames en heren,

 

Kan iemand mij helpen met het volgende?

 

Ik heb een Holding BV, deze holding "heeft geen activiteiten meer en ik wil deze beëindigen.

Na een check bij de kamer van koophandel en de belastingdienst was het advies een Turbo Liquidatie uit te voeren. De BV is geheel leeg buiten de een afrekening die op papier moet plaatsvinden tussen de holding en mij als enige participant.

 

Kan mij iemand vertellen hoe ik de laatste aangifte moet invullen om dit correct te verwerken ?

 

Kortlopende vorderingen op participanten en

maatschappijen waarin wordt deelgenomen € 9.588,-

 

Gestort en opgevraagd kapitaal + € 18.000,-

Winstreservers - € 8.412,-

Fiscaal ondernemingsvermogen + € 9.588,-

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Dennis,

 

Dan moet je eerst even in een vergadering van aandeelhouders tot ontbinding van de vennootschap besluiten. Jezelf als vereffenaar aanwijzen.

 

Dan het formulier van de KvK inzake ontbinding invullen en de notulen bijvoegen en naar de KvK.

 

Naar afloop boekjaar vul je dan nog 1x de aangifte vennootschapsbelasting in, daarin geef je ook aan dat de BV geliquideerd is.

 

Het eigen vermogen keer je uit aan de aandeelhouders, in dit geval dus verrekenen met je rekening-courant verhouding.

 

In je aangifte inkomstenbelasting over 2015 geef je dan het vervreemdingsverlies op in box 2.

 

Dit kun je na 2 jaar nog verrekenen met inkomen uit een andere box.

Slugo.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Daniel,

 

Zover was ik inderdaad samen met de KvK en de belastingdienst ook al gekomen. De BV is 1-7-2014 ook al uitgeschreven tot hier heb ik het ook prima zelf kunnen regelen en was het mij duidelijk. Ook op de uitnodiging tot het doen van aangifte van de belastingdienst staat deze einddatum correct. Had de aangiftes door belasting consulent willen laten doen maar die had zijn software nog niet en ik heb geen zin om te wachten of uitstel aan te vragen. Met voor 1 April binnen en ik verwacht dat het niet zo ingewikkeld kan en mag zijn toch?

 

Ben eerlijk van de Aangifte Vennootschapsbelasting heb ik nooit veel begrepen, IB gaat me verder wel goed af.

 

Groet,

 

Dennis

Met vriendelijke groet,

 

Dennis

Link naar reactie
  • 0

Dag Dennis,

 

Het feit dat de BV tegen 1.7.2014 is geliquideerd kan inderdaad de reden zijn dat de vpb aangifte op 1 april moet zijn ingediend. Er was immers tijd genoeg om de jaarcijfers op te stellen.

 

Zelf heb ik in november mijn BV ontbonden en, ik heb het even nagekeken, mijn vob aangifte moet op 1 mei binnen zijn terwijl 1 juni, zoals Daniël aangaf, gebruikelijk is.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.