Ik heb een aantal vragen betreffende mijn onderneming die ik graag aan jullie zou willen stellen.
Op dit moment heb ik een eenmanszaak (1) waar ik producten A, B, en C verkoop. Dit doe ik doormiddel van een webshop. Product C verkoop ik in deze webshop en komt op dit moment uit China. Nu ben ik in gesprek met mijn toeleverancier om voor Product C een merk te lanceren in Europa met een aparte website, webshop en administratie.
Dit omdat mijn toeleverancier kosteloos voorraad in Nederland wilt aanleggen. Hierdoor heb ik het voordeel dat ik geen voorraadkosten heb, mijn toeleverancier heeft het voordeel dat hij mee profiteert van de hogere marge.
Wat is in deze situatie de beste oplossing voor deze situatie, kijkend naar administratie, belasting, winstuitbetaling etc.
Ik wil mij bij de kamer van koophandel een extra handelsnaam laten registeren onder eenmanszaak (1).
Kan dit?
Is het verstandig een aparte administratie te hanteren voor deze handelsnaam (2). Hoe zit het met een rekeningnummer en BTW-nummer? Kan ik de inkomsten voor eenmanszaak (1) en handelsnaam (2) beide op dit rekeningnummer binnen laten komen?
Ik wil graag de voorraad van mijn toeleverancier naar Nederland halen zonder dat ik bij binnenkomst BTW of invoerrechten moet betalen. Mijn toeleverancier stuurt mij iedere maand een factuur voor de verkochte producten C, waarover ik op dat moment de BTW betaal (aangeef)
Wat kan er in deze situatie gedaan worden?
Hoe zit het met winst uitbetaling iedere maand? Ik heb een omzet per maand van product C onder handelsnaam (2). Hier worden de kosten van die maand (inkoopkosten, overige kosten) vanaf gehaald.
Uiteindelijk blijft de winst voor belasting over. Kan ik deze gewoon delen door 2 en betalen aan mijn toeleverancier?
Graag hoor ik hoe jullie het in deze situatie aan zouden pakken. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer terwijl het in mijn ogen niet heel ingewikkeld moet zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Luuk_VS
Luuk_VS
Beste mensen,
Ik heb een aantal vragen betreffende mijn onderneming die ik graag aan jullie zou willen stellen.
Op dit moment heb ik een eenmanszaak (1) waar ik producten A, B, en C verkoop. Dit doe ik doormiddel van een webshop. Product C verkoop ik in deze webshop en komt op dit moment uit China. Nu ben ik in gesprek met mijn toeleverancier om voor Product C een merk te lanceren in Europa met een aparte website, webshop en administratie.
Dit omdat mijn toeleverancier kosteloos voorraad in Nederland wilt aanleggen. Hierdoor heb ik het voordeel dat ik geen voorraadkosten heb, mijn toeleverancier heeft het voordeel dat hij mee profiteert van de hogere marge.
Wat is in deze situatie de beste oplossing voor deze situatie, kijkend naar administratie, belasting, winstuitbetaling etc.
Ik wil mij bij de kamer van koophandel een extra handelsnaam laten registeren onder eenmanszaak (1).
Kan dit?
Is het verstandig een aparte administratie te hanteren voor deze handelsnaam (2). Hoe zit het met een rekeningnummer en BTW-nummer? Kan ik de inkomsten voor eenmanszaak (1) en handelsnaam (2) beide op dit rekeningnummer binnen laten komen?
Ik wil graag de voorraad van mijn toeleverancier naar Nederland halen zonder dat ik bij binnenkomst BTW of invoerrechten moet betalen. Mijn toeleverancier stuurt mij iedere maand een factuur voor de verkochte producten C, waarover ik op dat moment de BTW betaal (aangeef)
Wat kan er in deze situatie gedaan worden?
Hoe zit het met winst uitbetaling iedere maand? Ik heb een omzet per maand van product C onder handelsnaam (2). Hier worden de kosten van die maand (inkoopkosten, overige kosten) vanaf gehaald.
Uiteindelijk blijft de winst voor belasting over. Kan ik deze gewoon delen door 2 en betalen aan mijn toeleverancier?
Graag hoor ik hoe jullie het in deze situatie aan zouden pakken. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer terwijl het in mijn ogen niet heel ingewikkeld moet zijn.
Alvast vriendelijk bedankt,
Met vriendelijke groet,
Luuk
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/49193-1-eenmanszaak-2-handelsactiviteiten-administratie-belasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag