Ga naar inhoud
Geplaatst:

MB81

Een zzper neemt elke maand 2000 euro op van zijn zakelijke rekening als 'salaris vergoeding'. Ook betaald hij van zijn zakelijke rekening de aanslagen BD: premies vv +inkomensafh bijdrage.

 

Moet ik deze aangeven bij Box 1: prive onttrtekkingen? Zo ja alleen de opnames 'salaris'of ook de aanslagen?

Featured Replies

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Je hebt een administratiekantoor voor zzp en mkb en daarnaast werk je in loondienst als assistent-controller. Dat je het antwoord op deze vraag niet weet komt daarom op mij bijzonder over.

 

Daarnaast zijn vragen voor klantdossiers volgens de forumregels niet toegestaan.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

MB81

  • Auteur

Ik heb geen vraag over een klantdossier, ben zelf zzper en vind het nog al lastig om de aangifte te doen, dan mag ik toch over advies vragen :-\

Geplaatst:

4711

Je hebt een administratiekantoor en je vindt het lastig om aangifte te doen...!

 

Wat vinden je klanten daar van?

 

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Excuus. Maar waarom schrijf je dan "Een zzper" en niet "Ik"? Zo zet je mensen wel op het verkeerde been natuurlijk, zeker als je een administratiekantoor hebt.

 

Maar ja, dat zijn allemaal privé uitgaven bij een eenmanszaak.

 

Vragen stellen en dingen leren is allemaal goed, maar dat je ondertussen werkzaam bent in een financiële functie en zelfs een administratiekantoor voert voor andere ondernemers baart me veel zorgen. Heb je enig idee welke problemen jij voor hun en voor jezelf veroorzaakt als je hun boekhouding en aangiftes niet heel goed op orde hebt?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

MB81

  • Auteur

ik heb geen administratiekantoor! en je begrijpt waarom dus... Ik wilde een adm kantoor beginnen, maar had niet de juiste papieren ervoor en dacht dat ik dit wel kon. Dus bedankt voor je antwoord

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Gelukkig.

 

Als je deze vraag al stelt denk ik dat er vast nog wel een paar andere dingen aan de hand zijn waarvan je jezelf niet bewust bent. Ik adviseer je om voor het doen van je aangifte een goede boekhouder cq. financieel adviseur in te schakelen om samen met jou de boekhouding en de aangifte door te nemen. Kost een paar centen, maar dan heb je het keurig op orde en je kunt er bijzonder veel van leren!

 

(En ja, ik zie zelf ook de ironie: ik heb namelijk in mijn reactie hierboven antwoord gegeven op een fiscale vraag, terwijl ik zelf ook absoluut geen fiscaal expert ben. Foei, Ron! Maar deze vraag durfde ik nog wel aan, en het mooie van een forum als deze is dat ik snel genoeg op mijn vingers wordt getikt als ik onzin verkoop. Mijn administratie en aangifte doe ik in principe zelf, maar wel met streng advies en toezicht van een hele goede adviseur waarvan ik elke keer een hoop opsteek.)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.