• 0

Vragen over mijn plannen [15 jaar en starten website bedrijf]

Goedenavond forumleden,

 

Dit leek mij het beste onderdeel van deze site om dit topic te starten.

Excuus wanneer ik weer een beter bijpassend deel over het hoofd heb gezien ;)

 

Even on-topic:

Ik ben een jongen van 15 jaar, met al een jaar lang het idee om te gaan ondernemen. En nee, dit is niet zo'n fase dat je er na een week op bent uitgekeken: hier wil ik voor gaan.

 

Ik wil een websitebedrijf opstarten via een gemakkelijk systeem waarin je klanten gemakkelijk kunt aanmaken. Ik heb het kostenplaatje rond en zal binnenkort eens naar de family stappen.

 

In dit systeem kunnen klanten zonder programmeerkennis gemakkelijk sites maken. Of ze vragen of ik dat wil doen.

 

Mijn vraag is, waar moet ik op letten? En ga ik het urencriterium halen voor een eenmanszaak? Of maak ik geen kans met het systeem wat ik amper heb kunnen vinden bij concurrenten?

 

Bedankt alvast!

 

[aanpassing: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste OndMKR,

 

Welkom op het forum.

 

Even kritisch van start: waarin onderscheid dit idee zich van de tienduizenden andere websitebouwertjes in Nederland die precies hetzelfde zeggen te doen? En van providers die een hostingpakketje met Wordpress leveren, waarin je ook zonder programmeerkennis je eigen site kunt maken met een paar klikken?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ron,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Het systeem werkt via Weebly. Hier kun je gratis een .weebly.com krijgen of voor een bepaalde prijs per maand de voordelen nemen van een betaald pakket. Weebly heeft een soort resellersysteem waar je die pakketten aan klanten kunt verkopen. Daarin hoop ik mij te onderscheiden.

 

Misschien heb je er meer aan als je het ziet dan als ik het zeg: Link

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Weebly is een prima CMS, iets minder mogelijkheden dan Wordpress maar meestal ruim voldoende.

 

Ik vind de sterke kant van Weebly en Wordpress dat je het met gemak zelf kunt doen.

Er is de beroemde "5 minutes install" van WP en voor Weebly zal er vast ook zoiets zijn.

 

Kortom, mijn vraag is: Wat zou jij kunnen toevoegen aan iets wat eigenlijk een "Doe het Zelf" pakket is?

En denk je daar een redelijke vergoeding voor te kunnen vragen, om er een echt bedrijf van te maken?

 

Overigens wel top dat je op je 15e al hier mee bezig bent! Ik zat op mijn 15e alleen maar op mijn brommer, beetje te niksen (we hadden nog geen mobieltjes in die tijd 8))

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop iets toe te voegen door de hulp die ik kan bieden zodat ze er niet helemaal alleen voorstaan. Overigens kunnen klanten mij ook vragen of ik de website kan bouwen. Dan betalen ze wat extra, daar moet ik nog wat voor verzinnen.

 

Ik denk dat het handig voor mij is er een bedrijf van te maken want daar letten klanten ook op.

 

Bedankt voor je reactie, Hans.

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt al beter!

 

Wat veel voor komt is 'bakker op de hoek' bedrijven die een basic website zoeken.

Ze willen niet veel meer dan een mooie brochure op Internet, maar vinden het ook leuk als ze zelf de site een beetje kunnen 'updaten'. Vroeger moest je dan een duur/lomp/technisch CMS voor ze bouwen, tegenwoordig zet je ze op Weebly of Wordpress en kunnen ze zelf aan de slag.

 

Je zou geld kunnen vragen voor:

- Het installeren van Weebly/Wordpress

- Een middagje begeleiding bij het werken met deze pakketten

- Het adviseren, uitzoeken en opzetten van het juiste hostingpakket (Weet wel wat je doet, we hadden laatst hier op HL een 'mailserver die op hol was geslagen')

- Het aanpassen van het thema naar de huisstijl (logo/kleuren/fonts) van de klant. Dit vind ik het leukste stukje omdat het creatief is. Zoek een mooi thema uit wat bij de klant past en verbouw dat naar een 'maatwerk'-thema. Veel MKBers weten niet hoe ze met logo en foto's moeten omgaan dus hier kun je iets toevoegen.

