Ik ben nu startende, heb een idee waar ik nu een octrooi voor ga indienen.
Mijn eerste stap is het beschermen van mijn idee door dit vast te leggen in een octrooi.
Mijn volgende stap is het verkennen van de markt en de toekomstige marktpotentie.
Met dit marktonderzoek wil ik dan mijn idee verhandelen aan een groot bedrijf.
Wat is nu wijsheid, het onderzoek volledig door een markonderzoeksbureau laten uitvoeren, of zelf een deel doen en de rest uitbesteden? Wat zijn de kosten hiervan? Welke marktonderzoekbureau / methode is hiervoor geschikt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M-no-P
M-no-P
Ik ben nu startende, heb een idee waar ik nu een octrooi voor ga indienen.
Mijn eerste stap is het beschermen van mijn idee door dit vast te leggen in een octrooi.
Mijn volgende stap is het verkennen van de markt en de toekomstige marktpotentie.
Met dit marktonderzoek wil ik dan mijn idee verhandelen aan een groot bedrijf.
Wat is nu wijsheid, het onderzoek volledig door een markonderzoeksbureau laten uitvoeren, of zelf een deel doen en de rest uitbesteden? Wat zijn de kosten hiervan? Welke marktonderzoekbureau / methode is hiervoor geschikt?
Ben heel benieuwd naar jullie adviezen,
Matt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4931-zelf-marktonderzoek-doen-of-uitbesteden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag