• 0

familiebedrijf omgooien (bakkerij)

Wij hebben thuis een bakkerij. Dit is nog een warme bakker in een mooi dorp. Toch zijn wij qua omvang toch een grote warme bakker. De bakkerij is al 125 jaar in het bezit van onze familie. Ik studeer volgend jaar af in de richting bedrijfskunde.

Nu heb ik niets met het vak bakker, maar wel met de bakkerij. Nu is bij mij het idee ontstaan om te zoeken naar mogelijkheden om de bakkerij te behouden en het dan zo om te gooien dat het een onderneming word waarin ik mijn creativiteit en interesse in kwijt kan.

Mijn intresses liggen in de logistiek en communicatiestoringen. Ik heb al een idee om daar een onderneming mee te beginnen, maar ik voel het me toch verplicht om eerst te kijken of ik iets kan doen met onze bakkerij.

Is er misschien iemand met ervaring hiermee of danwel kennis hierover. Ik weet absoluut niet waar ik moet beginnen. Alle tips zijn welkom en ik zal er dan ook serieus naar kijken!

 

Alvast bedankt

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

zoek even goed op deze site, er is hier best wel wat creatief over brood en bakken gefilosofeerd.

 

wellicht kan je klanten vinden die hun communicatiestoringen in hun bedrijf willen oplossen door een teamworking en communicatietraining in een bakkerij.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ja mijn vader is zelf nog bakker en die runt het bedrijf! Ik geef zelf niets om brood bakken.

Daarom zat ik zelf te denken om het bedrijf om te gooien, naar mijn interesses.

Aangezien alle apparatuur er al staat, wil ik de bakkerij behouden maar dan in een ander concept!

 

Het idee van venture capital is wel leuk! Ik probeer zoveel mogelijk ideeen en mogelijkheden te genereren, zodat ik deze kan combineren en toetsen op haalbaarheid, of iets dergelijks

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Ik weet natuurlijk niet precies wat jouw ideeën en plannen zijn, maar wellicht kun je jouw produkten ook aan gaan bieden als additioneel, waarbij de huidige activiteiten gewoon voortgang blijven vinden.

 

Eventueel met personeel, die je vaders functie overneemt wanneer hij wil gaan stoppen, zodat ook bij tegenslag de continuïteit van het familiebedrijf, en dus ook jouw bron van inkomsten, gewaarborgd blijft?

 

Scheelt weer 'omgooien', en risico. Plus dat het omgooien naar jouw plan dan altijd nog mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

 

Om nou die bakkerij te combineren met je plannen voor een bureau in logistieke mis-communicatie lijkt me een wat geforceerde oplossing. Het is duidelijk dat je niet naast de oven wil staan, maar je kan je bedrijfskundige opleiding vast wel gebruiken om het door je familie opgebouwde bedrijf toekomstklaar te maken. Misschien is het een idee om een paar scenario's te maken en daar de juiste persoon bij te zoeken. Er zijn vast jonge bakkers die dolgraag vennoot willen worden in een reeds gevestigd bedrijf met potentieel.

 

Je kan op basis van de cijfers en wat marktgegevens vaststellen wat dat potentieel is. Daalt de omzet en de winst niet, veroudert de klantenkring niet en zijn er geen hevige ontwikkeling van vraag en aanbod in je verzorgingsgebied te voorzien, dan is voortzetting van de huidige koers logisch. Moet je bijsturen of heb je ambities, dan kun je nieuwe scenario's bekijken. Het is verleidelijk om daar suggesties voor te doen, maar wilde ideeën zijn niet zo moeilijk te vinden...

 

...okay, eentje alvast - kan het niet laten. Met (regionale) specialiteiten kun je je verzorgingsgebied vergroten. Bossche Bollen, Udenhoutse Broeder, Limburgse Vlaai. Volgens mij is er een markt voor Brave Burgers. Iets halverwege de kroket en de hamburger, iets krokants maar dan gevuld met klassieke hollandse vulling. Boerenkool in een knapperig korstje, hutspot en stampot. Kun je ook burgerballen van maken.

 

Maar zo zijn er wel honderd te bedenken. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er was de afgelopen dagen iets in de krant of op het nieuws: er zijn jaarlijks steeds meer bakkers die stoppen met hun zaak in verband met de concurentie.

 

Het is dus aan te bevelen om op zoek te gaan naar echte nieuwe ideen al jij de zaak op een van de manier door wil zetten.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.