Modguru Geplaatst: 24 februari 2005 Modguru 17 0 Geplaatst: 24 februari 2005 Ik ben nieuwsgierig naar de criteria die een mogelijke investeerder gebruikt om te bepalen of een project veel of weinig risico's met zich meebrengt. Ik ben zelf namelijk al twee soorten tegen gekomen. De nieuwe: Jong dynamisch enthousiast en hoort graag "hete lucht" De oude: Gedegen terughoudend en word graag overtuigd door een goed onderbouwd verhaal. Een goed en onderbouwde presentatie kan ik maken. Maar ik weet totaal niet wat een mogelijke investeerder graag wil horen. Moet ik nu verschillende presentatie's maken, elk voor een ander "type" investeerder? Het lukt mij niet echt goed om de heren te "lezen" Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 Edo van Santen Geplaatst: 24 februari 2005 Edo van Santen 2,7k 1 112 Geplaatst: 24 februari 2005 wat wil een investeerder horen? passie, enthousiasme, doorzettingsvermogen, dromerij, realiteitszin, vechtlust, overtuiging, etc. etc., alles wat een mens zo boeiend maakt en een ondernemer nog boeiender. tuurlijk kijken we naar de businesskant, ook een financier moet in het product of de dienst geloven. maar uiteindelijk is het de ondernemer zelf die het waar moet maken. een goed ondernemer heeft zich, net als bij normale sales, ingeleefd in de andere kant en weet dat hij een evenwichtig verhaal moet vertellen, waarin alle business aspecten aan bod komen. kortom: wees jezelf, blijf jezelf en maak er een spetterend verhaal van. Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 24 februari 2005 Nu ben ik niet echt een sales-man, ik heb wel enige sales en CRM training gehad. Maar ik ben en blijf een techneut. Die zijn over het algemeen introvert. Hoe kan ik als introvert persoon, een "Tsjakka" beeld naar buiten brengen en toch mijzelf blijven. Ik ben meer van, "what you see is what you get" en heb het gevoel dat het nodig is om hier van af te stappen om een investeerder over de streep te praten. Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 24 februari 2005 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 24 februari 2005 Ik ben meer van, "what you see is what you get". Leen een videocamera en oefen daar eens mee. Dan zie je wat die anderen zien. Ik heb trouwens je titel wat duidelijker gemaakt. ;) Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Edo van Santen Geplaatst: 24 februari 2005 Edo van Santen 2,7k 1 112 Geplaatst: 24 februari 2005 je 'verkoop'verhaal moet dan ook (bijna) niet over je product gaan. dat is trouwens het aspect dat de meesten wel kunnen, want ze hebben het product zelf bedacht/gemaakt/in de markt gezet. het gaat dus om 'execution': hoe zet ik het in de markt. Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 24 februari 2005 @ TwaLevel Mijzelf als klankbord gebruiken heb ik reeds geprobeert. Dat werkt toch niet zo goed als een ander je bekritiseerd. Die kijkt toch net ff anders dan jij dat zelf doet. en terecht, is beter zo. @Venture Capital Het gaat dus niet over het product. Goede tip, in afgelopen gesprekken heb ik voornamelijk het product lopen verkopen. Ik kan er niet over ophouden zo enthousiast ben ik Ik heb duidelijk hulp nodig van een marketeer.. Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 Merkava Geplaatst: 25 februari 2005 Merkava 2,8k 127 Geplaatst: 25 februari 2005 De tip van de videocamera is zo slecht nog niet. Misschien moet je weer eens een klein groeiplannetje op papier zetten met wat cijfers. Cijfers en eventueel krantenartikelen die aantonen dat er een markt ontstaat voor jouw product. Als je dit gemaakt hebt kun je het als leidraad gebruiken voor presentaties. Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 25 februari 2005 jullie hebben misschien wel gelijk van die video.. Ik ga het eens uitproberen.. Markt voor dit product (in car computer) is er. Kijk maar naar het systeem wat op de luxere BMW's zit.. Het is natuurlijk iets moois als dat aftermarket in iedere auto ingebouwd kan worden. En dan is dit systeem nog veelzijdiger ook. Ik heb al contact gehad met meerdere merkdealers, die zagen er brood in. Nu eerst eens uitvissen wat er eerder was, de kip of het ei Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 Nils de Witte Geplaatst: 25 februari 2005 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 25 februari 2005 Ik ben zelf namelijk al twee soorten tegen gekomen. De nieuwe: Jong dynamisch enthousiast en hoort graag "hete lucht" De oude: Gedegen terughoudend en word graag overtuigd door een goed onderbouwd verhaal. Ha Modguru, de "nieuwe" investeerders die jij beschrijft zijn geen investeerders, maar domme mensen die hun geld weggooien. De "oude" investeerders die je noemt, zijn meer beleggers, die gaan voor zekerheid en daar heb je ook niks aan. De "Kapitaalmarkt" bestaat uit een heleboel individuele partijen, di allemaal zo hun voor en nadelen hebben. Als je geld aan wil trekken, zou je eerst een globale analyse moeten maken van die makrt, en