- tenslotte kun je aanbieden wat onderhoud te doen op de site. Plugins bijhouden, staat alles goed voor SEO, serverupdates enz. Maak er een 'strippenkaart' model van zodat het niet uit de hand loopt qua uren.

 

Het klopt dat een bedrijf beter overkomt (zeker op zakelijke klanten).

Particulieren maakt het niet zoveel uit.

 

Nog één advies: Als klanten echt denken dat je 'het wel voor een €25 en een boekenbon zou doen', verwijs ze dan door naar Facebook. Mogen ze daar lekker gratis hun bedrijfspagina op zetten en updaten.

Je moet wel een ondergrens aanhouden anders blijf je gratis werken voor dit soort klanten.

 

Over het starten van een bedrijf op jonge leeftijd is al veel geschreven.

Dat is prima hier op HL, bij de KvK of gewoon via Google te vinden.

 

Succes!

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips!

 

Ik moet waarschijnlijk ook op zoek gaan naar een verzekeraar. Betaal ik daar echt minimaal €400,- per jaar voor?

 

 

Ik heb dankzij dit forum al veel meer ideeën gekregen en dingen geleerd, ben blij dat ik me heb aangemeld en ook blij met de reacties.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je je kunt verzekeren tegen wanbetalers. Maar ben je van plan om tussen de facturering van Weebly en klant te zitten of kan dat niet anders? Anders is het wellicht handiger om de klant rechtstreeks met Weebly een contract af te laten sluiten voor hosting e.d. Dan factureer jij alleen de klant voor jouw inzet. Dan heeft de klant wel te maken met 2 partijen, maar zo voorkom je wel dat jij straks wel Weebly moet betalen, terwijl jouw klant de rekening niet betaalt.

 

En wat aansprakelijkheid betreft: Probeer zelf zoveel mogelijk in te dekken door zelf voor fatsoenlijke kopieen en backups te maken. En vermeld in je voorwaarden duidelijk dat jij sowieso niet aansprakelijk bent voor omstandigheden waar jij zelf geen invloed op hebt zoals internet uitval, server down, Weebly failliet, enz.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Met een facturatieprogramma voorkom je geen wanbetalers. Of staat je vraag los daarvan? Ik heb geen ervaring met Moneybird, dus kan er weinig over zeggen.

 

Wat betreft nog je wanbetalers: Wees gewoon keihard. Laat de klant eventueel zelfs vooruit betalen per 3 maanden (dat doe ik ook). Wees secuur met je herinneringen en aanmaningen en bij uitblijven betaling direct de website op slot en offline. En nog een tip wat dat betreft: 9 van de 10 keer is geen onwil van de klant, maar zijn er achterliggende redenen voor uitblijven betaling zoals even het geld niet voor handen. Communication is key. Dus neem altijd contact op met de klant met de vraag waarom betaling uit blijft. Uiteraard blijf je ze houden, die een loopje met je nemen helaas.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Beste OndMKR,

 

doorzoek HL of de sites van de Belastingdienst, KvK en Ondernemersplein eens op 'starter', 'startende ondernemer', 'minderjarige' of 'handlichting' en met zoekwoorden van jouw eerste vragen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@FvdDungen: Inspirerende afbeelding. Hoeveel procent van de schoolverlaters slaagt erin hetzelfde resultaat te halen?

Niet veel, maar dat is het punt niet. Het punt is dat opvallend veel succesvolle ondernemers school drop-outs zijn. Ik zou mezelf niet in het rijtje durven zetten maar ik ben zelf ook iemand die vlak voor zijn scriptie met de Universiteit is gestopt. Dat ik 'het papiertje' niet had heeft me wel degelijk geholpen in mijn drive als ondernemer. Je wilt jezelf toch bewijzen.

 

Overigens zeg ik als ouder dat de TS absoluut zijn school wel moet afmaken!

 

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.