een keuze maken welke soort investeerder of belegger het beste bij je past (en waar je de meeste kans hebt). Vervolgens moet je weten wat die investeerders boeit, om voor het een passende propositie te maken. Zoals je ziet, het is niks anders dan "marketing van je eigen aandelen". Het kan zijn, dat je opties bij twee verschillende groepen investeerders liggen, dat is het niet ongebruikelijk om twee plannen/presentaties/proposities te hebben. Er zijn in Nederland 3 investeerders netwerken, die ondernemers als jij helpen bij het vinden van passende investeerders. Dat zijn ABN-Amro Informal Investement Services, Rabobank en NeBIB. Verder kun je nog overwegen een praktische verkooptraining voor ondernemers te volgen. Altijd handig als je je eigen handel goed weet te verkopen. Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 25 februari 2005 Investeerders hoeven wat mij betreft niet slim te zijn ::) Nee, alle gekheid op een stokje. Ik denk dat ik nu echt eens orde op zaken moet stellen en doelgericht moet zoeken. Ik heb overigens al contact met Jan van NeBIB. Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 Prometheus Geplaatst: 25 februari 2005 Prometheus 43 0 Geplaatst: 25 februari 2005 Het blijft het oude risico/rendements verhouding verhaal. Hoe hoger het risico, hoe hoger het rendement en visa versa. Het product met de laagste risico/rendements verhouding is de staatsobligatie. Iedereen die geld wil investeren/beleggen heeft zijn eigen risico/rendementsprofiel. Gewoon je plan opstellen en presenteren. Indien het een goed verhaal is, wordt het opgepikt. In een andere post hebben wij introverte/extravagante ondernemers besproken. Extravagant is niet een voordeel;-) Michiel Smith www.prometheusadvisoryservices.com Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 25 februari 2005 met extravagant bedoel je extravert neem ik aan.. Dus het verhaal moet dus overkomen als weinig risico en veel rendament.. Denk ik meteen: "Waar zit het addertje?" Het lijkt mij tenminste een kant en klaar verhaal.. Ik Koop in voor een prijs en ik verkoop voor een meervoud. Reclame maken: Jongens met een mooie auto sponseren in ruil voor sticker etc Reviewsites Fora bezoeken Verkoop manieren: Webshop Retailer verkoop B2B market Of zie ik het nu helemaal verkeerd? Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 Prometheus Geplaatst: 25 februari 2005 Prometheus 43 0 Geplaatst: 25 februari 2005 Klopt extravert bedoelde ik. Volgens het CAPM bestaat weinig risico met een hoog rendement helaas niet. Is inderdaad vaak een addertje onder het gras. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat iedereen een andere risco/rendementsprofiel bezit. Lijkt me niks mis met je plan. Gewoon een goed ondernemingsplan schrijven en de juiste investeerder vinden. Gewoon natuurlijk tussen haakjes;-) Michiel Smith www.prometheusadvisoryservices.com Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 25 februari 2005 Volgens Bartje heb ik dus een goed ondernemingsplan, maar toch durft men te zeggen dat dit idee risicovol is.. Ik heb nu al 3 distributeurs schappen van verschillende merken en de vierde is onderweg.. En ik heb ook al redelijk wat afnemers!! Vind het toch rare jongens die investeerders (gekscherend) Ach.. Het doet mij denken aan de Engelse instelling... Veel te lang de kat uit de boom kijken en er te laat achter komen dat de concurentie er mee vandoor is gegaan. Ik zit alleen angstvallig te kijken hoe ik dalijk die orderflow (crediteuren/debiteurem) aan moet pakken. Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
0 Prometheus Geplaatst: 25 februari 2005 Prometheus 43 0 Geplaatst: 25 februari 2005 Naar wie heb je het ondernemingsplan al opgestuurd? Hoeveel geld zoek je? Michiel Smith www.prometheusadvisoryservices.com Link naar reactie
0 Modguru Geplaatst: 25 februari 2005 Auteur Modguru 17 0 Geplaatst: 25 februari 2005 moet goed te doen zijn met €65.000,- dacht ik.. Ehh.. Rabo ABN ING, NeBIB en RVM parcipaties sinds kort. Paar andere welvarende personen terwijl ik aant netwerken was.. Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word. # Albert Einstein Link naar reactie
Modguru
Modguru
Ik ben nieuwsgierig naar de criteria die een mogelijke investeerder gebruikt om te bepalen of een project veel of weinig risico's met zich meebrengt.
Ik ben zelf namelijk al twee soorten tegen gekomen.
De nieuwe:
Jong dynamisch enthousiast en hoort graag "hete lucht"
De oude:
Gedegen terughoudend en word graag overtuigd door een goed onderbouwd verhaal.
Een goed en onderbouwde presentatie kan ik maken. Maar ik weet totaal niet wat een mogelijke investeerder graag wil horen.
Moet ik nu verschillende presentatie's maken, elk voor een ander "type" investeerder?
Het lukt mij niet echt goed om de heren te "lezen"
Het is niet de kennis die macht geeft. Het is de fantasie die er voor zorgd dat kennis vergaard word.
# Albert Einstein
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag